A New Chapter

Alla inlägg den 6 april 2012

Av anewchapter - 6 april 2012 19:57

Dags för en ny uppdatering på vad man har och inte har :)


VILL ABSOLUT INTE HA

- HELLO KITTY

- MUMINTROLLEN

- TUMMEN

- PINGU

- ALFONS


GRÄNSFALL

- LABAN (gärna glada/ljusa färger)


GODKÄNT

- DISNEY

- BAMSE

- BARBAPAPPA


Kläder jag har (på ett ungefär)

              50          56          62          68         74

Bodys       8            6           8            3           3

Mössa       2             3            -            1          -

Byxor        7            6            2            -           - (jeans, mjukis, med och utan fötter)

Tröja         -            1            -            1           - (t-shirt/tjocktröjor)

Filtar         3            -            -             -           -

Sockar        6           1            -            -           -

Pyamas       -           1            1           4           -

Sovpåse       -           2            -            -           -

Dregellapp   6           -           -           -           -

(gud vad det är svårt att få allt rakt!)


Vad har jag mer?

Skötbord

Skötbordsskydd

Vagn  (Babyskydd, liggdel, sittdel, skötväska, myggnät, regnskydd, solskydd och vindskydd ingår)

Säng+madrass

Själsängskydd x2

Fårskinn

Kläder

Babysitter

Babygym

Babybok

Amningskudde

Gosedjur

Nappflaska små x3

Nappflaska stor x1

Napp x1

AngelCare blöjhink

Termometer till bad

Badcape

Mysfilt

Skedar för första måltiderna x4

Madrassskydd

Regskylt som man kan göra själv

Nalledräkt

Filtar till skötbord

Bäddset till säng (ett antal)

Bäddset till vagn x2 

Behöver köpa hem

Badbalja+ sån liggsak

Nappar

Bärsele (på gång)

Nappflaskor

Plastad frotte (både säng och vagn)

Leksaker

Av anewchapter - 6 april 2012 16:45

Idag har jag och Hannes varit hos mamma och pappa och ätit middag. Han ville träffa dem då han vill ha en bra relation till dem och berätta lite vad som händer.


Det var helt okey faktiskt. Mamma hade fixat karre som grillats, klyftpotatis och sallad :D:D Grymt gott!!


Så där har vi varit typ hela dagen, eller ett par timmar iallafall. Han fick även se de saker jag hade hos mamma+ det hon köpt.

Det känns bra för mej med att han försöker anstränga sig mera. Hur man vrider och vänder på det så är det ju hannes barn med och jag vill att han ska ha kontakt med sitt barn, även om det blir lite de första åren pga arbetet.


Huvudsaken är att vi behåller allt på en vänskapsnivå och inte blir ovänner, för det gynnar ingen av oss, och framför allt inte barnet


Nu ska jag ta det lugnt resten av dagen och ev städa lite, får se vad jag känner för, känner mej rätt uppsvälld efter maten och rätt orkeslös XD


xoxo så länge



Av anewchapter - 6 april 2012 10:54

Om ett par dagar går jag in i tredje trimestern, det känns rätt konstigt faktiskt... Tiden har gått så fort, men samtidigt så långsamt. Jag känner mej fortfarande inte gravid... Eller jo lite, men inte som om jag vore i 6 månaden, mer som 3dje haha


Mycket har inte hänt. Har sovit som en prinsessa inatt :D Sen väcktes jag av mobilen men slog av och somnade om ett tag. Sen såklart ringde syrran och kollade när dem skulle komma. så tvingade mej upp och tog ut vovvarna på en snabbis. Får ta ut dem på en längre sen när dem varit här :)


Har diskat från gårdagens middag och dammsugit. Ska ta och torka golvet i köket med (vatten och jord är inte en bra kombination) m en först efter mikan och glenn varit här. Lättast så :)


Så nu ska jag fortsätta med att sätta in tvätten som stått där alltför länge :D Hatar att sortera in tvätt men älskar att tvätta, lite komiskt haha


kramis så länge

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards