A New Chapter

Alla inlägg under maj 2014

Av anewchapter - 31 maj 2014 23:15

idag hade vi fullt upp


upp i ottan och inser att man glömt köpa hem något att göra tonfiskröran med. så får bli en snabb vnäda på maxi innan vi körde mot hässlehom. en bra bit innan, första rondellen typ, var det kö men tog inte så värst lång tid


hade en mysig dag på meet med mamma och pappa och andra man kände igen. nowalii var duktig och jag hittade superfina berlocker!! köpte även ett armband till madde då vi skulle dit på kvällen 


kvällen avlutades med en god pizza hemma på maddes bakgård. lena och åke kom med dit så det var kul att snacka lite skit. inte ofta man sitter ihop med ett gäng längre


nu ska jag natta hundarna medan frans springer ut med vovvarna


imorgon blir en lång dag på ullared med frida liten och frans

lek

Av anewchapter - 29 maj 2014 16:15

Evoca springer mellan sovrummet och köket och leker med en ikea råtta. Cola ligger i förrådet och gnyr lite tyst (skendräktig) nowalii gör lite allt möjligt just nu har hon klättrat upp i sängen

Själv sitter jag på golvet i hallen och funderar på allt möjligt. Livet är så extremt komplicerat ibland fast man inte vill det. Jag slits mellan två drömmar med både för och nackdelar. Man vill båda lika mycket 

Borde man? borde man inte? Kommer man ångra sig eller blir det bra ändå? Hur blir livet då?

Livets alla tankar och allt påverkas. Dagen började inte bra (förutom sovmorgonen) och kommer säkerligen vara lika dålig resten av dagen.

Ska försöka muntra upp mej till frans kommer hit om ca 1,5 timme. Men vill just nu bara skita i allt och gömma mej under täcket
ko

Av anewchapter - 29 maj 2014 11:00

Blev verkligen sovmorgon idag :) satte lillan i sängen hos mej, behövde några minuter för att vakna. Och vad gör hon? Lägget sig snällt bredvid och är tyst

Jag somnar om och vaknar halv 11 haha. Hon ligger fortfarande nöjt bredvid mej och myser :)

Helt underbar morgon!

Av anewchapter - 28 maj 2014 19:15

Väcks runt 5-5,30 så tar flera timmar innan man vaknar. Ut med hundarna för att kissa innan det är frukost. Välling till lillan och kaffe bär jag vaknat

Får sa samma kläder som igår. Ner och slå på tvätt, vaknar till liv medan lillan busar runt. Vill bara sova sova sova
Dags att byta tvätt, skyndar. Sedan gå och hämta bilen. Snabbt till alivs och sedan till dagis

Bokar tid för utvecklingsamtal. Lillans första, läskigt men spännande!! Mamma får vara med lite ;)

Vidare till karin för mer kaffe. Prat prat prat :) fick veta vad hon väntade men vill inget säga då det är en hemlis :D men lite avis är man ;)

Hämta lillan och åka tilm tandläkaren igen. Ingen fara nu heller. Åker hem och hälsar på pappa snabbt ( läs kolla numret till folksam) innan man skyndar hem och byta tvätt.

Massa tvätt tvätt och städ. Sista är inte torrt :( får samtal om utb på måndag!! Yeeeey! Ringer dagis och ändrar tid :) 

Fixa med mer tvätt. Duktig och viker så lagt in lite. Laga mat lite snabbt och äter. Sedan iväg och handlar inför helgen :) 

Hem och natra liten. Helt slut!! Ner till tvätten men täcket inte torrt! Får dåligt samvete men slänger in det på 20 min

Vilar i soffan med frank blueberry

Av anewchapter - 26 maj 2014 20:30

Jag är för tillfället uppe hos Frans i Flen påen minisemester. Blev tråkigt nog av med mitt jobb för ett par veckor sedan men fick ett sommarjobb strax efter. Så ville passa på att åka upp medan chansen fanns. Ska vara här ett par dagar till :)

Idag fick jag frukost på sängen som jag flörtade till mej. Äggmacka ^^ sen tog han ut evoca åt mej medan jag vaknade till liv
Cola är kvar i skåne då jag skulle ta tåg upp. Så hon har lyxliv hos mina föräldrar 

Vi har även varit på leos lekland i Eskilstuna och låtit lillan leka av sig. Måste säga att han är oerhört duktig med nowalii :) vi har pratat sen januari och träffades i mars. Vi blev ihop i slutet av april och jag måste säga han är helt underbar!! På tal om inget

Lyckades övertala honom att åka in ett köpcentrum. Här finns inget att göra på dagarna och då man inte känner någon här så var det helt underbart att komma dit och se folk

Blev lite nytt med :) en tunnika, trosor, jacka och rengöring till ansiktet
Inte så mycket men något iallafall

På väg hem ringde monika, frans mamma, och undrade om vi ville ha kaffe. Så blev en runda dit idag igen. Var där i förgår men då var bara hon hemma. Idag fick jag även träffa hennes man lars. De är båda lika underbara, något som känns kanon för mej :)

Så medan nowalii lekte rundor i trädgården så åt vi kaka och drack kaffe

Fick bli en snabbis på willys innan vi köpte hem pizza. Lillan fick välling men för en gångs skull bråkade hon inte mycket alls. Kanske det är på väg över nu? Vore skönt oavsett :)

Nu sitter jag och kollar tv medan frans sprang ner till bilen. Blir nog borta nån minut för han tog med evoca. 

Blir en slappekväll och troligtvis däckar jag här i soffan senare haha

Av anewchapter - 24 maj 2014 20:15

Sitter i soffan och är tårögd :( ingen märker något. Lyssnar, tänker på annat. Kämpar mot gråten och känner mej som en usel person, en usel mamma...
Men ingen ser mej, så jag känner tåren komma. Smiter in på toa. Sitter där ett tag och låter tårarna falla. Ingen märker jag är borta

Någon försöker öppna men säger det var upptaget. Så reser mej, spolar mest för att. Smiter ut igen och sätter mej i soffan 

Ingen märker något, ingen märker jag är tyst. En av dem säger buu till mej för att få mej att le. Men märker dem att något är fel? 

Måste muntra upp mej, bli glad igen. Jag är en bra person. Snäll och glad. Jag är en bra mamma med

Av anewchapter - 24 maj 2014 16:45

Sitter och väntar på tåget. Var ett sånt pucko att jag var nära på att missa ta biljett igen XD

Men nu är biljetten ordnad och jag är redo gör ett par timmar med trevligt sällskap :)

Klackskor på för första gången på typ 100 år! Har svårt att hitta billiga och snygga klackskor då jag har big foot. Vi pratat om breda 41-44 beroende på modell :P

Får gå inom och köpa något blanevann så man kan göra en drink senare. Vet inte exakt vad som händer men får bli tidigt eftersom sista tåget går 22 :(

Av anewchapter - 24 maj 2014 10:00

Gissa om det är en seg start på dagen idag :/ är riktigt slö men börjar komma igång nu

Ska försöka städa och fixa idag. Hade varit nice med musik men såklart gick mina högtalare sönder i flytten så måste köpa nya

Lillan har varit torr sen ca 20-21 igår. Med andra ord innebär det att ingen olycka hände inatt och att hon därefter kissat på pottan :) så stolt :) många småsmå steg

Nej nu ska jag sätta fart sen måste jag ringa mamma

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards