A New Chapter

Alla inlägg under februari 2013

Av anewchapter - 28 februari 2013 19:45

Så trött på detta nu :/ Är sjuk ingen! Den här gången bara en förkylning men det är ändå väldigt jobbigt! Nowalii är som tur är bara lite snuvig men det är så jobbigt när hon är så aktiv och är igång hela dagarna :/

 

började känna lite igår men trodde inte det var något! Fast det är väl lika bra att man vänjer sig att vara sjuk för när liten börjar på dagis så lär det bli en massa sjukdagar :/

 

äså har varit rätt slö diag, legat och myst i soffan medan lillan lekt :)

 

Ska minsann bli frisk till lördag för vill inte missa att träffa gånget :/ vet inte hur jag ska göra imorgon dock :/ får se hur jag mår imorgon först, är lättast tror jag :) för kanske är bättre, eller sämdre :/

 

Det värsta är att det är sååååå fint väder ute men jag kan inte njuta av det :,(

Av anewchapter - 27 februari 2013 18:30

Först rytmiken i kyrkan, alltid lika mysigt, sen stressa hem och fixa.  Ta fram kakorna ifrån kylen så de inte är iskalla när gästerna kommer

Ut med sopor fixa nowis säng och skötbord, fixa i sovrum så vagnarna kan vara där, ringa pappa som tar hundaran ett par timmar, baka kladdkaka och småfixa

 

Tja, stressigt som tusan men sen hade vi grymt trevligt med! Blir helt annorlunda stämning om man är hos någon än på ex barbacka :) 

 

Efter alla åkt plockade jag undan det värsta innan jag ringde pappa igen :) Eftersom det var en lååååång dag så har jag bara slappat men ska diska lite senare :)  

 

Sen får man ju inte glömma att mammas lillhjärta blir 7 månader idag <3 Här totalt utslagen efter en lång dag och minimalt med sömn :)

Av anewchapter - 26 februari 2013 20:30

Hela förmiddagen har jag fixat och donat inför morgondagen då jag för besök av ett antal mammor och deras bebbar så det ska bli så kul å träffa dem igen. Detta är bvc mammorna


Idag har dagens stora händelse varit babysim :) Det var så mysigt men man blir rätt trött i armarna :( men det är nog naturligt haha Nowalii tog det bra, var dock lite läskigt i början men det blev bättre mot slutet :) vi är 3 från samma bvc grupp som går ihop :) den ena hade med kameran och tog en massa foton så ska bli så kul att få dem sen!


Efter det gick jag till öppna förskolan och var där till 16 :) Hem å ut med hundar, tja ni vet rutinerna haha


Annars har jag mest städat och fixat inför morgondagen

mys

Av anewchapter - 25 februari 2013 21:31

liten har varit mammig idag så vi har myst nästan hela dagen :)

annars har inte mycket hänt, varit på fika med mammorna och möte, sen blev det en minirunda på stan med lena och grimmen

hem ut med hundar, tja ni vet hur det är :)

liten har även varit varm och lite hostig men feberfri och rätt pigg. hon var trött på barbacka men det blir man om man bara sover 15 min lunch haha :) väl hemma var hon pigg igen :)
ska dock ha koll så hon inte blir sjuk för det vill vi ju inte <3

nu ska jag ta mej en apelsin eller två och njuta av under tuscanas sol

bilden är från barbacka när jag tar upp henne ett par min senare däckar hon i min famn XD

Av anewchapter - 24 februari 2013 18:00

nowalii fick lite gröt och äppelpure till kvällsmat och sen satte vi oss o soffan för mys.. tyckte hon var lite väl stilla och det var då jag upptäckte hon somnat :)

men hon fick bara sova ca 10 min middag då jag ville få henne trött. varit ett par kvällar där hon vaknat flera gånger och igår somnade hon först vid 00 tiden :/
så jag hoppas hon sover nu :)

hon fick även smaka min fiskgryta/soppa innan, men eftersom hon kräktes ett par gånger så pratade jag med mamma. så jag har mixat resterna åt henne :) är lite mera fast konstistens så hon kan tugga men ändå inga större bitar :)
så får hoppas det blir lättare för hennes mage imorgon :) fick 2 stora burrkar och sen en liten (men det la jag i en skål till imorgon)

tja nu ska jag diska upp lite och plocka medan hon sover :) ikväll ska jag se den filmen med cher och christina auglera :)

kram

Av anewchapter - 24 februari 2013 18:00

nowalii fick lite gröt och äppelpure till kvällsmat och sen satte vi oss o soffan för mys.. tyckte hon var lite väl stilla och det var då jag upptäckte hon somnat :)

men hon fick bara sova ca 10 min middag då jag ville få henne trött. varit ett par kvällar där hon vaknat flera gånger och igår somnade hon först vid 00 tiden :/
så jag hoppas hon sover nu :)

hon fick även smaka min fiskgryta/soppa innan, men eftersom hon kräktes ett par gånger så pratade jag med mamma. så jag har mixat resterna åt henne :) är lite mera fast konstistens så hon kan tugga men ändå inga större bitar :)
så får hoppas det blir lättare för hennes mage imorgon :) fick 2 stora burrkar och sen en liten (men det la jag i en skål till imorgon)

tja nu ska jag diska upp lite och plocka medan hon sover :) ikväll ska jag se den filmen med cher och christina auglera :)

kram

Av anewchapter - 24 februari 2013 15:34

idag har vi varit på familjegudstjänst :)

det var sån för minne av dopdagen för de som är döpta i fjälkinge. så jag mamma och liten var där.

har satt ihop ett liten collage med bilder

sen hem till päronen en stund innan de körde hem oss :) nya bilstolen är mycket populär iallafall :)

nu myser vi inne eftersom det är så kallt ute :/ har även snöat men det har nog slutat :)

xoxo

Av anewchapter - 23 februari 2013 13:11

Du behöver:


1 pkt fisk (gärna vit fisk) jag hade torsk

2-3 dl cream fresh alt grädde

citronpeppar

Saker ifrån kylskåpet ( i detta fall blev det ½ pkt bacon, 1 lök, 2 morötter, juice av en ½ apelsin, 4 champinjoner)


tina fisken över natten

stek i en gryta med smör, tillsätt vatten så det täcker fisken

tillsätt massor med citronpeppar (kanske 3 msk) och låt koka tills fisken är klar

tillsätt cream frech/grädde skala och riv moróten fint och hacka löken fint, lägg i grytan

Skiva champinjoner och skär baconet i 0,5 cm stora bitar

Tillsätt ev andra kryddor efter smak

avsluta med juice ifrån en ½ apelsin eller kanske en citron

låt koka ihop i 20-30 min


Redo att ätas


Bör serveras med något gott nybakt bröd

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards