A New Chapter

Alla inlägg den 10 januari 2012

Av anewchapter - 10 januari 2012 21:30

idag var jag och hannes på mitt första ultraljud. Enda nackdelen här i stan är att de bara gör ett enda :/ om det nu inte är något fel. Så klockan 8 imorse var vi på citykliniken i stan för att göra ett privat :)


Detta var mest eftersom hannes inom kort kommer flytta. Antingen till Tyskland eller Göteborg. Så jag ville göra ett så han får vara med på ett. Sen är det skönt som blivande mamma att se att allt är ok med bebis


så hur var det?

det kändes konstigt. men jag slapp iallafall göra ett vaginalt :P först såg man inget, men sen hittade han Bebis :D han sa att där var hjärtat och jag frågade var. Så jag fick se hjärtat slå och kunde slappna av mer

det var även känslosamt och det kom en tår trots jag höll emot. Det var underbart att se det lilla livet i min mage. men även lite osannolikt


så bebis är ca 67 mm långt, jag är i vecka 13 som jag misstänkt :) eller med andra ord 12+1/2 (kroppen sa en dag, huvudet en annan) men det såg fin fint ut sa läkaren


jag fick en massa bilder med :D ska försöka fixa in ett här snart


det enda trista var hannes kommentar efteråt

jag: så hur var det nu att se bebis?

hannes: hur då?

jag: ja hur kändes det?

hannes: inget speciellt


det gjorde mej jätteledsen :(

/ när jag träffade angela och andreas senare i rastgården sa andreas att det kan vara svårt att inse att han ska bli pappa, att män först blir pappa när de har bebis i famnen för första gången. jag förstår det, men ändå jobbigt/


han körde mej iallafall till måsen och köpte frukost


efter ett tag lämnade mikan av lilleman och jag gick en runda för att hitta en lekplats mer centralt. fanns inget :/ gick bort till furuboda och sa hej och frågade min coach om vad som händer nu när jag ska studera. ska bara anmäla mej till af så sista dagen där är på fredag :)

jakob köpte 3 nappar för pengen han fått av mikan innan vi gick :P


tillbringade en stund i stan innan jag blev illamående. som tur var kom mikan en stund efter :P

så var med henne tills det var dags för min inskrivning :P


så hur går en inskrivning till?

först fick jag lämna urinprov. och japp, troligtvis har jag uiv igen XD

sen vägdes jag, HAR GÅTT UP 1 kg!!! whoho!!!

sen lämnade jag 3 tuber blod så är helt tömd ;)

efter det satt vi och pratade och hon ställde lite allmäna frågor om lite allt möjligt

Satte upp mamma som närmast anhörig eftersom jag räknar med att vara ensamstående

sist av allt så lämnade jag ett klamydigatest :)


ni ungdomar, gör alltid ett klamydigatest varje halvår! det är kostnasfritt och även behandlingen!


tog bussen ut på mammas jobb och visade henne sitt barnbarn :) sen bussen hem och till rastgården

angela och andreas gjorde mej sällskap och sen gick vi hem till me joch ordnade på balkongen :)


TACK FÖR HJÄLPEN!!!!


sen var jag däckad resten av dagen, liksom mina hundar haha



sen tillbringade vi en st

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards