A New Chapter

Alla inlägg under januari 2012

Av anewchapter - 31 januari 2012 21:38

ibland är man lite för glömsk


imorgon skulle jag ju till ikea, istället får ajg vänta 8 dagar till XD Förväxlade dagarna haha

tur att Andreas förvarnade mej innan jag körde haha


på torsdag ska jag till päronen iallafall. Mamma har ju ordnat en babysitter åt mej. Och jag

ska se om hon har mer jag behöver :)

Sen på kvällen blir det bad med ett par från Kristianstadsbebisar


Verkar som om det får bli städdag imorgon, besök hos mamma och pappa på

torsdag och sen plugg fred-söndag :)

Moltas ska jag ha på lördag natt så får nog skippa plugg på söndag haha

Av anewchapter - 31 januari 2012 18:52

Idag har jag varit riktigt duktig!


Jag pluggade mellan 11-15/15.30 innan jag blev för trött i huvudet :)

sen blev det att man satt lite till vid datan innan man tog ut vovvarna. Blev en snabb promis för att köpa mjölk


sen när jag kommer hem ringer angela och frågar om jag ska med till rastgården, efter det tvingar jag henne

att stanna på fika (ok kvällsmat) som blev mackor och lite sånt gott :)


nu skajag snart sätta mej vid tv innan jag ska lägga mej. Ska upp tidigt imorgon eftersom jag ska till

ikea :D Får snåla lite. Har inte så jättemycket pengar kvar då jag satte över pengar till hundarnas

försäkring innan. men det är underbart att se mat i kylskåp och frys iallafal :D och hundmt med hihi


Det jag vet tt jag ska ha på ikea är ett nytt soffbord, sen ska jag kolla efter snuttefiltar. mikan köpte

till jakob sist för en billig peng. sen blir det någon mat/fika samt kanske något mer


Jag fick förresten tag på ett klädpaket idag :D 200 kr

Detta är det, sen skulle hon släng till lite pyamas som hon hade lagt ut med så jag är nöjd :D

Så jag tyckte det var ett lagom pris för allt. Blir nog nästa vecka hon lämnar av det :) Det bästa är

att åde tjej och pojke kan ha dessa delar. Det är stl 50-56 så perfekt för början.


Kan även meddela att jag fått tag på det mesta nu. Det jag har prioriterat är:

- Vagn (där ingår babyskydd, liggdel och sittdel+ skötväska mm)

- Babysitter

- Skötbord

- Bärsele

- Babygym


Bärsele ska jag köpa av en kompis och babygym är inte 100% klart. I värsta fall ska jag kolla efter det i ullared :)


Detta för att man ska klara sig första tiden både med hundar och bebis :) 


Snart kommer tiden bara försvinna hihi



Av anewchapter - 30 januari 2012 23:20

Nu ska jag snart ta och besöka John Blund :) Klockan är mycket men ajg är inte så trött ännu.

Men jag måste sova och ha bra rutiner. Om ... 5 månader har jag inte så mycket val än att ordna

rutiner hihi


Tja, mycket har inte hänt. Har kollat på fråga olle ikväll. Gud vad jag älskar det programmet! Det är

intressant, lite småporrigt ibland men samtidigt så lärotikt!! idag var det som sexunderhållning :)


fick även i mej 2 mackor till kvällsmat och lite dricka :) Är nu lagom mätt. Fick även tag på billiga

apelsiner innan så gott att äta som mellanmål :)


imorgon skag jag gå igenom mina babykläder. Kolla hur mycket jag har i varje stl. Ev kommer det upp lite

mer bilder då :)


Jag tror även att jag kommer kolla upp könet på nästa ultraljud. Kanske kommer jag att ångra mej, men

det blir mitt problem. Kan vara kul att köpa lite rosa om det är en tjej. Är rätt mycket killigt nu haha (det

är mest för att de är mer unisex än rosa)


tja, det var allt för mej ikväll

Av anewchapter - 30 januari 2012 17:56

Blivit lite shopping idag med ^^


Nej, nu tar vi det ifrån början


Jag vaknade och gjorde det vanliga (dvs rasta hundarna och åt frukost) innan jag kollade på tv fram till 12 tiden. Sen tog jag tummen ur arslet och började plugga. Tror jag pluggade 2-3 h och kom rätt långt :)

Sen avbröt jag eftersom jag skulle till tandläkaren. Bytte tid och de hade en idag :) Det var INTE roligt för en gång skull! Jag brukar vara där i 5, MAX 10 min. Idag tog det 25 minuter!!

Jag hade inga hål, men jag måste sluta dricka juice och läsk eftersom min emalj börjar bli tunn (ok så hur ska jag få bort illamåendet nästa gång???) och sen börja använda tandtråd (jag äter mest flytande föda eller mackor så jag använder bara tandpetare vid behov :/) och sist av allt måste jag börja med Flax.. listerin var ju inte lika bra XD Detta då jag hade början till två små små små hål men de kan läka om jag sköter tandborstningen.

Innan jag fick gå så tog dem bort lite tandsten! Det var ok, men ljudet var hemskt och fick mej att rysa


Flydde till pappa sen, var inom där med hundarna (de älskar ju pappa <3). Satt och pratade innan jag gick till alivs för att köpa mat. Evoca åt ju upp min soppa igår!! blev lite annat med som ex apelsiner och pålägg ^^

På väg hem skiter båda hundarna och jag tar upp det (ett mirakel eftersom jag nästan spyr varje gång) och när jag ska gå öppnar en unge, typ 10 år, och ropar

"ta upp hundskiter!"

jag svarar

"öppna ögonen din jävla snorunge!" och håller upp bajspåsarna

Okey, lite elakt, men ingen unge på 10 bast ska säga åt mej vad jag ska göra och inte göra! Så det så! Då kan kattmänniskor med börja plocka upp all kattskit som deras katter gräver ner i sandlådor som barn sedan plockar upp...

Sen hem igen där pappa höll på med maten. Mamma ringde och sa hon hittat ett barbapappa set till barnvagn som hon köpte :)


Sen blev det lite mat med päronen innan jag körde till maxi. Glömde ju ta ut pengar till glasen! På maxi hittar jag dessa 3 söta bodys för 49 kr!!!

 


Det är visserligen stl 74, men då är bebis 6-7 månader och det är även runt jul så det blir perfekt :) Har ju även en pyamas som är vit med snöflingor på :)


Åkte och köpte glasen, såna där coca cola glad :) Tänkte fixa alla innan bebis kommer. Har nästan alla stora men har missat något+ något har gått sönder. Fick även tag på de små :)


Så nu ska jag plugga lite till innan jag ska ta det lugnt resten av kvällen :)


Av anewchapter - 29 januari 2012 23:16

Hittade en syntomlista strax efter att jag var gravid. Letade upp den ikväll så jag nu har gått 16 veckor och kan säga mer om hur jag haft det

Vitt= inget syntom

Grönt= har/har haft syntom

Molvärk
Ömma bröst
Flytningar
Trötthet
Huvudvärk
Illamående
Kissnödig ofta, även på natten
Temperaturskiftningar
Hård i magen
Lös i magen
Konstig smak i munnen
Fett hår
Humörsvängningar
Vansinnig sexlust
Superenergisk
Svullen
nidblödning ca. en vecka innan BIM
Ont i svanken
Feberkänsla, utan temperaturstigning
Halsbränna
Tappar hår
Hickar
Stort sett ingen sexlust
blödning ca 2 dgr före BIM
täppt i näsan
Fryser
0-struktur på håret
Stickningar i äggstockstrakten
Åksjuk
Synliga kärl på brösten
Stickningar/håll i tjejmagen
Blödande tandkött
Irritation

Sura uppstötningar

Näsblod

Yrsel

Acne (inte mer innan grav)

Fetare hy

Känsligare mot allt möjligt

POSETIVT GRAV-TEST! (eller två ;) )



Lite annorlunda inlägg, men ändå kul för mej att se vad man gått igenom de här 11 veckorna man vetat om sin graviditet

Av anewchapter - 29 januari 2012 19:15

nu är jag hemma efter min shoppingtur med mamma, slutade dock hos mikan där vi fikade

 

så vad blev det nu?

Det blev ett par stövlar (mina vinterskor är fa**ed up så behövde nya), en kolsyrepratron!!

Ett rosa leksaksboll till Evoca :D och våtservetter till mej. Börjar bli så fet i ansiktet så skönt

att kunna ha med sig och bara torka av :)

Mamma däremot köpte en jättesöt tröja och en pyamas till bebis :)

 

Efter jag kom hem tog jag ut hundarna och efter det har jag legat i sängen med huvudvärk

Är rätt trött nu :/ inte det roligaste men jag överlever

Av anewchapter - 29 januari 2012 10:30

Mamma har råkat bli lite försenad, så jag passar på att blogga lite snabbt innan hon kommer :)


Vi ska ha en liten tur hon och jag idag :)

Till engelbreksboden är det tänkt och sen öb (måste fixa min kolsyrepatron)


Ev blir det kanske andra affärer med, funderar på att kolla på skopunkten om de fått in några

fina vårskor ännu. Ibland kommer det tidigt, ibland sent. Täknk att det var 2 år sen jag hade

min praktik där, roligt men otroligt enformigt! Chefen var iallafall underbar :)


jaja, ska la inte skriva mer nu. Mår lite inna trots jag ätit frukost. Borde kanske ha ätit lite mer

men har fortfarande svårt för att äta på morgonen så jag tvingar i mej mat ändå :)


Kramis bananis så länge

Av anewchapter - 28 januari 2012 19:30

Eftersom ni alla tjajat och tjatat och frågat halv ihjäl mej så kommer här nu magbilder på mej från idag :)

 

Hoppas ni blir nöjda nu mina trogna läsare :D

 

Här är en bild ifrån sidan. Dock ser man inget ännu förutom att min mage har

blivit mindre än den i vecka 6 haha :P

 

 

En lite suddig bild men bättre än inget :) Framifrån där man inte heller ser

något ännu :)

   

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards