A New Chapter

Alla inlägg under maj 2013

Av anewchapter - 31 maj 2013 23:12

nu är det snart dags för mej att slummra :)

varit en lång varm härlig dag :) blev en spontanfika med kelli och madde n :) mös i parken med bebbarna som snart är stora!! hundarna fick följa med och träna lite passivitet :)
men eftersom vädret blev knas gick de bort till barbavka medan jag sprang hem med vovvarna innan jag joinade dem igen

evocas päls har blivit lite trimmad, ev tar jag lite mer imorgon. svårt för hon vill inte vara stilla :(
har bara småsaker att packa ner som varmvatten, hundgodis, pengar och sånt :) hämtas halv nio så jag hinner utan större problem

bjuder på bilder från dagen

Av anewchapter - 30 maj 2013 17:35

skönt att bloggen funkar som vanligt nu

blev nervig imorse när det inte funka :/

Av anewchapter - 28 maj 2013 21:30

Efter att ha väntat och längtat och väntat lite till så var det dags för att fotas under vatten :D

 

Det gick kanon förutom första dyket :( jag var nere lite för länge men gick bra ändå. Sen var det lätt som en plätt liksom :) Tror jag kommer på med mej kanonfina bilder nästa vecka när jag hämtar dem :D Man fick se dem efter tagning och se var skitfina och coola! Svåraste var dock att pussas under vatten för man gled på hennes hud haha men fick nog iallafall en bra pussbild

Nowalii är tydligen ett barn som bubblar under vatten haha XD lät skitkul när dem sa det! men vilken fin effekt det blev!

 

På väg hem från torget köpte jag med mej lite frukt och grönt. Körbär banan kiwi sallad vitlök och lite sånt. Lillan fick även ett äpple av en av försäljarna, tyckte det var jättesnällt av honom!

 

Annars har vi mest bara tagit det lugnt hela dagen. Ibland måste man får göra det med. 

 

längtar så mycket tills man får se bilderna!

 

Nattningen gick sådär idag :/ Lite mer skrik än vanligt men alla kvällar kan ju inte vra bra :) går säkert bättre imorgon :) 

 

nu ska jag checka tv lite

 

kollar ni på denna länken kan ni få upp lite bilder från hur en undervattningsfotografering se ut

https://www.google.se/search?q=undervattensilder&bav=on.2,or.r_cp.r_qf.&bvm=bv.47008514,d.bGE&biw=1366&bih=667&um=1&ie=UTF-8&hl=sv&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=jtmlUa3aIoeH4ATUkIGQBg#um=1&hl=sv&tbm=isch&sa=1&q=undervattensbilder+barn&oq=undervattensbilder+barn&gs_l=img.3...0.0.2.4.0.0.0.0.0.0.0.0..0.0.eqrwrth..0.0
..1..14.img.dX7mxRqqQGc&bav=on.2,or.r_cp.r_qf.&bvm=bv.47008514,d.bGE&fp=cd602c268e44ccee&biw=1366&bih=667

 

nattis

Av anewchapter - 27 maj 2013 12:13

Idag kom äntligen lillans finaste pillerband! Som jag väntat och längtat! Det var bättre än jag trott och färgerna blev underbara!

sen såg jag esska kommit med nya nappar så jag köpte ett pkt till henne som hon fick välja :) skönt att hon tar alla nappar! tänkte ta bort de första (0-6 mån) och lägga undan åt henne

Annars är allt lugnt. Skickat med en beställning till mamma då jag inte har någon cykelkorg. blir svårt att cykla med en massa mat, men kom på en sak till så får messa henne.

nej nu får jag göra nåt vettigare!

Av anewchapter - 26 maj 2013 00:00

Grattis alla mammor på vår dag!


Gamla unga feta smala! 


GRATTIS för att ni är världens bästa mammor!

 

Och ett extra grattis till min mamma, mikan och elin :P

Av anewchapter - 25 maj 2013 19:15

Jag måste verkligen sluta skämma bort lillan :P Men det är ju så kul <3 Hon förtjänar ju att ha allt jag vill hon ska ha :)

 

Men idag har vi även gjrot en gos gärning för miljön och köpt en massa beg kläder av en kompis :) Det mesta, eller nästan allt, var i jättefint skick och jag har inget behov av kläder just nu :) Känns kanon faktiskt! Och jag behöver inte bli ledsen om hon pajar något på dagis :)

 

 

Storlek 74 

 

Storlek 80

 

Storlek 80

Storlek 86

 

Storlek 86-92 tror jag detta var

 

Storlek 92

Blandade 86-92 men ska testa det på henne

 

Så nu har jag kläder för resten av året haha Förutom att jag fick kompispris per plagg fick jag även lite paketrabatt :) Så jag är supernöjd med allt jag köpt!

 

Jag köpte även med mej lite kläder till syrran :) Får se vad hon säger imorgon :)

 

Efter barnen lekt (hennes pojk är någoin vecka äldre än nowalii) så cyklade vi hem och gick en runda med hundarna i stan. 

 

Resten av dagen har jag sorterat kläderna i rätt stl samt tagit bort lite 68 som inte längre passar :)

 

Så dagen har varit kanon :)

 

Av anewchapter - 20 maj 2013 20:22

sitter och kollar på tv, liten sover sen två timmar :)
att vänja henne vid sängen igen går bra :) idag la jag henne där och gav välling sen satt jag och läste en bok tills hon somnat :)

idag har vi varit iväg hela dagen... ja jag gillar inte sitta inne och glo :O
tillbringade en timme i stan och äntligen fick jag besked när vinet skulle komma !! whoho!!!

sen mötte vi upp hannes. blev lite shopping och sen snabbdate med mikan :)

isabell fick en ny pyjamas av mej, men det var för att den var på rea ;) vet mikan kollade på den som gravid så kunde inte låta bli

pyjamasen, den blå boken och de tre tröjorna +byxblöjor köpte hannes åt henne idag
den andra boken hämtade jag ifrån biblan :) legat i väskan i två månader så tyckte det ar dags nu
jag köpte även inbjudningskort, visst är de söta och sem blev det ett nytt puder då mitt försvunnit :O dock hittade jag min försvunna oriflame maskara (hamnat bakom mina läppglans) sen blev det repskydd till mobilen :)

paketet med nowaliis första presenter kom idag med :) stort paket för det lilla haha! vad tycker ni om hennes stil på sista bilden?

sen hem och ut med hundar innan hannes kom för att hämta sitt, kunde inte stanna.

på fredag hämtar vi nya hyllorna och innan torsdag kommer min nya vagn :D imorgon får jag besök av henrietta men innan dess ska jag på fika :) ska köpa hem lite från torget med när jag går förbi :)

tja mycket mer har inte hänt

Av anewchapter - 19 maj 2013 10:42

regnet faller ner och det är svalt ute :) rätt skönt efter så mycket värme

lillan sover sött i min famn :)

ska fixa lite här när hon vaknat igen. diska det sista och plocka undan
ska ha partylite idag men blir bara jag mamma och mikan. lite trist men men det ska bli kul ändå

xoxo

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards