A New Chapter

Alla inlägg den 1 juni 2012

Av anewchapter - 1 juni 2012 20:45

   Jag ska nog vara glad att jag körde tidigare :P blev en resa på närmare sex timmar!!


Men det gick bra, rullade på rätt bra vid falkenberg men tyvärr såg det ut såhär i GBG

Stod i denna kön i ca en timme. Tydligen hade det hänt en olycka på Liseberg men vet ej vad... var inte så kul att stå i kö efter den varade skitlångt (till typ den ikea som ligger uppåt haha)


Men var skönt sen när man kom fram. Gjorde bara två stop eftersom trafiken var som den var, mest för att jag skulle kunna äta lite snabbt. Hundarna var jätteduktiga och allt!


Första delstoppet var hos Stina. En vän till mamma och vår släkt. Om jag förstått det rätt så har Stina och mamma typ vuxit upp ihop :) Hon hade maten klar när jag kom och det var jättegott!!


deras hund och mina kom överrens :) dock var hennes äldsta son klantig och släppte in katten (han visste inget) men som tur var hann stina ta cola och jag katten :P blev biten eller riven på ena fingret men huvudsaken är att katten inte råkade illa ut :P


Tackar stina för att jag fick sova här inatt!


Evoca tackar med för hon hittade en som ville gosa med henne ;) Cola hittade dock en bra plats i köket där hon satte sig i soffan och spanade ut :)

 


Av anewchapter - 1 juni 2012 11:30

Nu ska jag ta ner till sista till bilen och bege mej :)


Allt är packat och klart men kommer säkert att glömma något. Blir tidigare avgång än vad jag tänkt då syrran ringde och varnade för att dem byggde om runt falkenberg. Så kör nu istället :)


Är lite spänd inför helgen, mest för hur Cola ska reagera :/ men tror att det kommer gå bra


Vet ej när jag kan blogga igen, men blir nog ikväll


Håll tummarna för oss!

Av anewchapter - 1 juni 2012 10:53

Försöker få upp på gpsen om hur lång tid det ska ta att köra :/ men den vill inte hitta satellierna :/ lite störigt för man vill ändå kunna planera lite när man ska köra.. funderade på att köra vid 14 tiden då stina slutar 16, men nackdelen är att om man ska göra den vägen mamma menar så kommer man i rusningstrafiken i GBG :/ vilket inte alltid är så skoj :(


Annars är det mesta klart här. hittar den inte det på gps nu så får jag väl kolla på hitta.se snart haha


Vill inte heller köra för tidigt eftersom Evoca kan bli åksjuk och kräkas, vilket inte alltid är så skoj när man kör!


Funderar på om jag fått med allt. Tänkte ta med en extra kudde iallafall, och en varm jacka! Blev lite regn förra året och jag hade ingen med mej haha :D hur klantig får man vara?


Funderar även på hur många stopp man ska göra. Tror 2-3 blir lagom. Men det får bli vid en mack eller något så man kan äta samtidigt. Ska ta med lite fil och 1½ melon :) Och sen har jag kolsyrat vatten som jag ska ha med mej ^^ har börjat bli duktig på att dricka vatten så kan lika bra fortsätta med det :P


Tja, det var allt för nuet

Av anewchapter - 1 juni 2012 08:58

Uppe med tuppen är jag idag :) är rätt pigg för att ha sovit som en kratta haha


Mycket som ska fixas idag :) Ska försöka plugga lite nu på morgonen, sen blir det att packa det sista och ge sig iväg mot Myggenäs där jag ska tillbringa natten :)

Är lite nervös inför morgondagen faktiskt :P


Vad är det jag ska göra?

hundarna måste absolut sköljas av!

packa och se att allt är med

köpa hundmat (pallade inte igår)

se till att jag har adresserna till gps med mej

klippa klorna och skrapa tänderna på hundarna

tanka


sen är det bara att köra... Stina skulel vara hemma vid 16 så vet inte exakt när jag kör än.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards