A New Chapter

Alla inlägg under september 2012

Av anewchapter - 29 september 2012 20:15

Var ute med hundarna i rastgården imorse och på väg hem såg jag att en massa folk var på väg från stan med konstiga påsar och en massa var på väg in. Så efter att jag ätit frukost begav jag och Nowalii oss till stan för att kolla vad som stod på

 

Det var tydligen smakmånad som jag totalt missat. En massa stånd med närproducerade råvaror och när jag kom in var det även modevisning med höstens mode.

 

Var inne i ca 2 h innan jag gick hem igen. Eftersom Nowalii sov tog jag tag i bokhyllorna :) Blev så gott som klar och fick bort en himskans massa gamla saker som ska slängas :)

 

På kvällen kom Johannes förbi en kortare stund, tror han stannade ca 1.5 h. Mamma och pappa kom stax efter då de hade varsin present till mej och hannes. Det visade sig att hon fixat bilden från k- bladet till oss :) Så nu står den i tv hyllan men ska flyttas en snäpp högre upp.

 

Nowalii fick även en mössa. Eller fick och fick :P Jag har varit på jakt efter en vit pälsmössa åt henne så vi kan matcha, men har inte hittat någon eller ens någon med viltfärgad päls :/

Däremot hade mamma hittat en när de varit i Helsingborg, fast den var röd :P Men hon är grymt söt i den förresten! Så mamam hade passat på att köpa hem den till mej nu när hon hittat en :) Så jag får la ta och köpa en ny röd mössa så vi kan matcha :P 

 

Fast med en röd mössa på nowalii, en vit på mej och en svart jacka så matchat jag ju vagnen haha :D:D

 

Nu måste jag sluta för ska kolla filmen SOMETHING BOROOW

 

kram

Av anewchapter - 28 september 2012 12:39

är rätt slö just nu :) men det får man väl vara :)

har inte gjort mycket, tar dagen som den kommer och håller på med tvätt

hoppas hinna med alla kläder och sängkläderna. blöjan har läkt och har en STOR gul fläck på lakanet... sen lite på täcket så bara det är ju två tvättar.. nästa tvättid finns först på söndag :/ ev får jag fuska och tvätta det eftet 20

ska försöka sätta upp gardinerna jag fick igår och kanske göra lite småsaker... om jag finner lusten haha

Av anewchapter - 27 september 2012 20:45

Idag är det min födelsedag, det innebär att jag numera är 25 år gammal ^^ Gud, snart dags att börja med antirynkkrämer ju!!! 


Dagen började med att jag skulle skämma bort mej lite så jag hade frågat Karin om hon ville med på frukostbuffe med mej. Vilket hon såkalrt ville :D Och inte nog med det utan hon (och kalle hennes karl) bjöd mej :D Så tusen tack Karin och Calle :D:D


Sen gick vi lite på stan och jag köpte lite till nowalii. Det blev den tunnika jag tittat på ett tag (SISTA dem hade) och en till rosa klänning som jag har så jag bara älskar den!!

På H&M hittade jag även de här underbara sockarna som jag med köpte :D Nowalii blir ju 2 månader idag så hon skämdes bort lite ;)

       


Sen var Johanna på g så fick gå vidare. Hon ska vara barnvakt medan jag fixar det sista samt lagar maten :) Vi möttes upp på maxi så jag kunde köpa köttfärs till lasangen. Sen blev det att fixa och ha mej medan Johanna kollade lillan (och hjälpte mej med mindre saker)


Mamma och pappa kom först. De hade med sig en ny matta (glömt ta bild) som är grå med olika ord på :) Skitläcker och perfekt i färg!


Mikan och Glenn och Jakob kom strax efter :)


Här är det jag fick


Ljus med vågens tecken med speicell doft av JOHANNA

 


Ett armband (där en del av pengen får till rädda barnen), maskara, läpp balm med körsbärsdoft och duschtvål med kärsbär fick jag av NOWALII

   


Torkställning (så jag kan hänga upp tvätt när tumlaren strular) av MIKAN JAKOB och GLENN

 


Mattan (som ej finns på kort), två plädar och gardiner av MAMMA OCH PAPPA

Sen har jag även fått en klippning som blir av nästa vecka :)

 




Jag är nöjd med dagen och alla presenter :) Ska försöka få upp gardinerna i dagarna så man får lite mer färgkick i lägenheten :)


Det enda jag tycker är lite trist är att mamma tyvärr kände för att diskuttera lite saker med mikan. Sånt kan hon sköta när dem är ensamma. Jag fyllde trots allt 25 och det är inte 24 eller 26 utan 25! Det är speciellt

För att ni ska förstå lättare blev det 80% åt mikan (och lite glenn), 15% uppmärksamhet åt Jakob (vilket jag kan förstå) och 5 % åt mej. Så kändes det för mej...

Efter att alla åkt blev jag jätteledsen och Johanna fick som vanligt trösta mej och muntra upp mej


Ja, jag blev faktiskt sårad och besviken... man fyller jämt 1 gång vart 5 år och sist (chockerande nog) hamnade Mikan i centrum med då det kom fram att hon bytt efternamn. Lagom kul för mej att få 20 års firandet förstört även om det var av misstag.

Så det känns som om jag likabra kan lägga alla pengar på en weekenresa någonstans när jag fyller 30 för då kan jag slippa att någon annan hamnar i centrum på MIN DAG!


Nu har iallafall Johanna åkt, jag har rastat hundarna lätt här utanför och träffade på Therese L och Ludde när de var på väg hem, så nu skaska jag ta lillan och krypa upp i soffan för lite mys med min udnerbara dotter!


Tack iallafall för alla gratulationer som jag fått under dagen <3 

Av anewchapter - 26 september 2012 18:45

så har det stått städning på schemat. Har städat och fixat inför morgondagen :) 


Har fått riktigt fint men jag måste fixa tvättid då ajg har för mycket tvätt haha :P Nackdel med bebisar som kräker mycket (vi skyller på nowalii lite)


Nej, nu ska jag bort till maxi och köpa det sista inför imorgon och sen bara ta det lugnt :)

Av anewchapter - 25 september 2012 23:17

Började med att alla hade lämnat återbud om fikan så jag ställde in den, men så ville karin ändå fika så vi bestämde :D sen helt plötsligt skulle ännu en med och det slutade med att vi blev 5 st totalt :D:D skitkul :D


Efter fikan gick jag till bvc där det var läkarkontroll :) Han hade inget att anmärka om alls på min älskade lilla dotter och hon går upp bra i vikt :D ungefär 5400 g och 57 lång :D Ok hon är ett litet fetto <3 

En riktig liten knubbsäl och jag älskar vartenda av hennes valkar och runda kinder <3


Fick en ny babybag :D de där tygpåsarna man får på bb :) Mitt bvc ger ut dem på hembesöket men jag fick ingen då :( så frågade och idag fick jag en :D

Jag fick

- en tidning (vi föräldrar)

- prover ifrån natusan (amningsinlägg, våtservetter, olja, salva mm)

- 2 salvor

- bamse vårservetter (fick jag ej med förra)

- en dregglis

- en body (med pandor så måste vara ny)

- en massa reklam från allt möjligt med rabatter

- nattbindor always

- trosskydd always

- olja från apotekets sortiment


Efter fiken så gick jag till ungdomsmottagningen. Eftersom jag är singel utan kille känns det inte änt att ha något preventivmedel, men de hade slutat sälja och jag var för gammal för att hämta ut :( Men hon tipsade om kondomkungen.se (dör av skratt) där det tydligen ska vara billigt.

Man vill ju inte gå och bli gravid direkt... okey, först får man hitta någon att ha skoj med ;) Jag slår vad om att mamma blir galen nu ;)


Därefter hade jag ytterligare ett möte. Det gick bra och jag ska dit nästa vecka igen :) 


Sen hem, amma nowalii innan jag äntligen kunde ta ut hundarna. Klockan var runt 17 så de behövde ut. Blev en lägre runda med dem :) Hade tagit ner dubbelkopplet och så skönt!!!


Sen hann jag hem och börja städa lite innan emelie hörde av sig. De har köpt mitt gamla skötbord. Det vita jag köpte rätt tidigt. Har inget behov av det så det var skönt att bli av med det. Men jag behöll skötbädden då de är rätt dyra att köpa och den är lätt att ta med om man ska vara borta några dagar :)


Efter det har inte mycket hänt. Gick ner på maxi och köpte lite mat  och sen bara chillat


Just det! jag var även inom kappahl och la undan två plagg :) blev den tunnikan jag gillade och en klänning. Det var tur för det var den sista tunnikan i den sorten och de skulle inte få in mer i de plaggen :/ Så är jätteglad! med rabatten när man blir medlem så går jag även 50 kr rabatt på köpet :D

Av anewchapter - 24 september 2012 23:40

dagen har varit rätt lugn men ändå mycket att göra :)

efterkontrollen gick bra :) jag är helt återställd efter förlossningen men var lite öm på ett av mina ärr (bm råkade trycka på det) fick bakläxa med knipövningarna så ska försöka göra lite iallafall :)
kommade även järnvärdet som låg på 110, vilket är normalt men på den lägre sidan. så ska testa ta mina tabletter och se om man blir piggare, kosten är ju inte den bästa

hem och ut med hundarna på en längre runda. var totalt slut när man kom hem igen.
hann äta lite innan nowalii vaknade

sen har det varit amning och småfix på schemat. ryggen har varit dum idag med men känns rätt ok just nu. hoppas kunna göra mer imorgon om jag hinner.
har fika, bvc och ett annat möte... fullt upp med andra ord haha

så nu har ni fått höra lite om min dag :)

Av anewchapter - 23 september 2012 11:21

har så grymt ont i ryggslutet :/ vet inte vad jag kan ha gjort, sitter i korsryggen och är omöjligt att huka sig :(

så idag blir det mys för hela slanten :) ska försöka göra något vettigt sen iallafall :/ vovvarna ligger och sover och nowalii leker :)

ska bli kul att se hur många som hör av sig idag. en har hört av sig idag och totalt har fyra lämnat besked

nu ska jag sluta här å se filmen

Av anewchapter - 21 september 2012 10:34

nu är det fredagsmyyyyyssss

och det inviger vi med att mysa lite extra i sängen ^^ ska snart ut och lägga på bettan :)

hade tänkt åka ut till pappa men så kom jag på att jag har tvätt nu 12, så ska tvätta det värsta, har inte så mycket men måste ta täckena och sen de kläderna med fläckar, köpte hem fläckborttagning imorgon

sen blir det vägning med, ska bli kul å se om man gått ner något mera :) man hoppas att det står -1 kg haha

kramis

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards