A New Chapter

Alla inlägg den 28 januari 2012

Av anewchapter - 28 januari 2012 19:30

Eftersom ni alla tjajat och tjatat och frågat halv ihjäl mej så kommer här nu magbilder på mej från idag :)

 

Hoppas ni blir nöjda nu mina trogna läsare :D

 

Här är en bild ifrån sidan. Dock ser man inget ännu förutom att min mage har

blivit mindre än den i vecka 6 haha :P

 

 

En lite suddig bild men bättre än inget :) Framifrån där man inte heller ser

något ännu :)

   

Av anewchapter - 28 januari 2012 19:27

Nu har dem åkt igen... Inte bara mamma och pappa utan även Ann och Per och Marie


Strax efter vi satt oss för att äta ringer det på porttelefonen. Det är Marie (Anns lillasyster) och jag

blev först förvånad men släppte in för att kolla vad hon ville.

Ut från hissen kommer alla 3 :D Ann Per och Marie <3

Som alltid blev jag tårögd!!! En underbar överraskning!!!


Hade bara räknat mat för 3 personer, men vi trängde ihop oss vid matbordet och tro det eller ej

men maten räckte till oss alla :D Alla blev mätta och belåtna och alla skålar tomma :)

Sen blev det en massa prat och skratt och en massa annat galet...

 Min mamma är nog i någon 50 års kris, hon börjar bli allt mer vulgär hahaha (älskar dej mamma)

Men roligt är iallafall bästa ordet för ikväll


Men som alltid när dem kommer så måste dem åka till slut. Jag hatar det sjukt mycket varje gång

Det blir så tomt och man blir alltid lite ledsen efterråt


Men troligtvis kommer de ner snart igen. Jag längtar redan tills dess!!

KUNDE INTE FÅTT EN BÄTTRE ÖVERRASKNING EN DAG SOM DENNA :D


I LÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖVE Y <3

MONGO BILD WHIT MY VALIS :D

 

Av anewchapter - 28 januari 2012 16:55

Grönsakerna är hackade och upplagda i skålar :)

Osten är riven och klar (läs öppnade förpackning och hällde upp)

 

Bara köttfärsen kvar men jag tänkte vänta tils dem kom.. tar ju ca

10-15 min att steka till den så det blir lagom :)

 

Cidern (ja, alkoholfri) står på kylning på balkongen :D

Hundarna är rastade och ligger just nu i sängen och halvsover <3

mattes älskade tokhundar

Med andra ord är allt klart inför deras ankomst :)

 

Här är en bild på de, återligen, blivande morföräldarna :)

 

Av anewchapter - 28 januari 2012 15:35

Finns det något härligare än att cykla med hundarna :P

Nja, et vet jag inte eftersom jag aldrig åkt pulka eller kälke efter dem ;)

 

Men jag var rätt pigg så jag körde dubbla rundor runt golfbanan. Cola har dålig kondis och blev trött efter 1½ varv, men fortsatte ändå. Evoca däremot slutar aldrif galoppera :) Är så stolt över henne <3

 

Jag  var dock lite nervös, vi har ca 0.5-1,0 cm snö på vägarna. Var rädd att jag skulle volta men det gick bra. Blir att sluta cykla få sort magen börjar växa. Blir att köra styrka istället och det innebär att de får dra däcket istället :)

Funderar även på att försöka få tag på en skrinda framöver :) de kan ju dra mej i skrinda och sen perekt om man vill handla lite mer (när bebis är stor så kan de dra bebis)

 

kom hem och gav dem mat. Cola fick bara 1 dl medan evoca fick 2

Försöker få in rutiner+ få cola att äta mera :) De åt upp allt :)

 

Ikväll ska de få varsitt märgben som jag köpte igår. Hade på komsum så jag köpte 4 st lite större (2 st 10 kr/st och de andra kostade 11/12 kr/st) Så jag kommer vara omtyckt ikväll hihi

 

nu ska jag städa lite till och sen blir det väl att börja med maten :)

Av anewchapter - 28 januari 2012 11:33

Då var det dags för ännn en milstolpe för vår del.

 

Idag går jag in i vecka 16 (15+0) och detta innebär även att jag är i 4 månaden :D

Tiden bara rusar förbi, man hinner liksom knappt med :/ men det händer ju inte

så mycket just nu men ändå :)

 

Sen kommer väl tiden gå för snabbt bara för det :)

 

Så här står det om vecka 16 på familjeliv

Kroppen: Den här perioden är ofta en roligare tid av graviditeten och många känner sig lite piggare igen. En del som fött barn förut kan känna att något rör sig i magen, det kan kännas som pirrande bubblor eller som en fisk som spritter till.
Ditt hjärta pumpar 20 procent mer blod än tidigare och det kommer att öka betydligt fram till i slutet av graviditeten.

Fostret: Fostret mäter cirka 16 centimeter och väger omkring 100 gram. Fingernaglar har bildats och fostret kan rynka pannan, röra ögonen och svälja. Fostret kan även ta tag i navelsträngen och börja undersöka det vattenfyllda rummet som det befinner sig i. Det omges av ungefär 300 milliliter vatten som byts ut flera gånger per dygn vilket behövs eftersom fostret kissar ungefär med 45 minuters mellanrum. Vattnet fungerar även som stötdämpare.
Redan nu har barnet troligtvis utvecklat sitt smaksinne. Barnet kan höra och rycker till om något plötsligt ljud uppträder nära magen. Ljudnivån inne i magen är annars ungefär lika hög som när man står på en trafikerad gata i staden eftersom alla ljud i mammans kropp förstärks i fostervattnet.

 

 

Har hittat min digitalkamera så ska försöka ta en magbild sen med :)

Om jag väntar länge med att inte gå på toa, så kan jag känna en liten liten

bula på magen... det känns skitcoolt! dock försvinner den så fort man

varit och kissat! Den kunde stannat kvar tycker jag!

 

Just det, jag har även börjat få näsblod :( dock inte så mycket utan det

"stannar" i näsan vilket är rätt skönt, men ändå så ovant då jag inte haft

näsblod sen jag var typ 7-9 år :P

Jag börjar även känna mej piggare och det är underbart skönt, men med

detta känner jag mej otroligt ensam :( Man liksom saknar någon att hålla

om.. flera nätter somar jag med kudden i mina armar <3

Nu ska jag äta lite och sen pluggera

 

xoxo

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards