A New Chapter

Alla inlägg den 3 september 2012

Av anewchapter - 3 september 2012 19:44

Nowalii sitter här bredvid i babysittern och verkar lagom nöjd med livet :) Varför skulle hon inte vara det? Hon får så mycket mat hon vill, görs något i blöjan blir det bytt om man gnäller lite och mat tills man kräks ;) och till råga på allt har man redan två bästa vänner (cola och evoca) som håller koll på henne ^^


Hehe :P Lite humor måste man ha :D


Dagen har varit kanon, låg och drog oss rätt länge idag igen innan man tvingade sig upp och gick till bvc. Idag fick vovvarna följa med och väntade snällt utanför.

BVC gick kanon :) Hon väger 4790 g och är 55,5 cm så hon har vuxit lite :) Hon går upp som hon ska och utvecklas normalt :) 

Jag pratade även lite med min barnmorska om alkohol och amning. Om ett par veckor är det ju tänkt att jag ska gå ut med ett par vänner och ta ett par drinkar men såklart vill jag inte att nowalii ska påverkas. Så krävs lite planering och veta hur det ligger till. Sa ju till BM som det var, att jag inte tänkt bli full/onykter utan mest tänkte ta någon drink och ha roligt. Så första mjölken på morgonen ska jag pumpa ut och slänga. Efter där ska det inte vara någon fara men för att ta det säkra före det osäkra kommer jag nog pumpa två gånger :)


Annars undrade hon mest hur det gick med amningen och jag berättade att nowalii inte åt så bra på natten, vilket oroat mej lite, men tydligen är det helt okey att dem inte ammar på natten så länge de ligger på 4 kg + :) Sen visade jag ett märke på nowaliis arm och undrade vad det kunde vara så hon inte klämt sig :/ bm visste inte men det kunde vara ett födelsemärke som var på g så ska ha koll på det :)

Såklart frågade hon lite om utvecklingen oh nowalii har såklart redan börjat hitta sina händer och fokuserar blicken allt mer på saker, främst klara saker, och sen kan hon hålla nacken i kanske en minut :)

dock gillar hon inte ligga så mycket på mage ännu men det kommer nog snart :)


Sen gick vi hem och fick amma direkt. Låg och mös i sängen eftersom jag var trött. Såg att madde ev skulle till se om man skulle ses. Sen skrev ida och kelli med så får se vilka man träffar. Sen såg jag posten och visade sig att jag fått paket :D:D Är inget jag har beställt men mamma hade pratat om något paket :P Så man måste ju hämta det!


Detta låg i paketet som var ifrån min kusin i Kiruna

1 set med påslakan, örngott+lakan

1 snuttis från newbie ifrom av ett lamm

1 st... vad räknas det som? Sparkdräkt?

1 st klänning med Katten Jamson och ett par byxor :)


       


Sen köpte jag 2 nya ramar så jag kan sätta upp fler tavlor :D Måste ju ha lite fint ^^


Fikade med en kopp kaffe innan jag gick för att möta upp madde vid kosan. Lena anslöt sig till oss :) Blev en massa prat och lättare fika (ris och cola för mej haha) innan man gick hem och tog ut hundarna


Cola är verkligen jobbig nu :/ Hon drog hela vägen hem och gnällde asmycket! Skendräktighet i all ära men ibland är det jobbigt till tusen! Hoppas dock det blir bättre nu när inga pipleksaker är kvar framme


Nu ska jag bara slappa resten av dagen och imorgon är det bara tvätt på schemat :)


Det verkar även som om mina inbjudningar har kommit ut vilket känns kanon :) Har redan fått en förfrågan om vad jag önskar mej och det är alltid svårt :/ Det är tillräckligt svårt att veta vad man vill ha till Nowalii ju haha XD Så fundera ikväll så man är mer förberedd när folk frågar :D




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards