A New Chapter

Alla inlägg under juni 2013

Av anewchapter - 29 juni 2013 23:30

tanken var att vi skulle åka till kiaby och bada idag men det gick inte alls så bra :( solen lös när vi kom men det började snart blåsa. lagom till alla bytt om hade solen gått i moln

men barnen fick bada lite, även lillan, innan regnet kom. vi flydde till bilen och sen till tivoliparken. lite kallt även där men det funkade ändå :)

hem till päronen för att grilla oc märkte jag fått ett par bett :( måste komma ihåg myggbandet!!!

strax efter maten åkte jag hem så lillan kunde komma i säng i bra tid. dock stinker det rök :( jobbigt som fan!!! får prata med abk på måndag :/

tja mer än så har inte hänt, imorgon blir det slappedag med städ :)

Av anewchapter - 27 juni 2013 23:07

ska snart sova men mår nästan illa av ciggarettröken! har satt upp en lapp så hoppas det hjälper

idag har vi varit på netto och köpt blomkål, får se vad vi gör av det! funderar på ris eller gratäng :P
sen en runda till päronen för bus med alla kusinerna. nowalii är allas favvo och de är så försiktiga mot henne. sebastian är jättegullig med henne :)

sen har vi träffat johanna em stund och varit i åhus på hamnfestivalen, trevligt men lite folk. stannade bara en liten stund då liten var trött :)

hem och natta sen bara vila

ska snart sova inför morgondagens besök på ystad djurpark

1, testar bobbycar
2, sebastian och liten på eko
3, hjulen på bussen snurrar runt runt runt
4,mys med johanna
5, sån ballong var spännande
6, men mammmaaa då!!!
7, mycket roligt att titta på

Av anewchapter - 22 juni 2013 19:48

fet text
ligger och myser i soffan lite nu :) har mumsat i mej lite päron/rabarberpaj jag hittade i frysen

dagen har varit bra men jag har varit jätteseg, tror det beror på att cola väckte mej vid 4 och ville ut...

har gjort ny barnmat idag, kallar det orientalisk korvgryta haha

recept
1 paprika
1/4 lök
4 champinjoner
4 korvar (såna för barn)
1 bruk krossade tomater
3 dl pasta
grädde
basillika
korriander
spiskummin
curry

hacka lök paprika och champinjoner lägg sedan i en gryta och stek
skär korven i små små bitar, lägg i korven med grönsakerna och stek en kort stund
i med tomat och sätt på pastavattnet
lägg i bassilika och curry i pastavattnet och låt det koka upp
när det kokar i grytan så häll i lite grädde, 1-2 dl och krydda med spiskummin och korriander efter smak
häll i ca 2 dl av pastavattnet och pastan, rör ihop och koka upp
mixa lite lätt och häll i burkar :)

nowalii älskade det :D

lite bilder från matlagningen

Annars har det varit rätt lugnt här hemma :) Hittade en stor bit köttfärs i frysen så tänkte göra lasange imorgon med så man har gott om mat åt liten :)

imorgon blir det kalas här hos oss :) ska göra blodpuddingtårta imorgon bitti :D

Av anewchapter - 20 juni 2013 23:15

Med ida och kelli och barnen 

tog vi oss ut mot nya äventyr... eller så hade vi redan planerat vad och vart vi skulle ;) idag har vi invigt våra jojo sommar kort och det blev en tripp till väla i helsingborg

 

allt som gick fel gick fel, men jag hade trevligt trots alla missöden och det tror jag de andra två med hade :)

 

här är lite bilder ifrån dagen

 

Fast i lund över en timme

 

Fast i lund över en timme och lillan gör morgonbymnatik

Fint väder iallafall

 

Lite av alla som ska mot helsingborg

 

 

mellanmål!

Här stod vi ett bra tag och ville man fick man sträcka på benen haha 






Framme! Här väntar vi på kelli som fick ta en annan buss

 

Lillan smakar pommes för första gången

Viggo och kian kramas  




Lillan på äventyr... här utan byxor eftersom hon bajsat ner alla XD

Smet iväg till hm utan mamma ;)

Puss på dej älsakde unge 

Jag hittade vatten!!

Jag når nästan! 

Jag älskar vatten!

fick hamna i vagnen så hon inte försvann

 

Kelli posar i lund på väg hem

Ida har skrattanfall

Jag trött och varm?? inte det minsta ;)

hjulen på bussen låte prrr prrr prr - nowalii

 

inköpen på ikea: diskborstar, present till jason, vattenkanna, slickepott, glassformar och ikea kex :)  

Hittade lejon skor åt lillan på rean! ångrar dessa eftersom hon var så grymt otrevlig! adlrig mer köpa skor där!!!

BÄSTA INKÖPET!!! en zara tröja!



 

Lillans första tandkräm, två mobilstickers och halsbandset till armbandet som hon bara drar av hela tiden 

'

Lite godis och i lund hittade jag engångshakklappar! som jag letat!!  



 

Nowaliis saker: en dregglis, ett gosedjur och 2 par sockar :) allt på rea 
^^

Av anewchapter - 19 juni 2013 17:45

Idag har vi tillbringat dagen med Hannes igen. Inte gjort så mycket denna gången heller, gått i stan lite som vi brukar göra. Han bjöd på resturang och denna gången blev det La Cucina där vi åt varsin lunchbuffe. Lillan fick med smaka lite av maten

 

hon gick även ett par nya jeans, en tjocktröja och en tröja som vi hittade. 


När jag kom hem tog jag ut hundarna på en långrunda och sen car det dags att fixa mat igen. 

 

Solen har varit framme och det har varit en kanondag :)

 

Lite bilder från resturangen

               

Av anewchapter - 18 juni 2013 21:26

Hur trött kan man bli efter att ha varit i solen hela dagen? Så underbart väder det varit och perfetk väder i skuggan!


Fika med bvc vid 11 och sen hem och ut med hundarna :) Lillan sov ett bra tag och fick väcka henne innan vi skulle iväg :) hon måste ju med ha lite mat ^^


kalaset var trevligt men fick bryta upp tidigt. måste ju tänka på liten och hundarna. sen var man själv rätt trött med.


här är lite bilder från dagen

 

Hej jag ska träffa mina kompisar idag :D


 

Mina kompisar kan inte gå så jag begav mej iväg på äventyr, där borta är andra bebisar, udnra om de kan gå?


 

Undra vad hon tänkte på här :o


 

På väg hem <3 somande 2 sek senare






Av anewchapter - 18 juni 2013 08:21

kursiv text
Tisdag idag, har nyss kommit in efter att ha cyklat med hundarna :) men de var inte så sugna idag :(

liten leker rundor och jag ska bara chilla ett tag, piggna till efter natten! Nowalii somnade typ 00,30!!! somnade som vanligt men vaknade vid 22 och vägrade somna :/

senare ska vi på fika med bvc gruppen :) ska bli kul att träffa dem igen

kram så länge

Av anewchapter - 17 juni 2013 19:11

fet text
Jag har beslutsångest :(
Funderar över lillans kommande kalas men jag vet inte vad jag ska bjuda på :/

Kommer vara en lättare lunch och tårta men va ska man bjuda på?

tänkte först en sak men nu vet jag inte :/ och vad jag ska ha för tårta vet jag inte heller!!!

känns bajs rent ut sagt! får ta och fundera och allt... får se hur många som kommer med

alla dessa val!!! usch!!!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards