A New Chapter

Direktlänk till inlägg 28 januari 2012

Milstolpe

Av anewchapter - 28 januari 2012 11:33

Då var det dags för ännn en milstolpe för vår del.

 

Idag går jag in i vecka 16 (15+0) och detta innebär även att jag är i 4 månaden :D

Tiden bara rusar förbi, man hinner liksom knappt med :/ men det händer ju inte

så mycket just nu men ändå :)

 

Sen kommer väl tiden gå för snabbt bara för det :)

 

Så här står det om vecka 16 på familjeliv

Kroppen: Den här perioden är ofta en roligare tid av graviditeten och många känner sig lite piggare igen. En del som fött barn förut kan känna att något rör sig i magen, det kan kännas som pirrande bubblor eller som en fisk som spritter till.
Ditt hjärta pumpar 20 procent mer blod än tidigare och det kommer att öka betydligt fram till i slutet av graviditeten.

Fostret: Fostret mäter cirka 16 centimeter och väger omkring 100 gram. Fingernaglar har bildats och fostret kan rynka pannan, röra ögonen och svälja. Fostret kan även ta tag i navelsträngen och börja undersöka det vattenfyllda rummet som det befinner sig i. Det omges av ungefär 300 milliliter vatten som byts ut flera gånger per dygn vilket behövs eftersom fostret kissar ungefär med 45 minuters mellanrum. Vattnet fungerar även som stötdämpare.
Redan nu har barnet troligtvis utvecklat sitt smaksinne. Barnet kan höra och rycker till om något plötsligt ljud uppträder nära magen. Ljudnivån inne i magen är annars ungefär lika hög som när man står på en trafikerad gata i staden eftersom alla ljud i mammans kropp förstärks i fostervattnet.

 

 

Har hittat min digitalkamera så ska försöka ta en magbild sen med :)

Om jag väntar länge med att inte gå på toa, så kan jag känna en liten liten

bula på magen... det känns skitcoolt! dock försvinner den så fort man

varit och kissat! Den kunde stannat kvar tycker jag!

 

Just det, jag har även börjat få näsblod :( dock inte så mycket utan det

"stannar" i näsan vilket är rätt skönt, men ändå så ovant då jag inte haft

näsblod sen jag var typ 7-9 år :P

Jag börjar även känna mej piggare och det är underbart skönt, men med

detta känner jag mej otroligt ensam :( Man liksom saknar någon att hålla

om.. flera nätter somar jag med kudden i mina armar <3

Nu ska jag äta lite och sen pluggera

 

xoxo

 
 
Ingen bild

kelli

29 januari 2012 07:16

här är en som också fick näsblod runt den tiden!haha

anewchapter

29 januari 2012 23:26

Hoppas dock du slipper den rinniga varianten :)
Verkar få min på natten :/ måste snyta mej varje morgon och då är det alltid intorkat blod. Men man ska väl vara glad för det :) Inte så kul att gå på stan och poff, tröjan/jackan blir röd haha

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anewchapter - 10 april 2016 14:49

tänkte prova en ny blogg :) börja om från början liksom ha det gött Kod för att importera min blogg till Nouw: 7771970524 ...

Av anewchapter - 9 april 2016 22:08

idag har David fyllt 25 ordnade våfflor till frukost och sedan städade vi halva dagen. David ville att vi skulle ta det lugnt men sa jag ville få allt gjort åkte in och kollade i butiker innan vi gick till Coop. sedan hade jaxxon bajsat så var ...

Av anewchapter - 7 april 2016 15:06


idag har jag och jaxxon varit på en föreläsning om kemikalier på vilande öppna. var rätt intressant och man lär tänka lite på vad man köper :) blev en runda på stan. nya byxor, tjocktröja å linnebody till lillen medan nowalii fick en vattenflaska ...

Av anewchapter - 4 april 2016 20:59

och det går så fort samtidigt som det går långsamt. vissa dagar går kanon andra är hemska. idag har varit en mellanbrun dag varit på vilande idag. sedan hem för lunch sen gick vi en kortas till lekplatsen. hade tänkt låta nowalii leka av sig men h...

Av anewchapter - 1 april 2016 22:14

nu håller jag på att fixa med min nya mobil :) blev trots allt en samsung galaxy 7 mamma har samma fast egen. var så lite skillnad att jag tyckte det blev en onödig kostnad jaja varit en bra dag iallafall varit på öppna med syrran och sen en r...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards