A New Chapter

Alla inlägg under april 2012

Av anewchapter - 30 april 2012 11:00

Så här porrig ser man ut när man tvingat i sig en sockerdrink och nästan spytt upp den igen :P Sen fick man sitta och glo en och en halv timme innan vi hade möte... lagom kul...


Men mina järnvärden såg iallafall skitbra ut :D ingen diabetes på långa vägar och det är kanon! Det andra värdet med var med bra, men minns inte vad det var för koll XD

Inga problem med urinenprovet heller ^^


SF måttet hade vuxit 3 cm så är nu mera 29 cm :) bild kommer imorgon :D


pratade även lite allmänt om graviditeten och hur det gick med min kost :) men allt var annars bra


Tja, det var väl allt från mötet :)



MVC
Av anewchapter - 29 april 2012 21:27

Var så fett trött imorse :( Evoca har stört mej hela natten och väckt mej om och om igen! Men vad ska man göra? puttar man ner henne hoppar hon upp igen när man somnat, störigt haha


jaja, tog med dem till rastgården imorse. Det var rätt fint väder, men lite blåsigt. Kastade boll till evoca och cola och satt och njöt av solen innan jag gick hem. Tror de är lite överglada över att solen tittade fram haha

Tyvärr hittade man den här kabraten :/

Troligtvis fick hon den någon gång igår :( 

 Jag döpte honom till Agust, och Agust största dröm är att bada så nu bor han i avloppen ;)  


Sen åt man frukost och kollade på en film (de visar filmer varje förmiddag lörd-sön som jag brukar se) innan jag tog tag i verkligheten igen!


Så blev en tur till öb och biltema där följande inhandlades

 Babytvål och temometer till bebis

Våtservetter kommer gå åt och nu var det kampanj så köpte hem två paket :)

 

8st (2 pkt) dukhållare så duken slipper hamna på golvet jämt när hundarna hoppar upp :/ och sen

6 nya smörknivar så evoca slutar äta upp dem i trä!


Sen tog jag tummen ut arslet och började baka pizzabullar och muffins. Låter bilderna tala

    Gjorde två varianter (en med bacon och en med svamp)

    

Tro mej, det var fett svårt att göra fast man inte tror det :/ men blev goda ändå :D (blev 41 st)

     

 Eftersom jag behövde ena plåten fick andra satsen vila på köksbänken. Hä har de även fått på sig ost

     Blev först en sats med vanliga polkagrismuffins (glömde ta kort på dem :( )men sen blev jag sugen på choklea och gjorde jättemuffins! Blev 20 polka och 9 choklad :)

      

Här är allt och väntar på att få hamna i min frys :D närmst hit är polkamuffinsen :D


 


Detta är såklart nackdelen när man bakar :D men jag var vatt duktig och diskat upp allt utom de två sista plåtarna för dem får inte plats XD


Är nöjd över dagen och är jävligt trött :/ men thats life :D ska dock försöka sätta in tvätten innan jag hoppar i säng sen, är så dålig på det haha :D



xoxo

Av anewchapter - 28 april 2012 23:45

idag väcktes jag av mamma, eftersom jag sover dåligt så blir man alltid lika glad när någon ringer och väcker en :P

men hon skulle kolla om jag skulle med till ikea och det var bara upp och hoppa och ut med vovvarna. sen hann jag äta lite innan de kom.


tja, blev en tur till malmös ikea där vi var i ett par timmar, sen kollade vi lite på barnens hus och andra butiker i närheten. var ett stort område så lite skoj :) Mamma köpte såna tvättlappar jag ville ha och 3 pack snuttefiltar till bebis och sen 3 pack ljus till angela (som hon ska få ikväll) och sen möbeltassar till mej på ikea :) sen blev man bjuden på mat :D:D kycklingfile blev det och det var grymt gott!


var kul att kolla på barnens hus faktiskt, men alla butiker är typ exakt likadana :/ men men thats life. Tänk hur mycket man kan spara genom att köpa saker på typ maxi och liknade butiker? de är ju oftast samma märken men halva priset haha

sen blev det en tur inom maxi så jag kunde köpa dricka (alkoholfritt) och tog en hot dog på vägen ut så jag slapp fixa mat innan jag stack till angela


tog ut hundarna så fort jag kom hem så de kunde göra sitt :) visste ju inte hur länge man skulle bli borta heller. sen packade jag mitt (drickan, presenten, tekannan och väskan) och gick. Tyvärr var det någon idiot som inte stängt hissdörren, gick 6 trappor med tung packning!!!


jaja, överlevde iallafall :D


hade en härlig kväll med gänget och träffade Vincent igen (pluggar på annan ort) och sen var vi ute där jag träffade en pappa ifrån föräldragruppen. Under den stunden försökte sune få mej att dansa så det kan gett fel signaler, ska bli kul att se om han säger något på torsdag haha!

köpte även en drink som var så fett god!! vi tror det var en alkoholfri cosmpolitan eller något liknande :) inte så farligt heller (39:- för alkofri drink)


när vi väl gick blev det måsen där angela bjöd oss på mat (vi var 5 som gick ut och var 4 kvar) och det var grymt gott! sen blev det hemgång och ut en snabbis med vovvarna. klockan var runt 2 när jag kom i säng XD


men roligt hade man D:D

Av anewchapter - 27 april 2012 22:24

1. mikan kom med jakob

2. vi rastade hundarna

3. åt frukost och kollade tv

4. mikan kom med fika och stannde ett tag

5. jag slänger ut dem för att plugga ;)

6. pluggar ett par timmar och pratar även lite med hannes om gårdagens samtal med f-kassan (ang hans pappadagar

   som kan kanske förlorar pga nya jobbet)

7. får sms om att nya tele kommit, går dit med vovvarna

8. bråkar med nya tele för det vill inte som jag vill!

9. kollar om min klasskamrat svarat om arbetet men nej

10. madde kollar om någon vill med till resturangen, jag hänger på

11. åker in till stan, njuter av en kall cola på uteserveringen medan vi pratar en massa

12. går till hemmakväll med madde, unnar mej cheddarpopcorn innan vi går tillbaka

13. kör inom subway på hemvägen och köper kvällsmat

14. kommer hem och äter mej mätt :D

15. klasskompis har svarat mej, fixar det sista (referenerna) och skickar sedan in det

16. kollar lite på tv och chattar på data

17. bloggar ikapp de tre dagar som varit

18. ska nu ut med hundarna en sista gång innan jag sätter mej vid tv och däckar

19. om jag orkar lägger jag över alla nummer på nya telen senare

Av anewchapter - 26 april 2012 18:00

syrran väckte mej rätt tidigt och kollade om jag kunde ta jakob imorgon. hon skulle iväg för att prata med några om ett sommarjobb nämligen. jag vara oki. låg kvar en stund och tvingade mej upp sen.


satte på kaffe och tänkte gå till rastgården, istället sitter jag och pratar med en granne i över en halvtimme haha :D sen blev det en mindre runda i kvateret istället :) hundarna var lika glada för det


hann fixa lite smått innan det var dags att bege sig mot fikan. tog bilen eftersom jag ska till föräldragruppen direkt efter. vi blir 4-5 mammor som kommer vid 13 och sen resten vid 14 tiden =)


är alltid lika mysigt att sitta och prata och fika tillsammans. nu börjar de som fått smått med dyka upp så det är underbart! visst vill man bara sno med dem hem men kan man ju inte haha :D


körde runt kvart i tre och var först på plats.  trodde vi skulle vara fler men blev bara 3 par + mej. Jag är den ensa singelmamman i gruppen. Såklart började jag gråta när bm frågade om det var jobbigt att komma ensam haha! alltid lika pinsamt men man vet att de andra mammoran förstår hur det är med hormoner. De var jättetrevliga!

det ena paret har en husky, de andra bor på landet med massor av djur och det tredje paret bor lite mer centralt. alla var jättetrevliga :D ska bli kul att träffa dem igen nästa torsdag :D


så nu har jag nyss varit ute med vovvarna och är totalt slut! ska slänga in en potatis i ugnen så man får lite mat i sig


xoxo

Av anewchapter - 25 april 2012 22:45

dagen började med en shoppingtur på maxi för att köpa hem lite mat, sen willys hemma och netto för det sista. bara den här biten fick en att typ somna om direkt igen haha! var totalt slut men kunde iallafall återhämta mej en stund innan det var dags att tvätta


medan jag tvättade det lilla jag hade mellan 13-16 fick jag sms från bonprix och teddykompaniet (så blir att hämta paket sen) så försökte jag se om jag kunde hitta mer information till skolarbetet som ska vara inne tills på fredag, men det är svårt så får se om hon andra lyckats bättre. ska höra med mamma och pappa sen med


efter jag tvättat klart tog jag ut vovvarna snabbt, blev inte någon lång tur eftersom det regnade :/ sen hämtade jag första paketet på sommarlust som innehöll:

 En mammaklänning  2 nya amningsbehåar

   en mammatopp!  


Sen skulle jag tanka men eftersom jag bara hade pengar ute blev det lite kaos. till slut lyckades jag tanka (blev skitarg och förde över pengar haha) och körde till byahålan och plockade upp paket två som såklart innehöll:

Bäbis huskysaker :D:D


Hann knappt dit förrens mamma kom hem och de började med maten. Så jag och mamma satt och pratade lite allmänt om allt medan farsgubben lagade mat :) Efter vi ätit beslöt vi att åka till eko, men då kommer såkalrt mikan glenn och lilleman!! Inget illa men jag blev irriterad för jag vet dem brukar stanna länge. Och jag behövde föräldrarnas hjälp med skolarbetet. Eftersom jag redan nu var dödstrött så ville man ju hem fort sen.

Men väl på eko så hittade jag två skitsöta bodys som pappa betalade åt mej <3

   

Tror båda blev i stl 62 :D sötast någonsin! 


Mikan och glenn stannade inte så jättelänge. Det gick snabbt att gå igenom allt med mamma och pappa och jag var hemma till 20 tiden. Sen ut med hundarna direkt.


sen var det bara att gå in på skolan och se vad som hade hänt, inte mycket men jag skrev iallafall in det jag hade kommit fram till innan jag tog lite kvällsmat..


nu ska jag snart sova men lär väl vara vaken lite till... blä


kram

Av anewchapter - 24 april 2012 21:45

nu börjar det märkas att man haft massor att göra idag :)


Det har blivit pluggande, hämtat min bok på biblan, ringt lite samtal, varit ute i det finfina vädret med/utan vovvar, diskat, satt in tvätten, samlat ihop smutstvätten, varit ute med vovvarna, varit på en minishoppingtur med madde, varit i rastgården med vovvarna och angela och fixat kvällsmaten (bakad potatis med laxröra)

verkar som om det skulle ta en timme med allt men knappast!


tja fullt upp som ni märker :D


resten av veckan blir med fullt upp!


onsdag: först ska man betala räkningarna, sen handla, tvätta och sen hinna ut till mamma och pappa på kvällen och få hjälp med en fråga till skolarbetet :)

torsdag: fika med mammorna 13, sen föräldragruppen 15 och sen plugga så arbetet blir klart i tid :)

fredag: lugn dag där jag ska försöka baka lite granna :) är vädret fint blir det nog rastgården med :D

lördag: hundens dag på djurmagasinet och sen systemet och sen fest hos angela :)

söndag får jag väl vila ut :P

Av anewchapter - 24 april 2012 00:15

Vecka 29... det innebär för min del att det är 11 veckor kvar innan bebis ska komma. Fortfarande skräckblandade känslor faktiskt. Snart är det dags för föräldraträffarna, första är på torsdag. Sen är det nog dags att fundera på förlossningsplanen.

Känns som allt börjar bli panikartat... främst med boendet. Men på något sätt löser det väl i sista stund. Skulle inte förvåna mej faktiskt


Sen tänker jag mycket på hur det kommer bli med ett barn. Innan har hundarna alltid kommit först, men nu ska både bebis och hundarna komma före mej. Kommer jag kunna ha det liv jag har nu eller blir allt annorlunda? Troligtvis blir allt kaos den första tiden haha :D:D

Jag vill ju fortfarande uppleva saker, som att resa och festa, men det är inget jätteakut för min del, men man vill ändå kunna göra det ändå.


Funderar om hur det blir med Hannes jobb finns med där. Man vill liksom få det helt klart så man vet och allt slipper vara oklart.


Hur är det med min gradivitet?

Foglossning allt oftare, oftast är den så mild att jag kan gå. Värst är det på kvällarna men när man rört sig lite blir det bättre. Dem kvällarna blir det en kort runda så hundarna hinner kissa inför natten. Värst är det om man varit i stan och gått, eller varit aktiv i mer än 2 h i sträck. Städning går bra, men får ta det stegvis.

Kan lyfta saker, men kan inte använda min mage alls vilket försvårar när man ska bära. Svårt att förklara men tror de som varit gravida förstår haha


Bebis är.... inte superaktivt faktiskt, men rör påsig dagligen. Bäbis har nya rutiner. rör sig när jag vaknar, kanske sträcker bebis på sig? Sen lugnt till eftermiddagen då den busar runt, sen uppehåll till 22 tiden då den håller på i 30 min innan den är lugn tills jag lägger mej vid 01-02. Ibland när jag vaknar på natten så rör sig bebis med.


Jag försöker även variera min kost lite mer. Blir mycket lax när jag lagar mat, eller kycklig XD Så försöker få i mej mer protein. Äter inte mycket, men försöker äta 4-5 gånger om dagen iallafall. Ska köpa hem frukt så jag kan äta mellanmål. Känner sug efter kött och ägg med, men försökte steka karre men kräktes nästan av smak och doft :( men jag kan äta stekta ägg så länge dem är lättstekta :)


Magen då?

Tja, jag börjar tro att bebisen växer inåt haha :D Men jag börjar få en liten bula även om det inte syns. Drar jag in magen får jag en miniveck där magen börjar nedanför brösten typ. Det verkar även som om mitt sk magfett hamnat längst ner på magen XD

Hoppas på en mini kula iallafall :)


Vikten ligger på 89.7 kg, så jag har gått upp de 0.7 jag förlorade förra veckan :P


Här är info om veckan som kommer


Om bebisen vecka 29

Nu väger bebisen dryga kilot och är ungefär 39 cm lång från topp till tå. På huvudet växer det hår. Hos pojkar har testiklarna vandrat ner i pungen. Flickors klitoris sticker ut mer än den kommer att göra från de sista veckorna innan födseln, då den göms bakom de inre blygdläpparna.

Bebisens huvud växer och hjärnan utvecklas och växer snabbt. Nästan alla bebisar reagerar på ljud och ljus vid 30 veckor.

Bebisens näringsbehov blir större under tredje trimestern och du behöver äta mycket protein, C-vitamin, folsyra, järn och kalcium (ca 200 mg går åt varje dag till att bygga upp bebisens skelett), så se till att äta mat som är rik på dessa näringsämnen. Skelettet byggs upp nu, liksom hjärnan, musklerna och lungorna


Om mej vecka 29

Under den sista trimestern blir din kropp snabbt tyngre, ämnesomsättningen ökar och det är vanligt att man svettas mer än vanligt på grund av det. Under den tredje trimestern är det bra att man går upp mer än 1 kg, men mindre än 3 kg/månad.
Nu kan även personer i din omgivning ta del av barnets rörelser genom att känna på magen. Magen kan ibland bukta ut märkbart på ena sidan beroende på hur barnet ligger. Placeringen av livmoderns övre del är ungefär mitt emellan naveln och bröstbenet.
Nu besöker du din barnmorska varannan eller var tredje vecka, beroende på hur du mår och vilket stöd du behöver. Varje besök tar cirka 30 minuter och varje gång mäter man ditt blodtryck och din mage samt lyssnar på fosterljuden.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards