A New Chapter

Direktlänk till inlägg 18 november 2015

inlagd

Av anewchapter - 18 november 2015 10:30

jaha då ligger man här utan någon som helst kontroll. david har nyligen åkt hem till mej för att plocka ihop lite saker som mamma och pappa behöver. mina tankar går fram och tillbaka hela tiden.


får väl ta det från början. som alltid lämnade jag nowalii på dagen och sedan begav jag mej till familjeenheten för veckans samtal. jag börjar själv märka att jag ändrar tankemönster men det är ändå jobbigt. men min... tja psykolog får vi väl säga tycker jag gör framsteg med allt så det är ju ett plus :) jag tänker mer posetivt när det gäller hannes och försöker att inte tänka så långt i förväg.

Efter det mötet gick jag en runda i stan för att sedan bege mej till mvc för kontroll. allt såg bra ut som alltid och sf låg på 36 så det var bra. Berättade om min velande om att ringa förlossningen eller inte angående att lillebror är så inaktiv. jag är ju inte orolig men han är ändå rätt slö av sig. Så det slutade med att hon ringde och bokade en tid ill mej 15. 

Sedan på väg hem kollade jag när mamma slutade så hon kunde ta nowalii medan jag var iväg. Hade även turen att david kunde komma ifrån tidigare så han kommer hänga med senare. 

Rasta hundarna innan man slängde i sig mat och dags att hämta lillan igen. 


lite bus hemma innan vi begav oss till pappa alla 4. Hade passat på att packa bb väskan för jag hade en känsla av att jag nog skulle få stanna. pappa blev lite förvånad när vi kom haha XD 


david kom i sista stund så vi fick jäkta iväg men kom i tid. 1505 kom vi in på undersökning. Låg rätt länge med ctg och han rörde sig 3 gånger då (6 gånger totalt). David frågade om längden men inget man kunde se. men hon gjorde ett snabbt tul. Där börjar allt roligt. 


Lillebror verkade ligga på 4100-4200 g :/ jag blev livrädd! jag vill inte ha en jätte till bebis ju!!! läkaren pratade med en annan och sen visade det sig att jag hade hög puls (typ 200) så de bestämde sig för att lägga in mej över natten för kontroll. Sedan ett nytt tul imorgon för att se om han var så stor eller inte. 


snabbt fick jag ringa hannes och meddela att han fick kontakta mamma istället för sitt mobilsamtal (vartannan onsdag ska han ringa till nowalii). Sendan till mamma och säga att jag blev kvar.


De tog med mej till rum 3 och kopplade upp mej igen. snart kom de med en maskin som skulle mäta hjärta/pulsen bättre och som var uppkopplad till hjärtmottagningen. de kom även med en ekg maskin från akuten och kopplade på mej. Påminnde lite om en bläckfisk och var snabbt klart.

När de satte nål blev david likblev så bm fick gå och hämta chokladmjölk åt honom XD stackare <3 så när det väl är dags ska han få lämna rummet så han inte svimmar :P


han stannade en stund och åkte sedan.


1-2 h senare kom läkaren och sa att man misstänkte en propp i lungan. De hade bokat rögnten åt mej samt att hjärtmottagningen skulle komma och göra ett ul på hjärtat under kvällen. Där brast det totalt. Man blir rädd när man hör ordet propp. jag är ju bara 28 år och sen tanken på en stor bebis gjorde det inte lättare.


När jag lungat mej gick hon vidare och jag ringde mamma för att uppdatera. ringde inte david för ville inte oroa honom utan anledning. han behöver sin sömn så bestämde mej för att ringa honom om det visade sig vara något.


tror klockan var vid 22 när vi åkte ner till rögnten. Lite spännande då jag aldrig varit med om det innan. Enda jag inte gillade var att jag fick ytterligare en nål :( de förklarade hur det skulle gå till och sen påbörjades det. var inte så farligt med kontrasten var lite läskig :P 

de skulle återkomma när de kollat på bilderna så vi åkte upp igen. 


Hann knappt upp förrens läkaren kom för att kolla mitt hjärta. jag hoppas det märktes att jag ansträngde mej för att inte bry mej. drog bara upp linnet och försökte fokusera på något annat medan han  undersökte mitt hjärta :P det såg iallafall bra ut med allt. helt UA så det känns kanon :D mitt hjärta var ok haha


nu ska jag iallafall försöka sova lite och försöka tänka posetiva tankar

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anewchapter - 10 april 2016 14:49

tänkte prova en ny blogg :) börja om från början liksom ha det gött Kod för att importera min blogg till Nouw: 7771970524 ...

Av anewchapter - 9 april 2016 22:08

idag har David fyllt 25 ordnade våfflor till frukost och sedan städade vi halva dagen. David ville att vi skulle ta det lugnt men sa jag ville få allt gjort åkte in och kollade i butiker innan vi gick till Coop. sedan hade jaxxon bajsat så var ...

Av anewchapter - 7 april 2016 15:06


idag har jag och jaxxon varit på en föreläsning om kemikalier på vilande öppna. var rätt intressant och man lär tänka lite på vad man köper :) blev en runda på stan. nya byxor, tjocktröja å linnebody till lillen medan nowalii fick en vattenflaska ...

Av anewchapter - 4 april 2016 20:59

och det går så fort samtidigt som det går långsamt. vissa dagar går kanon andra är hemska. idag har varit en mellanbrun dag varit på vilande idag. sedan hem för lunch sen gick vi en kortas till lekplatsen. hade tänkt låta nowalii leka av sig men h...

Av anewchapter - 1 april 2016 22:14

nu håller jag på att fixa med min nya mobil :) blev trots allt en samsung galaxy 7 mamma har samma fast egen. var så lite skillnad att jag tyckte det blev en onödig kostnad jaja varit en bra dag iallafall varit på öppna med syrran och sen en r...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards