A New Chapter

Alla inlägg under oktober 2013

Av anewchapter - 29 oktober 2013 21:01

bilderna säger allt <3

Av anewchapter - 29 oktober 2013 09:08

En ny vecka innebär även nya möjligheter :) 

Men eftersom det är hästlov är det inte mycket som händer, blir nog en tur till öppna förskolan idag

Bara för att hitta på något och vädret är för dåligt för att vara ute


Har hunnit göra ett ärende och sen har jag köpt frimärken till brev som ska postas. 

Än så länge har jag inte sett några större skador, bara skylten på IP som blåst ner typ :)


Nu är det dags för mellanmål för lillan så likabra att ordna det på en gång :)

Av anewchapter - 28 oktober 2013 21:30

måndag, en seg tråkig måndag där inte mycket har hänt, fast säger jag så ljuger jag... Jag har ju gjort veggi lasange och kålsoppa, diskat och fixat här hemma, inte för att det synd men ändå!

 

Lillan har fått feber igen runt 16 tiden :( Mamma sa att det var normalt så hon fick lite alvedon innan läggdags. Hon somnade även runt 16,15 och väckte hennte lätt vid 17.30 för att ge henne lite välling <3

På dagarna är hon helt feberfri och glad som alltid! Hon vaknar inte heller lika ofta på natten nu och är ledsen och det är bra :) Och hon äter mer med...

Gud vad jag ljuger mycket! Hon äter mer men mycket lite åt gången, typ en halv macka, en halv flaska fil, en halv burk mat, en halv dit och hit :P men bättre det än inget :) 

 

nu ska jag ta mej en härlig dusch och hoppas att jag får behålla strömmen resten av natten ^^

Av anewchapter - 28 oktober 2013 09:09

måndag och en lugn dag väntar. har varit på maxi och köpt lite mat... ok kött då haha
så idag blir det fläskytterfile med ungsstekta grönsaker till kvällsmat ;)

imorgon ska jag göra lite köttbullar och göra linssoppa (måste bort till willys innan)

liten leker med mina dvd (stöööön) och har ätit lite nyponsoppa till mellis :) hon har ingen feber just nu iallafall :)

kramis bananis

Av anewchapter - 26 oktober 2013 17:00

idag har vi varit på gallerian igen, men nej det är inget speciellt med den men vi har varit där med mamma och pappa och mikan :) sedan blev det en tur i stan :D

 

blev dock rätt jäktigt på morgonen med allt men man är la van vid högt tempo ^^ 

 

nu ska jag bara ta det lugnt resten av dagen och mysa med bebis... inte för att hon är så kelsugen av sig haha

 

puss å hej leverpastej

Av anewchapter - 25 oktober 2013 23:45

25 okt 2013 började ett nytt kapitel i kristanstads historia. över 44 000 personer vallfärdade till den nya gallerian för att sedan bli besvikna på det lilla ;)


haha, jag borde verkligen inte bli journalist ;) Fast vet många som blev besvikna. det ser ut som en helt vanlig galleria... har man varit i en har man liksom varit i alla... så speciellt var det.


var där med syrran på morgonen och fan vad folk! fick tag på ett par bröd och sen var vi och åt på nya bk som inte är det minsta barnvänligt om man har barnvagn haha


sen hem och fixa innan mamma och pappa kom för att hämtade nowalii och jag åkte till tollarp för en sammankomst med det gamla gänget hos chrille :D:D 


var först på plats så hade tid att chilla och prata innan de andra kom :D


åkte därifrån runt 23.30 så nu ligger jag bredvid emelie hos johanna och pratar lite innan man ska sova



imrogon blir en lika lång härlig dag :)

Av anewchapter - 23 oktober 2013 22:56

känner mej som en dålig mamma idag :(
dagen flöt på som normalt, vi gick upp kissade hundarna, gick till rytmiken.
hon var lika pigg och glad som alltid men under rytmiken så satt hon fint hos mej. trodde det berodde på jag räknat med hon skulle sitta där och vila

sen sov hon genom hela fikan och vaknade när vi skulle gå men var grinig. gick en snabbis i stan med kompisarna och hon lugnade sig efter mat.

väl hemma är hon jättegnällig och tar typ 100 år innan jag får bekräftat att hon har feber. hon sket ut tempen hela tiden och gallskrek :( så lite alvedon och mys i soffan

fick i henne lite ägg och plättar innan hon fick leka lite innan sängdags. låg bara där och tittade innan hon somnade sött.

hoppas hon mår bättre imorgon men vii ska ta det lugnt hela dagen :)

Av anewchapter - 22 oktober 2013 12:08

det är en helt underbar höstdag idag :) solen skiner och det är vindstilla :)

har varit och köpt 2 hakklappar idag, sen åkte jag inom domus. blev lite smått :) helt sjukt hur fort en butik kan tömmad :O är väl max 5% kvar av allt nu

liten sover och jag kollar tv innan vi ska till öppna. får cykla så slipper jag gå jättetidigt. trist man fick 15 men men :P ska ju dit imorgon med på rytmik.

nej nu ska jag ta det lugnt

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19 20
21 22 23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards