A New Chapter

Alla inlägg den 15 april 2012

Av anewchapter - 15 april 2012 23:00

Här kommer lite som jag funderar på att köpa hem, men eftersom mamma tycket jag köper för mycket (NOT) och min moster undrade vad det var så sa jag att jag skulle lägga upp det här


Första bilden:

Försöker tänka lite praktiskt med. Jag har bra erfarenhet av ikeas leksaker, så om hundarna mot alla odds få tag på detta är det bara att tvätta dem i 60 grader och sen kan bebis få dem igen :)

sänghimmeln är bra då jag ofta har öppet och på sommaren kan det komma in flugor, mygg, bi och humlor så då kan man veta att bebisen ligger trygg utan risk för stick

Har inte heller så många snuttefiltar ännu och detta är ju något som kommer att behövas framöver :)


Bilden nedan: igelkotten var så grymt söt <3

Tvättlapparna har mammorna gudlovat då de ska vara bra vid bad, matning och vid mindre kräkolyckor :)

Som jag även skrivit har jag ingen badbalja ännu. Jag vet inte heller om jag kommer ha badkar, men tror det ändå blir lättst med en balja och sån liggsak i

 

Vill även ha en speldosa, dock har jag inte köpt detta då jag skulle kolla i Ullared, men hittade ingen. Ikea har dock två söta som jag gillar :)

Jag vill även ha en mobil som man kan ha antingen över skötbordet eller sängen, eller kanske båda :P Även här har ikea två söta att välja mellan :)

    


Så nu har jag gjort det jag utlovat :) Ha en trevlig kväll :)

Av anewchapter - 15 april 2012 20:15

Idag på dagen har jag pluggat lite, sen har det även blivit lite städning då det var så grusigt i köket :/ störigt med regn då hundarna drar in en massa extra XD


Vid16 tiden plockade syrran upp mej, sen var det maxi som stod på schemat. mikan och glenn småpratade medan jakob pratade om att vi skulle på cirkus och äta popcorn, äta varmkorv, titta på djuren och gud vet allt. Han var överlycklig :D:D


Blev lite smått och gottsom inköptes på maxi som vi delade på. Vi kom i bra tid och bytte plats två gånger innan vi hittade en bra, fick tänka på att jakob skulle se något :) En barnfamilj satte sig framför oss och barnen satt framför jakob så han kunde se


Tyvärr blev han skiträdd i början och ville hem, men med hjälp av mys med mamma mikan, nappen och en klubba blev det lite bättre. När djuren började komma in blev det mycket roligare :) Fick 2-3 sånna utbrott där han ville hem.

I pausen hälsade vi på ponnys och kollade på kamelerna, sen kollade vi på hundarna och den stora hoppade ut och lät sig bli klappad. Alla vuxna (ja,jag med) bara, ehh, var är ägaren haha :P Men hunden sattesig ner och njöt av all uppmärksamhet :) När vi kom tillbaka in var mikan borta. hon hade köpt en sockervadd åt jakob :D


Tja, var hemma runt 19,30 och tog ut hundarna. Nu har jag nyss pratat med mamma och tackat för biljetterna :)


TACK MAXI FÖR FÖRESTÄLLNINGEN!

Då de köpt in hela föreställningen kunde de sälja biljetterna för ett lägre pris :D

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards