A New Chapter

Alla inlägg under juni 2012

Av anewchapter - 30 juni 2012 21:47

Idag skulle vi till mammagruppen, men efter gårdagens regnväder sa vi att vi ställer in om det är dåligt väder. Imorse sa Veronika att hon hoppade då hon knappt sovit. Så trodde att det inte skulle bli av

 

Men efter att jag hämtat upp lilleman hade Madde messat :) Så det blev att hon jag och lilleman åkte till malmö ändå :D 

 

Åkte med ett tidigare tåg, 10.06 istället för 10.24 :) Jakob var jätteduktig och fick honom att kissa på tågets toa (för er som inte vet så toatränas han eller vad man säger) och vid varje stopp skulle han på toa... Vilket jag ansåg var osannolik haha

 

Han var duktig i malmö och köpte paket till mormor, men han åt dåligt men det har ju varit rätt varmt idag med.. men han har ätit lite iallafall och druckit mer :)

 

Tyvärr blev madde lite dålig så vi åkte hem tidigare än beräknat. Mej gjorde det inget då jag tycker det är viktigt att man tänker på sina medresenärer med. Sen så hade jag ju fått tag på det jag velat :D 

 

Så jag har shoppat ett par mammashorts och de är fett underbara!!

 

Var hemma runt 16 tiden, efter att bytt blöjan så fick han springa utan. Han kom å sa till 3 gånger om att han behövde kissa :D Han var så duktig!! 

Sen lämnade jag över honom till mikan

 

Efter det har jag och Marie (som passar vovvarna) fortsatt med packningen i den mån som det har gått :) Lagt ner en massa prydnadssaker i papper och ska fixa kartonger på måndag :)

 

Så nu har jag även varit ute med vovvarna för natten, har rätt ont så ska snart lägga mej i soffan och chilla. Har tvättat och har tvättid 7-10 imorgon så hoppas få ytterligare en kartong med textil klar :)

 

xoxo

Av anewchapter - 30 juni 2012 21:27

Mamma väckte mej vid tio... hon undrade om jag ville med på stan och jag hängde såklart på :D


Så det blev snabbt ut med hundarna, cyklade till rastgården, sen fick se springa och leka ett tag innan vi cyklade hem igen. Snabbt i med lite mat i magen innan man packade ihop det man behövde ha med sig :)


Fram med ben till hundarna och iväg :D


Tyvärr läckte min flaska och slutade med att jag fick lägga den i mammas bil XD Tog med viktigaste korten och mobilen bara :) 


Blev en lagom runda i stan, och när vi sitter och äter ser jag att jag fått erbjudande på en lgh, så jag kollar.

Så med andra ord kan jag berätta att jag inom kort kommer att flytta ^^ Detta kan jag vara 100 på eftersom jag låg etta hahaha


Så efter en shoppingtur där jag fick en snygg klänning av mamma så gick vi till abk och sa upp min nuvarnade och bokade tid för kontaktskrivning:) Så håll nu tummarna på att någon tar min tidigare för annars får jag dubbelhyror :( HATA HATA HATA!!


Med tanke på det ovanstående slutade det med att jag åkte med mamma hem :P Åkte bara inom och hämtade ombyte och vovvarna :) Ska sova här inatt eftersom jag har x antal samtal att ringa imorgon för att fixa med inför flytten :)


Nu ska jag mumsa på lite annanas :D 

:(

Av anewchapter - 27 juni 2012 21:15

Idag skulle en tjej kommit och kollat på min lägenhet, men hon kom aldrig, vilket är trist. Eftersom hon inte hört av sig så kommer jag inte heller höra av mej till henne. Anser att hon är/var intresserad nog så kommer hon att höra av sig men kommer då få ett nej. Kan man inte höra av sig om att man fått förhinder så.. tja ni hajar :)

 

Eftersom jag inte visste när hon skulle "kommit" så har jag varit hemma hela dagen, varit ute kortare rundor med hundarna och haft mobilen med mej överallt. 

 

Har även fått lite mer ordning efter min förkylning och städat lite grann :)

 

Nu ska jag fixa lite käk och sen bara ta det lugnt :)

Av anewchapter - 26 juni 2012 23:15

Inte för jag vet om du läser min blogg, men tack Mikaela från gruppen för de fina kläderna jag köpte! Är skitglad över dem!!!

 

 

Denna Gråa är i stl 56

 

 

Denna ovan är stl 50

 

 

Tror denna med var stl 50, eller så var det med 56 :P

 

Så nu har jag tjocktröjor för första tiden hihi ^^

 

Nu ska jag kolla lite på tv innan jag lägger mej :)

 

 

 


Av anewchapter - 26 juni 2012 17:45

Dagen, större delen, har tillbringats med alla underbara mammor på barbacka ^^

 

Skulle vara där vid 12 så tog hundarna till rastgården innan så de skulle få springa av sig lite granna :)

 

Hann med bussen runt halv tolv och var framme runt kvart i :) Madde, Kelli, Emma, Therese hade redan hunnit komma :)

 

Vi blev totalt 12 mammor idag :) Tyvärr inte samtidigt men det gör inget :) Nästan bättre såhär eftersom man kunde prata med alla som kom :) Var även kul att träffa Emma då det var hennes första fika med oss :) Sen tror jag jag träffat alla andra :) Helena kom med och det var första gången sen vår första fika :D Kände knappt igen henne hihi

 

Nej, nu ska jag ut och cykla med mina odjur, tror dem behöver det efter att varit duktiga hela dagen :) Sen ska jag bara vila vila vila ^^

Av anewchapter - 26 juni 2012 16:00

Vad händer om man är sjuk i två dagar, är sängliggandes (mot sin vilja) och tar bara ut hundarna så de får uträtta sina behov?

 

Svaret är att de på något sätt lyckas ta sig in på toa!! SNYFT! Inget illa så men de hade assat ut alla sopor!!! Tagit alla leksaker till bebis å lekt med, pajat en napp och dragit ut lite andra saker som låg där :(

 

Och då jag är vigast i världen var det grymt kul att plocka upp efter dem :( fick KRYPA på golvet!! Så störigt!!

 

Men men, jag är glad att de inte "tog" sönder mer! Gosedjuren får jag tvätta av och sen tumla så de torkar ordentligt :)

 

Får vara extra noga med att stänga nästa gång (fråga inte varför jag glömde då jag alltid stänger)

 

 

Iallafall :P

Mötet gick bra :) Jag tror nästan jag gillar denna BM än den jag har i vanliga fall (på semester) Lät lite elakt men hon här var så varm och mjuk typ :P

Bebisen är fortfarande fixerad och allt såg bra ut :)

 

Likaså mina hb värden och urinprovet :) Så känns kanon! 

 

Sen skrev hon även lite i min journal som jag skulle ha med mej. Måste skriva ut min förlossningsplan och lägga i journalen :) Bra att ha den med, får gå igenom den i dagarna igen och se att allt är oki

 

Nej, nu ska jag ut med vovvarna igen :)

Av anewchapter - 26 juni 2012 09:45



Får väl bjuda på en magbild :) Denna första är jag i vecka 38 :) Tyvärr har det strulat med överföringen och fick bukt på det idag :P Så lägger upp så får man se om ni ser någon skillnad hihih


Lovar att sätta ut bilder maraton från vecka till vecka under veckan som kommer :)


vecka 38, 37+1

    

Tänkte att jag kunde bjuda lite på från min journal :)


Inskrivningen 10 januari

Vecka: 12

Vikt: 88 kg

HB värde: 131

Urinprov: 1/0

Blodtryck: 133/70

Fick hem papper om att börja med järntabletter i vecka 20


Nästa möte var 2 april

Vecka: 24

SF mått: 26 cm

Vikt: 87,5

HB värde: -

Urinprov: 0/0

Blodtryck: 105/69

Fosterljud: 155 slag/min


Nästa möte var 30 april

Här är även första gången på caprio

Vecka: 28

SF mått: 29

Vikt: 91

HB värde: 123

Urinprov: 0/0

Blodtryck: 105/66

Fosterljud: 150

P-glukos 6.5/6.6


Nästa möte var 21 maj

Vecka: 32

SF mått: 30

Vikt: 92

HB värde: 

Urinprov: 0/0

Blodtryck: 109/70

Fosterljud: 135


Nästa möte var 12 juni

Vecka: 36

SF mått: 33

Vikt: 93,4

HB värde: 

Urinprov: 0/0

Blodtryck: 103/70

Fosterljud: 135

Här har bebis fixerat sig :)


Nästa möte var 2 april

Vecka: 28

SF mått: 35

Vikt: 95,6

HB värde: 136

Urinprov: 0/0

Blodtryck: 115/69

Fosterljud: 147

Fortfarande en fixerad bebis


Alla andra prover de har tagit har varit U.A


Varit på 2 besök på förlossningen

Vecka 24= minskade fosterrörelser, men allt var normalt bebisen såg underbar ut <3

Vecka 35= minskande fosterröreler, men även denna gång var allt normalt och när vi kom hem blev bebis helvid :D

                Såg ej mycket av bebis och läkaren sa inte mycket mer än att allt såg bra ut, vilket var skönt att höra



Och så kan vi ju lite statestik

Din graviditet startade Tis 11 okt 2011

Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Tis 25 okt 2011 (ägglossningen)

Du är på dag 261 av 280. (93,2%)

 
Du är i vecka 38.
Du har gått 37 fulla veckor och 1 full dag (v37+1)
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden)
Du är i trimester tre
Beräknat förlossningsdatum Mån 16 jul 2012 
Du har 19 dagar kvar till beräknad förlossning
 
I Vecka 38 händer detta:
Kroppen: Nu närmar sig förlossningen med stormsteg. Se till att du vet var din partner befinner sig och att du lätt kan få kontakt. 
När barnets huvud har ställt in sig brukar det bli lite lättare för den blivande mamman att andas och äta igen eftersom det blir lite mer plats upptill i magen. Allt fler känner förvärkar. Det som skiljer förvärkar från sammandragningar är att värkarna oftare gör ont. Först blir magen hård, precis som tidigare, men efteråt kan en molande känsla finnas kvar. Smärtan sitter långt ner i magen eller ländryggen och påminner om mensvärk. Långt ifrån alla får dock någon förvarning om att förlossningen är på gång. När du väntar ditt första barn är det vanligast att barnet kommer efter beräknat datum. Är du omföderska föder du statistiskt sett nästa barn två till tre dagar tidigare.
 
Barnet: Nu är barnet helt fullgånget och navelsträngen är cirka 50 cm lång. Barnet äter nu bara upp sig inför förlossningen och alla inre och yttre organ är färdigutvecklade.
 
Mina problem
Inga större, foglossningen kommer fortfarande till och från :/ Kvittar om jag går eller sitter.
Jobbigt att vända sig och vaknar var gång jag gör det
Kan inte längre böja mej fram så är klurigt att få på sig byxor och sockar
Vill ha lättare mat som fil och macka, känner inget sug efter lagad mat så har köpt hem en del frukt för att få i mej lite extra vitaminer :) Samt muslie för fiberna :)
 
Tja, det var väl allt för denna dag ^^
 

Av anewchapter - 25 juni 2012 10:15

Måndag morgon och jag mår rätt okey. Har slängt i mej alvedon och tatt lite spray så tror att dagen ska gå att genomlida iallafall :)

 

Ska försöka städa lite idag efter mötet och nu snart ska jag ut med vovvarna :)

 

Nej, är hungrig så måsta käka lite :)

 

Höres efter mötet!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards