A New Chapter

Alla inlägg under april 2012

Av anewchapter - 23 april 2012 16:49

Fick ett grymt sug att baka den här månaden :D


Så jag funderade på vad man kan baka men samtidigt äta :/ så det slutade med att jag hittade ett recept på pizzabullar :D Det är lätt att göra och bara ta fram 1-2 per gång och värma i micron :D lätt och bekvämt för en latmask som mej :P


hittade detta receptet på icas hemsida (http://www.ica.se/Recept/pizzabullar-599143/ ) och jag kan ju säga att jag längtar efter att testa de här! tänkte ha i lite köttfärs och bacon med för att de ska bli mer matiga och mättande :) lär lukta mumsigt här i slutet av veckan :D kanske jag kan se om johanna har lust att komma och hjälpa mej :)


Återkommer om de blev goda eller inte :D

Pizzabullar 

Tillagningstid: Över 60 min

Portioner: 30 st

Ingredienser

1 pkt färsk jäst (ā 50 g)

5 dl mjölk 37°C

3 msk olivolja

1 tsk salt

1 msk socker

1 ägg

 ca 12 1/2 dl vetemjöl

Fyllning

200 g rökt eller kokt skinka

2 dl ketchup

3 dl riven mager ost

 2 msk oregano

Till pensling

1 ägg

flingsalt och oregano

Gör så här

  1. Smula jästen i en bunke. Rör ut jästen i lite av mjölken och tillsätt sedan resten av mjölken. Rör ner olja, salt, socker och ägg. Tillsätt grahamsmjölet och nästan allt vetemjöl. Resten av mjölet används till utbakningen. Arbeta degen ca 5 minuter. Låt degen jäsa övertäckt med bakduk ca 30 minuter.
  2. Strimla skinkan. Sätt ut stora muffinsformar på plåtar.
  3. Tag upp degen på mjölad bänk och arbeta ihop den. Dela degen i två delar och kavla ut varje del till en kaka ca 30 x 45 cm. Bred på hälften av ketchupen. Strö över hälften av skinkan, osten och oreganon. Rulla ihop degen och skär i ca 15 bitar. Lägg dem i muffinsformar. Gör likadant med resterande deg. Låt bullarna jäsa övertäckt med bakduk ca 20 minuter.
  4. Sätt ugnen på 225°C.
  5. Pensla bullarna med uppvispat ägg. Strö över lite flingsalt och oregano.
  6. Grädda bullarna mitt i ugnen 12 - 15 minuter.
  7. Låt bullarna svalna på galler.
Av anewchapter - 23 april 2012 13:41

Håller på att städa lite lätt


har nyss ätit lite spagetti :) gott gott :D:D


har skrivit inköpslista med :) är en del som ska inhandlas nu. Gäller att planera så man har saker som räcker länge/kan frysas in. Så gäller att städa i frysen senare med haha :D


kram så länge

Av anewchapter - 23 april 2012 12:09

Jag har verkligen sömnproblem nu :( ingen fara så sett, men man blir så övertrött dagen efter och har ingen ork... och man blir lätt på dåligt humör vare sig man vill det eller inte :/


Det positiva är iallafall att solen skiner igen, så den gör mej glad och lite lite piggare :) tog hundarna till rastgården så de fick leka lite :)


Ska in och se om jag kan plugga lite sen :) Sen har jag planer på att städa lite granna :) Evoca fäller som en jude.. igår fick dem ju klorna klippta och hade behövt ett bad, men jag orkar inte det just nu haha


Har inte hört av Andreas på ett par dagar :/ inte vetat om jag borde messat honom eller inte. man blir så tveksam till allt. man vill inte vara för på, men inte höra av sig för lite med. men hur vet man det? gud jag hatar hans jobbtider med hahah XD hm, är nog på lite dåligt humör fortfarande

Man skulle haft nummret till Edward Cullen så hade han kunnat hjälpa mej :D okey, dålig fantasi men ändå ;)



nu ska jag chatta med linis lite och sen städa :)

ZZZ

Av anewchapter - 22 april 2012 18:50

Vädret har inte varit bättre. Tvingade mej ut med hundaran i regnet och gick till netto :P Blev lite godis och en dricka i hopp om att bli gladare


Jag behöver lite mer sol :( sol så man blir pigg och får mera ork!


Har tvättat skötbordet och spritat det :P Sen la jag i sakerna ifrån ullared i det :)


Ska försöka åka till åhus på fredag och hämta ut sista babyboxen (de andra får man på bb). Ec ska Lena ifrån gruppen hänga på och hämta sitt. Blir lite roligare än att åka själv.


Tja, det är väl det som har hänt och mer lär inte hända idag :/


kramis bananis

Av anewchapter - 22 april 2012 13:15

Hej hej


Förutom detta härliga väder

 

Så har mamma varit här med ett nytt skötbord åt mej :) Det är ett sånt med badkat i :D

Det ser ut såhär

   

Visst är det gulligt :D:D


Ska försöka leta upp en bild på andra skötbordet och se om man kan få det sålt. Känns lite dumt att ha två nämligen :/ Men jag behåller skötbordsskyddet :D perfekt att ha om man byter i sängen eller någon annanstans i vardagsrummet :D:D


Så nu har jag "badkar" med :D:D

yey

Av anewchapter - 21 april 2012 20:45

vädret är ju så grymt uppiggande... det känns som om man sanrt går under!


är det så jävla svårt att ge oss lite sol? det är ju snart maj och vi vill ha värme! ni som inte vill ha värme, flytta till alaska eller något!


blivit mycket tv tittande idag, sen följde jag madde till resturangen och blev sedan hämtad av mikan och glenn


ska väl snart sova, finns ändå inget kul på tv idag


 får hoppas på att solen skiner imorgon!

Av anewchapter - 20 april 2012 19:15

Här kommer nya listan på vad folk har gissat på vad lilla jag ska få :)

Gissar ni, skriv kön (eller xxx), datum, längd och vikt så lägger jag till er! 


Jag                 XXX   11-15 juli   53 cm   3400 g

Andreas C       XXX    6 juli         45 cm   3500 g

Carola            Tjej   19 juli        50 cm    3160 g 

Lilleman         Tjej

Cecelia L        Tjej   19 juli        51 cm    3300 g

SUNE              Tjej   16 juli        45 cm    3000 g

Alexandra L    Tjej   19 juli       

Marie S           Tjej    14 juli       49 cm    3600 g

Sandra B         Tjej    23 juli       XX cm    2900 g

Per                 Pojk   27 juli       49,5 cm  3050 g 

Angela            Pojk   18 juli       52 cm     3658 g

Henrietta        Pojk   20 juli       50 cm     2500 g

Therese           Pojk  20 juli        50 cm     3500 g

Maria L            Pojk  13 juli        51 cm     3500 g 

Carro Bålsta     Pojk  25 juli        54 cm     3800 g

Av anewchapter - 20 april 2012 13:09

Just nu är jag gladigast i hela stan :D:D Äntligen fått tag på mina huskysaker <3


Frågade Jenny igen vart exakt hon köpt dem, sen gogglade jag fram nummret och fick prata med en trevlig kvinna :) Efter lite tjat om att det går så gick hon med på det :D:D De finns inte heller att få tag någonstans i skåne (förutom huvudlagret i Båstad) så jag är lycklig


Så ska betala in dessa saker och sen är det bara att vänta!! Bebis kommer bli jätteglad! (oeky, matte med!)

 


Ja, bebis ska med drabbas av huskysyndromet :P Kommer kanske bli muscher som stor och tävla på Itatroid  (eller hur fan det stavas) eller liknade lopp :D

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards