A New Chapter

Alla inlägg den 13 april 2012

Av anewchapter - 13 april 2012 22:27

Idag har det varit både en bra och dålig dag :/


Först kan jag ju berätta att jag hittade mer info om det dna testet hannes pratade om. Mejlade dem även igår och har fått svar.

Man tar 5 ml blod ifrån pappan och 10 ml ifrån mamman. Sen testar man detta. Hur?

Mitt blod renar bebisens blod så bebisens dna finns tydligen i mitt blod, sen när det är renat så tar man och jämför det med pappans blod och får därigenom veta om han är pappa. Det är lika säkert som vanligt dna test men är väldigt nytt om jag förstod allt rätt


Sen har jag varit i kontakt med familjerätten. Jag fick helt annan information än vad hannes fått. Enligt henne jag pratade med (var faktiskt jävligt trevlig :D) så gör dem bara dna test efter att barnet är fött. Men hon har lämnat över ärendet till en annan som ska ringa mej på måndag. Ska se vad hon säger då


Varför så tidigt?

Med tanke på att vi inte vet så mycket ännu om hur hannes lov kommer att se ut efter sommaren så kollar vi upp saker redan nu. Detta då han med ska kunna ordna bäst villkor för sitt nya jobb och det är bra att ha kött på benen :)

Ev ska vi även på ett möte när han är i Sverige nästa gång för att få reda på mer fakta, om man nu inte får reda på allt innan.


Sen kan man ju gå vidare hahah

jag har varit hos pappa idag :) Bytt däcken till sommardäck, deklarerat och även fått en ny stero i bilen :D:D Dock strulade steron ett bra tag (en sladd var felkopplad om jag minns rätt) och sen har jag äntligen postat brevet om moderskapsintyg.

Har velat göra det innan men mina kuvär har varit slut :/ så skönt att man fått i väg det nu iallafall :)


Sen har jag fått reda på att min mupp ska flytta :(

Den rödhåriga damen på bilden ska flytta till Kalmar :´( Jag är såklart jätteglad för hennes skull, men det kommer bli så tomt utan henne! Inte bara för mej utan för vovvarna med eftersom Moltas kommer flytta med henne :(

Jag visste att hon skulle flytta så småningom, men inte redan nästa månad!! Jag har redan gråtit två gånger idag pga detta... hormonerna i kroppen gör det ju inte bättre heller!

Har iallafall fått henne att bo i kristianstad i juli månad :P Så det är iallafall kul att ha någon att umgås med de sista dagarna innan bebisen kommer :)


Men även om det är kul så kommer jag storlipa när hon ska flytta med :/ Hatar att alla flyttar så långt bort... men det är det som kallas livet. Tack och lov för msn och sms så man kan hålla kontakten iallafall :)


nej, nu ska jag göra något annat annars deppar jag ihop fullständigt :P 


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards