A New Chapter

Alla inlägg den 21 januari 2012

Av anewchapter - 21 januari 2012 20:15

Nu kan jag med 100% garanti att jag känt bebis för första gången :)


Först var jag osäker men så kollade jag på gravkalendern. Man kan känna rörelser nu, det ska kännas som oregelbunda tickningar :P


Det är rätt coolt nu när man tänker på det. Det kändes som ett hjärta som dunkade hårt efter ett träningspass... det är nog bästa beskrivningen <3 det höll på en stund :P


nu längtar jag till nästa ul!!! så man kan se knytet lite bättre :)


ev har jag känt knytet innan med, men är inte säker... tror det var i fredags eller torsdags typ. men är som sagt inte säker


Tja, ville bara meddela er <3

Av anewchapter - 21 januari 2012 10:00

Tänkte börja med en liten miniserie om fosterutvecklingen :)


idag har jag även varit gravid i 100 dagar :D:D Det känns rätt sjukt :P bara ... sådär 179 kvar :P


Så här står det för vecka 15


Barnet
Fostret kan suga på fingrarna. Huden är fortfarande mycket tunn. Barnet börjar lagra kalcium för att utveckla skelettet. Fostret har i princip formats färdigt. Även ansiktet är klart och tydligt, men öronen utvecklas fortfarande lite. Barnet kan hicka. Om du känner fosterrörelser nu kan det kännas som regelbundna tickningar i magen som pågår i några minuter.


Mamma
Eftersom fostret lagrar kalcium kan du under den här perioden bli sugen på mjölk. Drick gärna mjölk både nu och senare. Ditt hjärta har växt och har nu 20 procent högre kapacitet för att klara syretillförseln till både dig och fostret. De flesta har nu vuxit så mycket att kläderna börjar bli för trånga. Psyket påverkas allt mer. Många känner sig svartsjuka och drömmer starka livliga drömmar.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards