A New Chapter

Alla inlägg under augusti 2013

Av anewchapter - 31 augusti 2013 21:54

men den varade bara till 12 ;)

det är sant! de flesta stånd var borta vid 12 och när jag och lena kom vid 13,30 så var det ansiksmplning, ponnyridning, grillkorv och kanintävling kvar :/

men men :) jag fick tag på det hag sökte efter och lillan blev såklart glad :) fick även 16 märken istället för bara 12!!

annars har jag fixat lite här hemma. gjort plättar nu på kvällen som ska frysas in och tas med vid behov

nästa sak jag ska göra är.... kladdkaka :) ska bli spännande då jag ska göra dem i portionsformar :) även det ett lchf recept :)

kul att testa lchf recept :) det bästa är att de nästan alltid är fria från socker, vilket gör att man kan låta lillan äta med gott samvete :)

såklart kommer hon inte få lchf mat, men däremot kommer vi nog göra några måltider ibland :) fick över en gång så frös in blomkålsmos och falukorv :) en av hennes favoriter haha! så man kan ju byta ut såna enkla saker då och då :)

nu väger jag 83,1kg!!! det innebär jag gått ner 3 kg sen 31 jan

det är inte mycket, blev sjuk i feb och var sjuk i ca 2 mån till och från, sen hann man knappt komma igång innan sommaren var här :(

däremot vet jag att vikten inte är allt. man kan minska ändå. jag hade 44/46 i början av året, byxorna jag köpte sist var m alt 42 :D
så jag har minskar i omkrets iallafall! ska mäta mej imorgon och se om det minskat något

sen blir jag mätt mycket fortare och äter inte så mycket. frukost (som jag klarar mej på) är en kopp kaffe med grädde. min variant av mbc :)

mitt sötsug är nästan helt borta. jag kan köpa massa godis men orkar inte äta det. 1-3 bitar går ner sen är jag äckelmätt! däremot är det svårare med colan men det kommer det med!

jag mår iallafall bra och det är viktigast. jag går ner sakta och säkert och har möjlighet att förändra allt så man stannar vid det sen :)

kram från mej

Av anewchapter - 31 augusti 2013 10:50

Nowalii vaknade vid 01.30-02 tiden inatt, det var precis som om hon hade blivit skrämd av något i sovrummet. Var skitläsktigt :/ Och som hon skrek dessutom :(


Försökte få henne att somna men inget funkade. Jag vill inte sova om hon inte sover, speciellt inte i v-rummet där hon lätt kan klättra ner från sängen. Så det slutade med att jag drog med mej bäddmadrassen och la oss på golvet i sovrummet. Efter att hon lugnat sig satte jag på askungen sen fick hon somna på mitt bröst.


När klockan var 04.05 hade hon äntligen somnat! Själv tog det en bra stund innan jag somnade


Såklart vaknade hon 7 så jag är knappast på topp idag :( Men vad ska man göra? 


Ska ha en lampa tänd åt henne inatt och så får man hoppas det inte är varje natt!


Nu ska jag sluta blogga så höres vi!

<3

Av anewchapter - 30 augusti 2013 19:48

 


Mamma kom förbi snabbt efter jobbet :) Skickade med de nerbajsade kläderna så de slipper ligga här och bli förstörda!


som alltid lev skrutt totalt överlycklig och ville inte släppa mormor :) 


Det är kul för nu när vi facetimar så pekar nowalii och säger däädää (där) vilket är sött, hör hon rösten skiner hon upp totalt och skrattar!


Tack för att du är en sån härlig mamma och mormor Carola <3


Vi älskar dej båda två

Av anewchapter - 30 augusti 2013 09:46

Fredag förmiddag som kunde börjat bättre!


Nowalii vill inget alls :( säger man till henne börjar hon gallskrika :/ mitt humör är uselt pga det trots jag sovit som en prinsessa!


Jaja, upp med humöret :/


Senare ska vi kanske ut till österräng och träffa en vän :) låte barnen leka av sig lite med varandra :)


sen måste jag börja försöka möblera om och fixa och dona


har beslutångest med :/ inte alls kul :/ br har 25% nu och de har två leksaker jag vill ha... ska jag eller ska jag inte liksom :/

Av anewchapter - 29 augusti 2013 17:00

Ska snart lämna datan en stund och försöka få in lite mer i kökssåpen igen :) målet är att få bort skänken och fixa möbleringen tills jag fyller år :)


Ska bli kul med lite förändring igen. Trist bara man itne kan göra på så många sätt. Hade så gäran velat ha ett eget sovrum men ska göra en liten alkov till mej i vardasrummet tills vidare. 


ska även köpa hem två nya hyllor :) en till köket och en till toa, det är denna modell jag tänkt köpa. Den stora till köket och dem mindre till toa :)  http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70114753/


Även små saker kan ju göra så mycket :) sen kommer jag ha soffan där jag har bokhyllorna så liten klättrar i soffan och sen mot fönsterbrädan, är så rädd hon ska ramla och slå sig :(


Ena problemet är databordet, men det löser sig på något sätt :P Det gör det alltid


nu ska jag fixa och dona 

Av anewchapter - 29 augusti 2013 10:20

Torsdag morgon :) 


Sovit jättedåligt inatt då jag somnade i soffan :( men men jag fick iallafall sova till 8 så det var skönt


Är så skönt att allt drar igång för jag måste få bättre rutiner! Jag har ingen ork alls just nu och har svårt för att somna :/ är så periodvis :(


Morgonen blev annars bra :) Vi mötte upp Madde och Henke på maxi :) Gud vad Mikkel är liten!! Jag visste han var liten men så liten liksom! Och då höll jag ju ändå edwin i måndags som är i samma storlek. Men det var kul att se både Mikkel och Mavve. Mavve verkar ju ha blivit 10 cm större sen sist ;)

Sen fick ju Nowalii sina paket :) Det var ett jättesött pussel med sjödjur och en mirandanalle med Grattis på tröjan. Jag älskar Mirandanallar så kunde inte blivit en finare present! Nowalii har däremot fullt upp med pusslet, just nu lägger hon allt hon hittar i en påse, sen tar hon ut det igen :D så jag tror absolu hon är nöjd. Nallen har dock fått stanna kvar i soffan där hon la den :) Bilder kommer lite senare


väntar på att höra ifrån lena för att se om vi skulle ses idag. Annars blir det fixande här hemma och sen hämta en mössa och tröja, men det hinner jag nog ändå :)


Nu ska jag dricka upp sista kaffet och ta det lugnt :)

Av anewchapter - 28 augusti 2013 20:07

liten vaknade 5,24 imorse men lyckades få henne att somna om till 9,30.... lagom kul då vi skulle vara på barbacka 10 haha! skrev och sa jag kom lite senare

liten har haft så kul idag med kompisarna sen lekte hon med en pojke vid tåget :) mamman till honom var grymt trevlig :)

gick på stan med sandra. hittade lite åt lillan jag kommer köpa hem lite längre fram :) nästa köp blir en body med varg på!!!

har gjort en misslyckad kycklinggryta som bara smakade tomat :( brände första och gjorde redningen supertjock!

fick en massa sås över så gjorde lite mat åt lillan :) blev fisk som fick koka i såsen och sen blev det pasta till det. måste verkligen börja köpa typ potatis och annat än pasta jämt XD hon älskar ju potatis

gjorde även banan och apelsinsmootie åt mej! receptet är
2 stora bananer
4 dl apelsinjuice
1 dl grädde
mixa allt och servera i ett glas med is :) perfekt mellanmål! nästa gång ska jag nog ha i mer fett och lite annan frukt/bär för att göra den mer lchf vänlig

liten sover och jag har ätit. blir tidig kväll idag. imorgon ska jag fixa här hemma, försöka borsta hundarna lite med!

xoxo

Av anewchapter - 27 augusti 2013 19:37

varit på barbacka idag me syster :) tyvärr hade de ändrat dag på öppna förskolan så öppnar nästa vecka istället

träffade även på lisa och hennes ungar :) gissa som alla lekte i massor!

sen kom grannen med 2-3 kg äppel från sin koloni :D kokat lite för smootie så ska bara köpa päron med :)

kolla in hennes blick! full av bus och jävulskap ;)

nya namnet: fröken livsfarlig :)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14 15
16
17 18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards