A New Chapter

Alla inlägg under juni 2012

Av anewchapter - 12 juni 2012 21:15

Sovit fett gött inatt :) älskar nya sängen


dock har det varit fullt upp nu idag! först gjorde jag klart arbetet, sen ut med hundarna och sen poff så var det dags för mvc möte :P


Sen hann jag knappt hem innan man skulle fika med gänget och sen messar angela och kollar om jag kan besik hennes lgh imorgon. Så åker med lena till näsby, möter upp sune, får nyckeln och sen följer han mej till bussen, tar bussen, vnätar på stationen och sen hem, direkt ut med hundarna och sen ska man hinna andas lite med


livet är underbart haha


jaja :P

allt såg bra ut hos bm idag :) magen är nu uppe i 33 cm och jag väger ca 93,4 kg, foglossningen från förra veckan har lättat men ska bara ringa henne om det blir värre.


sen ska jag göra klart mitt f-brev till nästa möte som jag har med hennes kollega eftersom hon själv har semester :)


annars har jag inga problem förutom den där jävla skuldran :/ lätt att ann ska få massera mej!


nej nu ska jag fixa mat och sen vila medna man ser på spiderman! dödstrött ab här!

Av anewchapter - 11 juni 2012 12:04

även om jag nu mera räknas som "arbetslös" så ogillar jag måndagar lika mycket fortfarande :/

Marie kommer idag igen, ska gå igenom förrådet. Är ju lite man måste ta fram (mina babykläder mm) och sen tänkte jag fixa iordning där med+ ta bort lite och sätta in :)


håller även på att messa med louise.. hade kunnat få en lgh nu 1 juli men bir svårt med hyran :( men om jag har en som kan ta min i andra hand behöver jag ej vara orolig för det


sen blir det färdigställande av arbetet idag :D

Av anewchapter - 10 juni 2012 17:15

Tänkte det var dags att bjuda på en mgbild igen :P


Tagen i vecka 35, eller 34+5 :) Här har den iallafall kommit tillbaka ;)

 
Av anewchapter - 10 juni 2012 16:45

Idag har vi färdigställt min lägenhet :)


Mikan och glenn kom imorse med sängen och spjälsängen :) Sen kom mamma och pappa, som inte visste att jag möblerat om :P Lite förvånade blev de allt haha

Sen irekt och köpte medlar till benen och sen var skruvarna sönder så fick fixa nya sånna :P sen tvätten som jag hade två pass på idag...


tja fullt upp med andra ord :) Men känns kanon att ha det klart!


Vagnen är det enda som är kvar hemma men den tar jag hem i slutet av månaden hade jag tänkt. Så den hinner "stå" in sig haha


Nej, nu har jag faktiskt jävligt ont och tänker lägga mej i soffan ett tag!

Av anewchapter - 7 juni 2012 21:30

Tja, då ska man in till förlossningen igen :(


Inget allvarligt men efter jag kommit hem började jag messa med Jenny P från gruppen, sen så insåg jag att bebis inte rört sig alls under hela dagen :/ Så jag ringde in, bebis sparkade 2 ggr men inget mer. Så hon tyckte jag skulle komma in för kontroll


Ringde mamma och bad henne komma så jag slipper åka enssam in


Så nu ska jag ner och vänta in henne (eller henne och pappa :P)

Av anewchapter - 5 juni 2012 13:00

Då kan man vara stolt! Jag har gått 35 hela veckor :D:D Nu kan bebis komma när som helst och det känns rätt coolt! Ska försöka få klart i lgh denna vecka och sen borde jag verkligen göra klart förlossningsbrevet och sen packa bb väskan


Vi kör väl det vanliga som alltid :)


Kroppen: Nu ökar du snabbare i vikt, upp till drygt ett halvt kilo varje vecka. Av det går cirka 300 gram till barnet. Om du ökar väldigt mycket i vikt kan det bero på att du samlar på dig vätska. Det är oftast normalt men kan även vara ett av flera tecken på en komplikation. Mot slutet av graviditeten går du på fler besök hos barnmorskan för att till exempel upptäcka om blodtrycket stiger. Många får halsbränna, magen känns ofta full och det är svårt att hitta sköna ställningar på natten. Du får räkna med att vakna några gånger per natt för att kissa och vända dig i sängen.
Vid den här tiden gör barnmorskan en sammanfattning om hur din graviditet har varit. Du kan skriva ett förlossningsbrev där du skriver lite om dig själv och dina förväntningar på förlossningen, samt vilken form av stöd som du tror att du och din partner kommer att behöva.

Barnet: Fingernaglarna har nu vuxit ut helt och hållet på barnet. Barnets benmärg börjar producera röda blodkroppar. Du känner nu varje dag hur barnet rör på sig och det är inte ovanligt att du lagt märke till att ditt barn har en speciell dygnsrytm, som ofta fortsätter efter att barnet är fött.



Vikt: 93,1 kg +5.1 kg sedan inskrivning


Har haft rätt ont i bäcket igår och idag :/ Rätt jobbigt men har iallafall kunnat gå. Men ändå... vill inte att det blir värre haha

Sover dåligt igen, men det får man ta

Ananrs är det bara skuldran som håller på vissa dagar, annars inget




 

Av anewchapter - 4 juni 2012 16:00

idag har dagen bestått av 80% plugg, 10% data och 10% hundar haha


har haft massor att göra och har mer att fixa så skulle bara uppdatera lite snabbt så ni vet att jag lever och mår bra

är dock rätt slö efter helgen och har lite ont av foglossning


xoxo

Av anewchapter - 3 juni 2012 13:45

har sovit otroligt dåligt inatt :/ mest för att det varit så varmt. Har inte kunnat ha öppet då kixxet inte har inglasad balkong så man vill ju inte riskera något typ


Men har fått lite sömn iallafall och ska mest bara chilla idag. Kixxet har tagit med sig nyklarna så jag kan inte åka hem haha :P Inte för att det gör något, häruppe kan man släppa allt


Skita i skolan, skita i allt strul med hannes och lägga barnet på hyllan och vara vara. Man får en kort paus i livet och kan hämta kraft till nya saker. Därför jag gillar att vara här.

Man kan vara den man vill vara och trots att man har ansvar (hundarna) så kan man koppla av på ett annat sätt än hemma


Det är sjukt, jag hade kunnat bo här uppe nu :/ jag vill fortfarande flytta upp. Testa på något annat och skapa mej det livet jag vill leva typ... gräset är inte grönare men vad har man att förlora?

men just nu vill jag vara lite närmare hemma, så blir nog hgb först om jag får lägenhet där


nej nu ska jag fixa käk till dogs

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards