A New Chapter

Alla inlägg under september 2012

Av anewchapter - 13 september 2012 19:00

Städ och fix är det som varit på schemat ett par timmar, alltid lika kul haha


Pappa har varit här större delen av dagen då mamma hade ärenden i stan :) Så han var här och höll mej sällskap efter att de kollat efter doppresent till nowalii


Mycket mer ha inte hänt idag, ann och per och marie lär ju komma senare... framåt 22 verkar det som



Nej, ska ta mej något att äta nu :)


Av anewchapter - 11 september 2012 11:11

Fått förfrågan om hur man lindar mot magknip :) Det är ett gammalt knep som mamma har lärt mej :) Eftersom Nowalii sover så använder jag mej av en clowndocka :P

 

 

Så här gör man:

 

Du behöver en snuttefilt av lite tjockare matrial, de från ikea är perfekta :) Vik den som på bilden

 

 

Lägg barnet så den har snutten i höjd med brösten

 

 

Sträck ut bena (så den kan sparka fritt sen) och vik upp snutten. Ett tips är att hålla snuttens flik där ett litet tag

 

 

Nu kommer det trixiga :) Beroende på vilken håll du börjar så ska du rulla över barnet på den sida son du börjar med. Se till att det blir rätt tajt, men inte för tajt. Man ska i slutet få in ett finger mellan barn och snutte

När du gjort som på bilden så gör du samma sak fast på andra sidan. När du "snurrat/lindat" in barnet så tar du en liten bit av snutten och sätter in i snutten. Ni vet som man brukar göra med handdukar :)

 

 

Så här ska det se ut när det är klart, fast något tajtare :) Har bara vikt löst här för att visa hur man ska göra

 

Hoppas ni förstår


Lycka till!

Av anewchapter - 11 september 2012 09:39

jag ville verkligen inte gå upp imorse :( men eftersom jag behöver vända mitt dygn lite så måste jag :/ Var uppe strax innan 9 och sen ut med hundrna. Nu har jag nyss tit lite frukost


Lillan har blivit tvättad lite lätt med våtservetter eftersom hon kräktes i vagnen :P Nu ligger hon i sittern och busar... och som alltid: hickar ;)


Inget speciellt på schemat idag. Ska till barbacka en stund och träffa Jenny ifrån gruppen :) Sen får vi se om man får sällskap an andra :) Dock känns det som om jag glömt något så ska kolla min kalender snart


Ska försöka damsuga soffan sen igen, utan bra dygnsytm blir allt kaos :/


kramisar

Av anewchapter - 10 september 2012 20:45

Måndag och man är glömsk :P 


Vi pratade om föräldragrupperna på caprio så jag tänkte kolla när jag skulle dit, tyckte det var konsigt att man inte blivit kallad. Sen visade det sig att jg hade möte idag :) Så det vara bara att sätta fart och gå XD


Så nu har lillan passerat 5 kg :D Lite sjukt :D:D Min lilla jnubbkut <3 Tror hon var 56,5 cm med :) 


Annars hände det inte mycket mer förutom att abk kom och fixade kökshyllorna ^^ Whoho liksom ;) Han skulle ligga på magnus så de andra me kom upp


Annars ut med hundarna, diska, städa... det gamla vanliga haha 

Av anewchapter - 8 september 2012 18:12

Lördag kväll och som alltid sitter man ensam :/ Det är inte så kul men på ett sätt skönt... Dock börjar man sakna någon vid sin sida

 

Det är konstigt att för "bara" ett år sen så träffade man hannes typ dagligen, eller varannandag. Sen i våras har vi knappt träffas alls. Tiden den går för fort ibland och med en dotter i famnen så är det inte svårt att tänka tillbaka på hur det var då eller hur det varit om hon inte blivit till.

 

Så med detta sagt så får jag väl berätta att jag börjat prata med en ny kille. Vet inte om det kan bli något men det är så spännande :D Han verkar kanon på alla sätt och vis, men skenet kan bedra ändå. Men jag gillar allt det han berättat om sig själv och om jag ska vara ärlig så ser han inte så dum ut heller *ler*

Så fort mobilen pipar till och det är mejl så kastar jag mej över mobilen för att se om han svarat mej (generad)... känns konstigt på ett sätt men jag har varit ärlig mot honom och berättat vad jag söker, att jag har en dotter, hur min relation till hannes ser ut och såna saker. 

 

Så vi får väl se vad som händer nu i höst :) Eftersom han inte bor här i stan så har jag såklart lekt med tanken med flytt, både som sambo och utan för de flesta vet ju att jag vill bort ifrån stan. Hade lagt de planerna på hyllan men såklart man börjar fundera på detta i vissa sammanhang. Det känns läskigt om man skulle flytta ifrån stan, inte bara för att jag är ensamstående utan för att man har fått så många härliga vänner här i stan (ni vet vilka ni är <3) och vore trist att man inte kunde träffas så ofta :/

 

 

Vad har hänt sen sist?

Jag hamnade i stan med Karin som hade kalas för sin äldsta tös :) Var mysigt men kanske lite blåsigt, flaskor och muggar flög omkull men de gär förbannade getingarna blåste inte bort :P Men jag hade kul iallafall

 

Sen kom hannes på besök. De stannade inte så länge eftersom jag hade bokat annat på eftermiddagen (ett missförstånd från hans sida). Men han fick iallafall träffa nowalii :) Sen hade han med sig sin mamma och moster så det var kul att träffa dem. Hans moste rhar inte sett nowalii sen BB ju

 

Det som var intressant att få veta var att Walter (hans pappa) ev ska komma upp till dopet. Det känns lite nervöst om han skulle det. Har ju aldrig träffat honom innan och jag kommer typ säga fel hela tiden XD Får la be min kära morbror leka tolk åt mej ;)

Så för er som inte fattar vad jag menar så är Walter tysk och kan inget annat språk. Han är så pass gammal att han levde under kriget och då lärde man sig inga andra språk. Och min tyska... ja, den ska vi nog inte prata om *skrattar*

 

Nu ligger iallafall nowalii och sover, var lite gnällig idag med så får se om hon är lugn ikväll. jag passar på att tvättar och väntar på mamma och pappa.

 

Ska nog ta, om jag har tiden ikväll, att fixa med hyllorna (hann sätta upp dem iallafall) och sedan planera mer på dopet. Är en del saker där jag ska kolla upp och fundera vidare på. Är ca en månad kvar tills dopet så det är spännande :)

 

nej, nu ska jag lämna datan, har lite ont i ryggen :/

 

Av anewchapter - 8 september 2012 11:24

Jag är tydligen extremt känslig för koffein just nu :/ Iallafall koffein som finns i tee :/

Andra gången som jag druckit te på eftermiddagen som jag inte kunnat sova på natten :/ OCh inatt vet jag inte ens om jag sovit speciellt mycket.. Klockan blev 1,2,3, 5,6,7 och sen ringde klockan 9 :/ Fy fan säger jag


men men, bara bita ihop och köra vidare med livet



Väckte nowalii för en stund sen, hon behöver ju inte sova hela dagen. Dock somnade hon rätt sent, så hon behövde väl sömnen. Troligtvis hade mitt <3 magknip igår så ska linda hennes mage sen när jag ska amma och se om det blir bättre.

Det var riktigt jobbigt igår när hon inte slutade gråta :( Det enda som hjälpte var tutten och det var på gott och ont. Till slut är jag så öm att jag lyckas få in nappen och sen sov hon resten av natten *phu* Stackars mammas hjärta <3


Idag händer inte mycket, ska pula lite nu ett tag och sen ska jag till stan vid 13. Hannes kommer inte förrens vid 15 och är här max 30 min och jag orkar inte bara sitta hemma och glo :/ Så ska träffa Karin ett tag :) Ska bli skojjigt värre ^^


Tja, så ser dagen ut de närmsta timmarna iallafall :)


kram så länge

Av anewchapter - 7 september 2012 17:42

Sex snabba veckor har gått sedan jag låg på förlossningen och väntade på min älskade dotter. Tiden går nästan för snabbt men samtidigt så långsamt <3 


Idag började dagen med att Nowalii sov länge som alltid, smet ut med vovvarna utanför så de fick kissa innan man åt frukost. Posten kom och jag hade fått paket igen. Det visade sig att det var hundmaten jag beställt. Var gratis smakprov så kunde inte låta bli :P Sen inom af en snabbis för att se varför jag fått ett brev om besök.


Sen hann jag fixa lite småsaker innan mamma och pappa kom på besök. De lämnade hyllorna pappa sågat till :) Så nu kan man sätta upp dem i hyllorna :D

Medan tösabiten sov passade jag på att laga lite mat. lite bacon ägg och köttfärs blev det ikväll...värsta lyxmaten ;)


Tog ut hundarna men det slutade med att jag gick inom kappahl för att titta om de hade pyjamas med fot där. Men det hade dem inte :( Men jag hittade dessa två plagg istället:

   


Jag har blivit totalt förälskad i båda och det blir nog att jag köper dem imorgon. Borde inte då jag har så mycket kläder i 62/68 men det mesta har jag fått. Lite vill man ju köpa själv med :P

Om jag köper tunnikan i 62 så kommer jag kunna ha den som klänning nu ett tag ^^ Så då blir det två flugor i en smäll ju ;)

Den andra funderar jag på om man ska ta i 62/68.. borde gå igenom och kolla alla kläder man har så man vet vilken stl man har minst kläder i haha :P Tror dock det är 62 :P


Se nhar det inte hänt mera. Ska nog ta och kolla igenom kläderna redan nu bara för att (ser oskyldig ut)


xoxo

Av anewchapter - 4 september 2012 17:21

Fick ett ryck och har nyss ätit lite våfflor :D Lite gott måste man ju göra när man inte orkar laga redig mat haha


Nackdelen är att jag blev proppmätt och har mer smet kvar :/ får la äta våfflor till kvällsmat med :D


Här är receptet jag använde

3 1/2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
4 dl Arla Ko mjölk
100 g smält smör

 

blanda allt, grädda, ät med grädde/sylt/glass

eller vad man nu vill ha i

 

För smaksatta våfflor, ta 2 msk med ex kakao och blanda i smeten

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards