A New Chapter

Alla inlägg under juni 2012

Av anewchapter - 19 juni 2012 19:25

Det är nu vecka 37 vilket innebär att jag har 27 dagar kvar tills jag har bf :) 


Jag mår bra men blir trött jättefort och foglossningen kommer och går som den vill :/ Lagom kul


Här kommer infon som sedvanligt :)


Kroppen: Livmodern sjunker nu något och ger mer plats åt magen och lungorna. I gengäld kan trycket på urinblåsan bli starkare och man måste kanske kissa oftare. Barnmorskan mäter tillväxten och lyssnar på barnets hjärtljud. Normalkurvan för symfys-fundusmåttet ligger vid denna tidpunkt mellan 31-37.
Hos förstföderskor brukar huvudet snart fixera sig i bäckeningången. Ligger barnet med stjärten neråt kommer man att vilja göra ett försök att vända barnet. Hos omföderskor är det vanligt att huvudet förblir mer rörligt innan det slutligen fixeras.
Gå gärna igenom förlossningsbrevet du har skrivit med din barnmorska och gör en avstämning.


Barnet: Barnet fortsätter att lägga på sig hull, vikten kan variera mer nu, i början av den sista graviditetsmånaden är det vanligt att barnet väger omkring 2750 gram och huvudet är cirka nio centimeter i diameter. De resterande veckorna fram till födseln ökar vikten vanligtvis till 3000-3500 gram och barnets längd brukar hamna på mellan 47-50 centimeter. Av någon anledning brukar pojkar väga mer än flickor och det andra barnet likaså.


Sist låg sf på 33 cm :)

Som alltid glömde jag att väga mej haha


Känner som skrivet ovan mer och mer tryck, men det går att uthärda :) Går inte på toa så ofta, beror på hur mycket jag dricker XD 

Sovandet går upp och ner men behöver vila på dagarna... även om jag är kass på det XD

Bebis rör sig med buffrande rörelser och är fixerad


Tja, thats all for me :)


Ska försöka ta en bild på magen tills ikväll

Av anewchapter - 18 juni 2012 20:00

Nu är man ensam igen efter en lååång dag med lilleman :)


Blev inget åhus idag utan istället mötte vi Therese ifrån gruppen. Var tvungen att visa upp att jag slutat skolan. Hon hade sin son med sig och eftersom cv jouren var inställd så vi gick lite i stan och kollade istället :D Mycket trevligt om jag får säga det själv ^^


Ska fixa lite praktiska saker nu och sen gå en runda med vovvarna :) De är alltid lika duktiga, förutom att de tog en av kissblöjorna :( fast hade slängt dem i soptunnan o v-rummet så får la skylla mej själv haha


Tja, nu ska jag försöka göra lite nytta ^^


PS! GRATTIS GLEN PÅ DIN DAG!

Av anewchapter - 18 juni 2012 10:31

Måndag och jag är rätt pigg faktiskt!


Har nyss varit och hämtat lilleman och sen har vi ätit frukost (eller mellanmål för honom) ska ha honom tills kvällen eller när nu Glenn plockar upp honom :)


Ska inom en runda på stan sen då jag måste gå på cv drop in på af, sen blir det väl en minirunda i affärerna när man ändå är inne :)


Tja, sen ska jag försöka söka lite jobb när vi kommit hem och fixa lite småsaker 


Kram

Av anewchapter - 16 juni 2012 17:15


Ville ju inte ta Maries dag igår så får la visa upp den fina mobil jag fick av Ann och Per igår :D

Det i mitten är självlysnde pärlor så kommer bli jättesöt att ha ovanför sängen :) Ska bara komma på hur jag ska sätta upp den :P


Tusen tack valis och blåis :D


Har varit en lugn dag hela dagen :)


Hämtat hundarna, kollat tv, varit på eko, glömt tvättiden... tja, en skön dag om jag får säga det själv :)

ska vara social igen :) 

Av anewchapter - 15 juni 2012 22:45

Dagen har varit kanon och ska bara blogga lite snabbt :)

 

Vi var uppe redan vid sex för att köra marie till tollarp, för er som inte vet så är marie anns lillasyster :) där plockade vi upp en av hennes vänner (som kände glenn haha) och körde dem till champangefrukosten. Sen blev det hem, men åka direkt igen eftersom marie ville ha strumpbyxor och på hemvägen plockade vi upp henne :P Efter det fixade ann och per lakanet och satte på bilen :)

 

Sen släppte vi av henne vid skolan och körde hem till och började göra vid oss. vid 10 körde vi till hundarna till pappa som ska ha dem idag+ över natten eftersom jag inte vet hur länge det kommer hålla på. så för deras bästa så kan de lika bra vara där :)

 

sen var det nästan dags att köra till skolan för att se dem springa ut :) det var över på otroligt kort tid :) fick många bra kort som jag sedan tänkt framkalla och ge marie som en extra present. 

 

per körde med henne i stan och tanken var att jag och ann skulle fota... men det var tomt på bilar och efter att ha frågat ett par yngre tjejer så skulle nästa skola springa ut en timme senare :( så marie missade allt det roliga :/ men fick lite kort iallafall :)

 

var lite obekvämt hemma hos marie... mest för man inte kände någon och ann pratade med sina släktingar. men det blev bättre sen när man satte sig och åt och började prata med folk lite mer :) 

 

dagens värsta händelse (och bästa) var när marie ficksin studentpresent ifrån sin pappa. hon fick en hund :D korta storyn: det har alltid varit "hennes" hund med stått på hennes pappa. så nu fick hon ägarpapprena :D och hon började gråta och ni vet hormoner... så jag började gråta och sen började ann gråta och jag började gråta ännu mer XD gråtkalas!!!

jag vet också hur mycket dolly betyder för marie så hon hade inte kunnat få en finare gåva <3 nu är hon hundägare på riktigt dessutom :D välkommen till klubben gumman!

 

där var vi i ett x antal timmar och åkte hem sist av alla. tanken var att marie skulle in och festa lite med oss tre, men ville iställer vara hemma :) så blev en kort runda istan där hon bjöd på BK medan vi pratade med hennes ena kusin (eller var båda det?) och hans vän

 

så nu sitter vi hemma hos mej och ska ta det lugnt :) marie ville det så hon får bestämma, men själv är jag dödstrött XD 

 

grattis till studenten MARIE!

Av anewchapter - 14 juni 2012 12:35

Trots att jag sovit bra inatt så är jag ändå jättetrött :/ Är skitjobbigt att ha sån här känsla liggandes att man bara vill sova och sova lite mer


Ska fixa lite och sen försöka vila lite.


Än så länge har jag hunnit med att ta hundarna till rastgården och sen ätit frukost. Nu håller jag på tt småstäda lite lätt. Har ingen ork till det ens :/


Senare får jag även tillbaka bilen efter mikans punktering hehe


Och om jag har tur (vilket jag inte tror) så kommer ann och per innan dess


Men men, nu ska jag iallafall försöka plocka lite till och sen fixa köksgolvet efter gårdagens installation av nya kylskåpet


kramis bananis

Av anewchapter - 13 juni 2012 19:03

Börjar med att man har sovit uruselt! Hundarna har väckt mej genom att ha försökt hoppa upp i sängen :/ har puttat ner dem. hatar bli störd haha


Sen ringde klockan för tidigt (kl 8) sen snozade jag till halv och tog ut dogs på en snabbis. Gick till angelas lgh för att få den besik. tog en timme men som tur var slapp hon fixa vardagsrummet :) ska dit imorgon igen och hämta papprena (kommer med post) och se till att hennes mamma får det :)


Sen ut med hundarna innan man åt frukost. Sen ringer glenn och ska komma med nytt kylskåp. så fick dra ut allt från kyl å frys. sen fick man städa under till medan han hämtade nya. lagom kul :/ inget emot det men är ju tjockis haha


sen såg man att det var karneval så fick planera så man kunde sticka in. tog med mej evoca så hon kunde tränas. hon tog det faktiskt rätt bra :) stolt över henne! träffade även lii och veronika ifrån gruppen :) skojigt :)


sen hem, ut med cola och fixa mat igen


sen har jag handtvättat lite småsaker till bebis som ska strykas imorgon och sen blir det småfix av lgh innan ann och per kommer :)


thats it!


PHU

Av anewchapter - 13 juni 2012 18:49

Som ni vet har jag ju möblerat lite med hjälp av marie, mikan, glenn och päronen


här är resultatet;

Tv och kontorssidan

 

 

Sovsidan

 


Ja, jag hatar att bädda sängen :P

Ja mamma, jag vet jag borde plocka undan lite mer

Nej, det ska inte ligga saker i spjälsängen

Det är oliak energidricksbrukar ovanför tvhyllan, liten hobby ;) en av varje ni vet :P


Men men, nu vet ni iallafall hur det blev här :)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards