A New Chapter

Direktlänk till inlägg 25 november 2012

framsteg

Av anewchapter - 25 november 2012 20:00

Det har snart gått 4 mån och det känns som en evighet. Tiden går fort men samtidigt så långsamt... hinner jag njuta? kommer jag minnas den här tiden när hon blir äldre?

Idag har det varit en stor dag för oss.
Vi har bytt till stl 62, tagit fram och packat den andra skötväskan, flyttat ner sängen och köpt hem pulverersättning. Hon har även satt sig upp i babysittern, eller ett försök som ni kanske ser :)

Det känns lite läskigt att tiden går så fort. Snart ska hon börja med riktig mat men det är ingen bråska. Jag vill känna mej trygg i det och inte bara för att man ska.
Min plan var att amma helt i minst 6 mån så för mej var det psykigt jobbigt att ta steget till ersättning (som kompliment). Man känner sig värdelös som mamma när ens barn inte är mätt. Det är främs på kvällarna som det inte går.
Så framöver blir det amma och vid behov ge ersättning. Sen ett plus om man ska köra bil såklart.

Testade semper och nan pro (köpte fel) och Nowalii gillade nan pro bäst så jag har köpt nan pulver åt henne nu :) Känns rätt ok nu när man fått vänja sig vid tanken. Det är för allas bästa för om hon intr blir mätt så ligger hon där 3-4 h och suger/spottar ut om vartannat,så då kan jag inte laga mat, hundarna kommer ut och jag blir stressad och orolig vilket hon säkert känner av och strular ännu mer... ja ni hajar nog :)

Annars har jag fixat lite här hemma. Vi skulle gått på julskyltningen mem regnet gjorde att vi stannade hos mej och fikade. Mamma hade köpt lite kakor och jag hade gjort en äppelpaj :) jakob lekte med lillans nya leksaker :)

så det har varit en bra dag :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anewchapter - 10 april 2016 14:49

tänkte prova en ny blogg :) börja om från början liksom ha det gött Kod för att importera min blogg till Nouw: 7771970524 ...

Av anewchapter - 9 april 2016 22:08

idag har David fyllt 25 ordnade våfflor till frukost och sedan städade vi halva dagen. David ville att vi skulle ta det lugnt men sa jag ville få allt gjort åkte in och kollade i butiker innan vi gick till Coop. sedan hade jaxxon bajsat så var ...

Av anewchapter - 7 april 2016 15:06


idag har jag och jaxxon varit på en föreläsning om kemikalier på vilande öppna. var rätt intressant och man lär tänka lite på vad man köper :) blev en runda på stan. nya byxor, tjocktröja å linnebody till lillen medan nowalii fick en vattenflaska ...

Av anewchapter - 4 april 2016 20:59

och det går så fort samtidigt som det går långsamt. vissa dagar går kanon andra är hemska. idag har varit en mellanbrun dag varit på vilande idag. sedan hem för lunch sen gick vi en kortas till lekplatsen. hade tänkt låta nowalii leka av sig men h...

Av anewchapter - 1 april 2016 22:14

nu håller jag på att fixa med min nya mobil :) blev trots allt en samsung galaxy 7 mamma har samma fast egen. var så lite skillnad att jag tyckte det blev en onödig kostnad jaja varit en bra dag iallafall varit på öppna med syrran och sen en r...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17
18
19
20 21 22
23
24 25
26 27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards