A New Chapter

Alla inlägg under juni 2013

Av anewchapter - 17 juni 2013 18:09

Idag har vi träffat hannes igen. Inte gjort så mycket. Vi var här en timme sen var han tvungen till maxi, och eftersom jag fick avi för ett paket så tog vi allt på en gång.

Så han handlade, sen lämnade vi hundarna, vidare till gymgrossistens nya butik i stan för att sedan lämna maten hos honom. Hämta paketet och sen fixade vi present till glenn som fyller år imorgon. Han hade följe mej oss hem eftersom han hade cykeln där. 

 

Nu håller jag på att tvättadär nere och har städat lite här hemma. Måste snart torka golvet igen. Men de är på väg ut ur löpet vilket är kanonskönt! Är så kontsigt att cola är så över social numera :P

 

solen har även varit frammen men har inte varit jättevamt ute :/ sen har vi fått babygungor här vid mej så det är kanon! Perfekt om man ska fika med en kompis eller något! De flyttade nog gungorna eftersom det var mer skugga på den plätten

 

jaja, det var en liten uppdatering ifrån lilla mej för idag :)

 

kramis

Av anewchapter - 16 juni 2013 22:45

Hipp hipp hurra för busungarna idag :D:D Det är er ettårs kalas idag!!

 

Och xtra grattis till Grim som blir ett just idag!!

 

Så idag som ni nog listat ut har var vi varit på kalas. Var jättemysigt, lagom med folk, god fika och allt :) 

 

Lillan går mer och mer och mer och det är så udnerbart att se! Hon lär springa till sin ett års dag <3

 

Grattis till er pojkar igen och jag hoppas vi ses nästa år igen <3

 

Madde var så snäll och körde hem mej eftersom det kom värsta skuren innan jag skulle gå! Skönt med vänner med samma ålder på barnen för då passar bilstolen :D

Av anewchapter - 15 juni 2013 20:15

Idag har vi varit hos johanna större delen av dagen :) Varit skönt att bara vara där och ta det lugnt :) tyvärr är våra partylite försenade vilket är sååå störigt!

 

Varit i solen och njutit och nowalii råkade kissa ner hennes lakan haha :D Tyvärr var chrille inte hemma men vad gör man?

 

sen hem och ut med hundarna, de fick vara hemma, sen natta liten och fixa kvällsmat så har ni min dag i enkelhet :)

 

dock har det varit lite blåsigt hela dagen :/ gillar vi inte alls!

<3

Av anewchapter - 14 juni 2013 21:36

idag har vi varit i stan med hannes och gått lite. mest för att jag var tvungen att vara hemifrån då jag skulle kolla hundarna (bild 1 ska vi fika)

sen har hon tagit 11 steg och sen 9 steg <3 mammas duktiga tös!!

sen åker hon vagn som en raggartös, armbågen utanför <3 morfars tjej det (bild 2)

och bara för att så klättrade vi upp i soffan med(bild3)

Av anewchapter - 13 juni 2013 19:45

Idag har vi haft fullt upp hela dagen! vilket så klart är helt underbart!!

 

Först gick vi till barbacka, men annika hade blivit försenad så fick sitta en 40 min innan hon kom dit. Så barnen lekte medan vi snackade en massa skit som vi mammor alltid gör! Annika är kanon! Hon är så lätt att prata med och är glad att vi fått så bra kontakt! Vi ska försöka ses oftare. Det var denna annika jag köpta alla fina kläder av för ett tag sedan :)

 

Sen kunde jag gå hem i lugn och ro och rasta vovvarna innan det var dags att gå in till stan igen. Denna gången för att träffa mamma och mikan och barnen. Det blev inte alls som jag trott, jakob var lite bråkig tyckte jag, men det är inte heller kul för en snart 5 åring att gå i klädaffärer haha :) men vi gick till br där han fick ett pussel och nowalii fick en tiara!

Tänkte köpa den jag testade igår på ur och penn men det var 20 pers före i kön! Igår hade vi 5-7 nr och det tog dem 30 MINUTER!!! så jag sket i det!

Mamma tyckte även de nya öronhängena med convers var söta som hannes köpte igår. Dock drar hon av sig sitt lyckoarmband hela tiden så får försöka fixa det :)

 

OCh som alltid vet ni rutinerna när man varit iväg så behöver väl knappast säga det?

 

kramis för bananis

Av anewchapter - 12 juni 2013 18:30

sovit dåligt flera nätter, fattar inte vad det är med mej :/ men man överlever även om man är ett lik ett par timmar :P

 

idag har vi varit med pappa hannes i ett par timmar. varit 4 h i stan så kan väl erkänna att man är rätt mör. Men det är konstigt för jag kommer ha svårt att soman idag igen trots att man varit igång hela dagen :/

 

det har iallafall varit en bra dag och jag har även fått reda på att har skaffat en ny tjej som bor i norge. Sen har vi pratat om lite allt möjligt, så som vi brukar när han kommer hem första gången. 

 

Varit en lugn dag ändå. han köpte 3 plagg åt henne, ett par jeans, en colalge och en tröja. Vilka var jättefina allihop :) Själv köpte jag 8 st små pajformer :) Så är supernöjd!

 

Nej nu ska jag göra lite kvällsmat, få¨r se vad det blir! Måste bli bättre med att uppdatera om min mat här haha

 

kram

Av anewchapter - 10 juni 2013 21:03

massor med städ idag.. eller där ljög jag haha!

plockat undan diskat dammsugit och torkat golv har jag gjort

sen har jag varit och fixar grim och hugos present. det jag tänkt blev inte bra så fick bli något annat. hoppas de blir glada iallafall :)

varit hos mamma och pappa medan grannen lyssnat på hundarna. de har bara skällt när det kommit andra hundar så på fredag kör vi igen med fördragna gardiner :)

nu ska jag slappa lite innan jag ska sova :)

bild 1 lek hos mormor
bild 2 somnade direkt hemma

kram

Av anewchapter - 9 juni 2013 21:19

bra dag men jobbig :( nowalii har inte varit det minsta sammarbetsvillig idag :(
idag kunde jag iallafall se två vita prickar i tandköttet så hoppas på tänder

varitt och lekt med en hund idag och det var skitkul! vi har samma åsikter om mycket och ska ses igen :) och hennes hund är helt underbar :D

lige bilder med :)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards