A New Chapter

Alla inlägg under maj 2012

Av anewchapter - 9 maj 2012 14:30

har lyckats jobba lite på ena reflektionsprotokollet idag, läst i en bok samt deltagit lite i diskussioner. Så det är iallafall lite :) Lite stolt om jag ska vara ärlig... satt 3-4 h idag :D


Vad har mer hänt? Har varit med madde på kids corner då hon skulle lämna/byta en sak.


Varit ute med hundarna mellan de små skurarna, städat lite och sen suttit vid datan


Får se vad som händer resten av dagen

Av anewchapter - 8 maj 2012 23:15

Idag har jag försökt att studera lite, men det är svårt. Inte att plugga men att behålla koncentrationen... Är väl allert i kanske 2-3 h och sen försvinner det :/ har försökt gå ut med hundarna, äta och lite andra saker innan jag pluggar igen men efter 30 min är jag så rastlös och inte kan koncentera mej


Kan ju säga att man är något orolig över hur man ska klara sista månaden om det fortsätter såhär faktiskt :/


Men man får ta en sak i taget helt enkelt. Enda sättet. Ska bli klar med diskussionen i de två kurserna, sen hade jag tänkt fixa halmstadkursen först. Är ett par frågor man ska besvara och skicka in, sen blir det den som är närmt i inlämningsdatum. en kurs kan jag inte börja på förrens läraren svarat mej


har haft Hannes på besök idag igen. Blev kycklingspett till kvällsmat och rabarberpaj till efterrätt. Jag har inget emot att han tränar hårt, men herregud! jag gjorde pajen helt utan socker och tog bort det mesta mjölet bara för att han skulle kunna ta en bit... men inte fan gjorde han det! Blev faktiskt lite besviken :(

Man behöver väl inte låta det gå till överdrift? Eller hur?


Pratade om lite allt möjligt. Tydligen är det ev ändring i jobbet igen, han har fått mycket bra erbjudanden om han stannar i svenska bolaget, bättre än i tyska. Så de ska förhandla om det sista och innan det vet vi inte hur det blir. Så är lite intressant att se hur det blir i slutändan


Vi har även blivit lite mer öppna för varann. Han har ju med börjat träffa en ny så vi har frågat ut varann om varandras ragg haha XD Det känns bra, men ja konstigt, att han börjat träffa en ny. Massor av nya tankar väcks i ens huvud om framtiden. En av dem är hur han ska prioritera när han är i sverige. Kommer han prioritera att träffa barnet eller tjejen? Det fick honom nog med att tänka till lite haha :P

Det enda jag vet är att det blir bra i slutändan :) Det blir det alltid


Nu ska jag kolla på tv och sen sova :)

Av anewchapter - 8 maj 2012 01:00

Såhär ser min viktkurva ut idag:

 


Jag började min viktresa på 88 kg, idag väger jag 91,9 kg


Och ja, man kan ju faktiskt säga att jag börjar få en liten mage :) helt sjukt när man tänker på det! Undra hur stor man kommer att bli i slutet <3

Har ännu varit fri ifrån bristningar och den där randen, istället har jag fått en massa fjun på magen :)


Ska vi som vanligt ta lite om veckan 31?

Kroppen: Det är vanligt med besvär från ryggen under senare delen av graviditeten. Livmodern är tung och belastningen blir stor på både ben, rygg och bäckenbotten. För att undvika att få trötthetsvärk i ländryggen är det bra att ha en bra hållning och motverka svank. Personer som tidigare haft problem med ryggen löper större risk att drabbas av besvär.
Förutom den naturliga belastning som blir av den ökade tyngden gör graviditeten i sig att ledband, höfter och ryggrad luckras upp genom ett hormon som heter relaxin. Hormonet vidgar bäckenet och underlättar på så sätt förlossningen. Vissa känner stora besvär av foglossning och kan då behöva hjälpmedel i form av till exempel stödbälte. Undvik asymmetriska rörelser som exempelvis att gå i trappor och bära tunga saker.
Om du har extra tungt arbete kan du ha rätt till gravidpenning (tidigare havandeskapspenning) från och med nu. Du ansöker om gravidpenning hos försäkringskassan.

Barnet: Barnets proportioner påminner mer och mer om ett barn som är fött, huvudet är nästan åtta centimeter i diameter och fötterna knappt sex centimeter. Hjärnan växer sig större och börjar få allt djupare veck för att få plats. Barnets hud som tidigare varit skrynklig börjar nu fyllas ut med fett och slätas ut.



Mina problem idag:

- Svårt att hitta en bekväm sitt ställning

- Får ont i ryggen om jag sitter för länge

- Lättare foglossning

- Svårt med att koncentrara mej på saker

- Otroligt trött jämt

- Ingen ork

- Lättare allergi


Annars är allt som vanligt :)


Bebis rör på sig bra, men ibland så rör den sig lite. Blir mer och mer på dagarna än på kvällarna. då brukar jag sitta och smeka magen och trycka i hopp om att få en spark tillbaka <3


Tack för oss

    

Av anewchapter - 7 maj 2012 21:15

Förutom att jag legat och deppat i ett par timmr vid datan så har inte mycket hänt.


Körde ut till pappa vid femtiden =) måste ju fira honom lite. Så han fick två tialotter och fikakakor :)

Här är farsgubben ^^ och ja, han är alltid lika fotogenic ;)

 


Sen blev det prat och fika och som alltid kom syrran sent XD


Åkte vid 19,30 eftersom jag inte mådde bra. mådde illa som fan och magen spännde till tusen :( så tog ut vovvarna snabbt så de fick kissa, duschade och la mej i soffan och kollade på film.

Ett par timmar senare tycker jag det är konstigt att det är konstigt att jag inte fått någon avesering, så jag upptäckte att mobilen hamnat på ljudlöst haha.. sen fakkade ju face resten av kvällen så orkade inte starta datan

Ringde mamma och sa att jag mådde bra iallafall. Sen så skrev jag på face så fort jag kunde.


Tja, det är lite av min dag

Av anewchapter - 6 maj 2012 20:45

Då sitter man hemma igen efter att ha varit i stan med Hannes. Blev att vi åkte in till stan och åt istället för att göra något hos mej.


Blev en massa prat om bebis såklart. Han var lite sur på att jag redan bestämt mej för barnets namn, men jag sa även till honom att jag har gått igenom 6 månader helt på egen hand, jag har förberett allt själv och har varit inställd på att vara helt ensam

Det tar inte 2 sekunder att ändra det. Jag involverar honom i det mesta, han får vara med med mellannamnen men inte tilltalsnamnet. Han tyckte även att det var elakt av mej att inte säga det till honom. Men det är kanske inte en liten sån som kommer ut och har man då sagt det så måste det bli en sån


Blev riktigt arg ett par gånger... så jag stoppade munnen full med mat så jag kunde försöka lugna ner mej istället för att skälla ut honom :P Smart gjort av mej tycket jag ^^


Sen pratade vi lite om hans jobb och sen tjatade han på om sin träning *zzzzzz* haha


Det verkar iallafall gå framåt med allt :)


Ska träffa hans mamma snart med, där runt kristi himmel färd :) ska bli intressant att se hur det går...

Antar hon har en helt annan syn på det hela, men hon ska inte tro att hon ska kunna trycka ner mej. Om hon ens försöker med det kommer jag antingen be henne gå (om vi är hos mej) eller så går jag ^^

Nu lät jag som värsta häxan haha :P men jag tror de flesta av mina vänner förstår hur jag menar. Och för att vara så så kan jag ju meddela att hon var jättetrevlig då när vi träffades i januari. Hon var motsatsen till det Hannes hade sagt. Och jag vill ju att hon ska kunna ha lite kontakt med barnet med eftersom hon bara har ett barn


nej nu blir det tv

Av anewchapter - 6 maj 2012 18:15

Matte varför hatar du mej så mycket?


Men jag älskar dej ändå matte...


Tur mamma kan hjälpa mej att bli ännu finare så jag slipper stinka av det är schampot! 

Av anewchapter - 6 maj 2012 17:30

Då är man hemma efter ett klubbmöte :) var kul att komma ut lite :) vi var i åhus hos ett par medlemmar där. hoppas att kuna följa med på lite mer i sommar eftersom man inte har annat att göra :/


ska ta och bada evoca lite eftersom hon fäller som ett soll :/


sen ska jag träffa hannes ikväll med. blir väl att vi äter något tillsammans och pratar igenom liter mer om vad som händer framöver


kramis så länge

Av anewchapter - 5 maj 2012 19:15

Kan lova er att man var rätt sliten imorse... Eller morse och morse haha :D Det slutade med att de sov över trots allt :) inget man tackar nej till ^^ låg och pratade och skrattade till typ 01-02 XD Lite övertrötthet och coca cola slutar alltid i skrattanfall :)


Ann lyckades med känna en spark, det var en rejäl spark med :D

Det var så gulligt för hon tryckte hela tiden på magen och la huvudet mot magen för att se om hon kunde höra något :P Ja, hon är galen jag vet :D Det var skitsött! Men inte ville bebis busa då, då jag drog hennes hand så fort knytet började och poff kom det en som fick hela magen att hoppa till :D Hon blev skitglad!

Så Ann är nu den andra som lyckats känna utanpå magen :) Andreas lyckades ju känna en liten spark på valborg :)

Sen läste hon i GoBokens "mitt första år" och såg att jag skrivit att Fadder Ann fick veta först. Så jag frågade henne, som jag tänkt, om hon nu ville vara den ena faddern till knytet. OCh det ville hon såklart :) Vill inte tvinga henne men tror inte hon sagt nej ändå :D

Sen åt vi lite frukost och sen blev det att vi åkte. Dem till kalaset och jag till mamma och pappa :)

Mammas kusin på sin pappas sida skulle komma på besök. Vi brukar prata på face så tänkte ta tillfället i akt och träffa honom :) Han bor en bra bit upp i landet... typ runt shellefteå om jag mindes rätt :)

Det var kul att träffa honom. Inte ofta man träffar folk ifrån morfars sida :) Jocke var skittrevlig dessutom... men det måste vara ett släktdrag heheh

så där har jag tillbringat hela långa dagen :)


nu ska jag ut med vovvarna och sen sätta mej och titta lite på tv :)


kramis bananis

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards