A New Chapter

Alla inlägg under november 2012

Av anewchapter - 29 november 2012 21:14

är lite sliten efter gårdagen på ullared :/ men det var det värt :)

idag har vi tagit det lugnt, nästan haha
träffade mikan och jakob en snabbis idag med innan läkaren
var hos läkaren och gjort undersöknig (jag inte nowalii) och allt såg bra ut :) återkontroll om 6 mån igen

sen plockade mamma upp mej och nu har jag ett par nya och hela vinterskor... köpta på dam haha

sen hem ut med vovvar och fixa innan kelli hörde av sig så blev minifika på barbacka :) var mysigt

tog bussen hem, ut med hundar och äta

slagit in faddrarnas paket och fixat alla tackkort och julkort :) bara köpa frimärke med :)

även skickat iväg nowaliis önskelista haha... inte lätt med bebisar ju! men är nöjd med mina "val"
(dvs aktiveringsleksak, pyjamas med kedja, kjedjeringar, påslakanset tror det jag skrev upp)

hittade ju inte så mycket i ullared :/ lite besviken :/ men hittade lite iallafall :D

nu ska jag lägga bebis i sin säng ^^

Av anewchapter - 28 november 2012 17:00

Förutom att jag då försov mej en halvtimme och att våra ungar skrek i bilen på väg hem har det varit en kanondag!


Tog inte så lång tid att komma upp och det var inte så mycket folk som jag hade trott :) Lite besvärligt med babyvagnarna då de inte användes så mycket.


Gjorde en massa kanonfynd dessutom! Men nu ska jag slå in lite klappar innan mamma och pappa kommer tillbaka med mina älskade hundar <3

Av anewchapter - 27 november 2012 20:00

Först upp och till rastgården så hundarna kunde springa av sig :) Sen till barbacka för fika med bvc mammorna :) Trots att man har en närmare relation till dem i k bebisar så är det skönt att prata med dessa. Det skiljer ungefär 4-5 veckor på våra barn så de är ju alla jämngamla :)


Sen fick jag gå lite tidigare för att hinna hem och fixa lite, sen gå till församlingshemmet och vara där till 16, innan man skulle ta bussen till fjälkinge för att lämna vovvarna men slutade med att jag fick gå till stationen för de hade flyttat hållplatsen XD


Pappa körde hem oss och sen har jag förberett inför morgondagens resa till ullared!!!


Av anewchapter - 26 november 2012 00:19

snart har det gått 2 mån sen jag och ann pratade med varann. vi har typ messat två gånger men det är allt

är lite irriterad! måste få skriva av mej då jag tänkt på det ett tag

först får jag väl säga att det blev totalt kaos den kvällen och vi sa väl båda lite dumma saker :/

det jag är mest frusterad över är att hon inte verkade förstå alls hur man kände sig!!
istället för att få mej att slappna av fick hon mej att bli ännu mer orolig!

ann har ju varit med från start med hannes och vet allt som hänt, så hon om någon borde förstått hur nervös och orolig och stressad man var :/ och ja amningshormonerna gjorde säkert sitt med :(

jag försökte kontaka henne ett tag efter, ni vet låta allt lägga sig, sen messade jag två bilder på nowalii och filten jag fick till henne. "nowalii gillar sin nya filt" skrev jag och fick till svar "vad bra..."
vad svarar man på det liksom?!

Jag vet inte heller hur jag ska ta kontakt med henne för jag vet inte vad jag ska skriva...
Skrev iallafall och frågade om hon fått fadderbeviset än.

Man funderar lite på om man verkligen gjorde rätt i att be henne vara fadder, det kändes kanon innan men nu vet jag ju inte :/
Tror det beror på att jag inte vet var jag har henne :/

De andra faddrana har ju hört av sig och frågat hur det går och allt, men inte Ann :/ Visst skriver jag här men det är långt ifrån allt som händer i vårt liv ju

Sist vi blev ovänner så tog det 6 mån innan vi började prata med varann igen. Då skrev hon till min blogg och jag blev så glad.

Nu har jag iallafall fått skriva av mej lite och gnälla ^^

lillan sover iallafall gott sen någon timme tillbaka :) får se om hon sover länge imorgon eller vaknar tidigt

Ska försöka sova lite snart men först ska jag svara en kille jag fått kontakt med ;)

Av anewchapter - 25 november 2012 20:00

Det har snart gått 4 mån och det känns som en evighet. Tiden går fort men samtidigt så långsamt... hinner jag njuta? kommer jag minnas den här tiden när hon blir äldre?

Idag har det varit en stor dag för oss.
Vi har bytt till stl 62, tagit fram och packat den andra skötväskan, flyttat ner sängen och köpt hem pulverersättning. Hon har även satt sig upp i babysittern, eller ett försök som ni kanske ser :)

Det känns lite läskigt att tiden går så fort. Snart ska hon börja med riktig mat men det är ingen bråska. Jag vill känna mej trygg i det och inte bara för att man ska.
Min plan var att amma helt i minst 6 mån så för mej var det psykigt jobbigt att ta steget till ersättning (som kompliment). Man känner sig värdelös som mamma när ens barn inte är mätt. Det är främs på kvällarna som det inte går.
Så framöver blir det amma och vid behov ge ersättning. Sen ett plus om man ska köra bil såklart.

Testade semper och nan pro (köpte fel) och Nowalii gillade nan pro bäst så jag har köpt nan pulver åt henne nu :) Känns rätt ok nu när man fått vänja sig vid tanken. Det är för allas bästa för om hon intr blir mätt så ligger hon där 3-4 h och suger/spottar ut om vartannat,så då kan jag inte laga mat, hundarna kommer ut och jag blir stressad och orolig vilket hon säkert känner av och strular ännu mer... ja ni hajar nog :)

Annars har jag fixat lite här hemma. Vi skulle gått på julskyltningen mem regnet gjorde att vi stannade hos mej och fikade. Mamma hade köpt lite kakor och jag hade gjort en äppelpaj :) jakob lekte med lillans nya leksaker :)

så det har varit en bra dag :)

Av anewchapter - 24 november 2012 22:15

Idag har vi varit i kågeröd och ställt ut tjejerna!

 

Tyvärr gick det inte så bra då båda fick HP och 

 

tröstpris, men det är ju ändå rosetter

 

 

Är så stolt över tjejerna då de gjorde ett

 

kanonjobb! Evoca blev dock livrädd för

 

dommaren och Cola hade grym ögonkontakt

 

med mej :D

 

Så även om det inte blev placering kunde jag 

 

inte varit mer nöjd!

 

nu ska jag sova! Nattis

BVC

Av anewchapter - 22 november 2012 17:00

Dagens roligaste händelse var bvc besöket


Det gick bra och Nowalii växer som hon ska. Berättade även om att jag funderat på att börja med ersättning vilket bm var helt ok (men känns inte så kul för mej)


Annars har inget speciellt hänt förutom att jag invigt min sele ^^


xoxo

Av anewchapter - 21 november 2012 22:42

varit fullt upp redan från start :)

sista gången på rytmiken för mej, känns lite trist men det börjar nästs år igen :) ska bli kul!

sen direkt till sjalfika där therese visade en massa olika sjalar :) de som hade tog med sina selar. testade sandras ergobaby och var helt ok. det är ju en sån jag beställt men en kopia

och ja den kom idag! happy! var lite mörk... typ vinröd/blodröd men den matchar vagnen iallafal :)
och lätt att ta på :) ska försöka ställa in den rätt imorgon. kom på att man stätter nowalii och sen så drar man över remarna som en tröja :)

sen har jag ida och madde n gått i stan. köpte en klänning och body till nowalii så första klapparna är klara ^^

tja har hämtat selen och det är typ allt

nowalii har fått första ersättningen idag
först 30 ersättning/60 mjölk och sen fick hon 75 mjölk/50 ersättning
hon åt upp båda (30-60 min mellan) och sen tutten :) hon sov ca en timme men har nu sovit sen 20.30

tja nu ska jag med sova :) imorgon är det bvc

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17
18
19
20 21 22
23
24 25
26 27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards