A New Chapter

Alla inlägg den 19 juni 2012

Av anewchapter - 19 juni 2012 22:06

men blev ute över en timme :P


först lät jag evoca bada i dammen på andra sidan men "scheriffen" blev sur XD tydligen tror denne man att han äger hela det där området *haha* pratade med bobbys ägare om honom. han håller koll på framsidan och hans fru på baksidan XD de har tydligen klagat på så mycket (bla att barnen har fötterna i vattnet om somamren) att de är bannlysta här nere på abk *skrattar* han är tydligen lika känd som den där mannen i "gettot" som abk inte kan göra något åt eftersom han bor hos sin mamma XD


sen hade jag följe med bobbys ägare till vår sida och mötte på en tjej som pratade med ett par andra. så jag frågade om hundarna fick hälsa och blev fast 


så ikväll har jag träffat massor av intressanta människor och skrattat så jag fått sammandragningar :D:D satt ute typ en timme och hade skitskoj med grannarna i huset bredvid


så måste bara säga att detta området är unikt! här finns folk av alla slag och länder och ålder, men alla kan sitta och prata med varandra och ha skoj :D sen finns det ju dem som är lite mer bittra som scheriffen och hans fru ;)

Av anewchapter - 19 juni 2012 20:29

Men tyvärr hade dem inte mycket roligt på liberoklubben :( Kanske får de in nya saker längre fram? Kan fixa med koder tills barnet är 18 månader


Dock beställde jag det som jag tyckte att man kunde ha användning för på något sätt :) Känns onödigt annars ju :/ Får se sen om man lyckas få tag på fler koder via blöjorna framöver :) Har ju en del som ska användas först haha


Det jag beställde idag (4000 p) blev en snutte, en bildmemo, en mobil (jo vet jag redan har en men är inte så intresserad av kläder/mössor/värdekuponger) och en "dans cd" för barn i åldern +12 mån :P


Så tog det vettigaste sakerna jag kunde hitta :) Snutten är ju rätt söt och memo är kul när barnet blir så pass gammalt :) och vill jag så kan man alltid ha den andra mobilen över skötbordet om man vill använda den för den jag fick av ann å per ska minsann få hedersplatsen över sängen så bebis kan se stjärnorna <3


  

Dagen har annars varit fullt upp :) varit i stan och lämnat angelas nyckel, sen så blev det en tur till åhus och hämtade gravboxen och detta fick man i den :)


 

Sen till fjälkinge och fixa lite och sen till stan igen och sen till slut kom man hem :) grannarna satt ute så satt och pratade lite lätt med dem innan man fick gå in eftersom hundarna skulle ut :)


Sen blev det en 30 min chatt med telesnor :P men det löste sig

 

Imorgon skulle vi till malmö med k-bebisar men det har blivit inställt, med det verkar som om det finns en mamma som vill träffas ändå så blir isåfall en runda här i stan så det är ju aldrig fel :) Tror inte jag träffat henne innan (funderar så hjärnan knakar) men det är ändå skoj att träffa nya som man inte träffat innan :)


Efter det har jag tagit det lugnt! Och så kommer resten av dagen med se ut!


Av anewchapter - 19 juni 2012 19:56

Vad har jag?

Skötbord

Skötbordsskydd

Vagn  (Babyskydd, liggdel, sittdel, skötväska, myggnät, regnskydd, solskydd och vindskydd ingår)

Säng+madrass

Själsängskydd x2

Fårskinn

Kläder

Babysitter

Babygym

Babybok (typ mitt första år)

Amningskudde

Gosedjur

Nappflaska små x3

Nappflaska stor x1

Napp x5

AngelCare blöjhink

Termometer till bad

Termometer för feber

Badcape

Mysfilt

Skedar för första måltiderna x5

Madrassskydd

Regskylt som man kan göra själv

Nalledräkt

Filtar till skötbord

Rullande skötbord med balja

Handukar för kräk (såna från ikea)

Mobil till sängen/skötbordet

Bäddset till säng (ett antal)

Bäddset till vagn x2


Behöver köpa hem

Badhjälp

Bärsele (på gång)

Plastad frotte (både säng och vagn)

Bitleksaker

 

Önskar mej/oss

Behöver lite mer BODYS i stl 50 och 56

Snuttefiltar är alltid önskvärt 

 

Annars har jag det mesta nu :)

Av anewchapter - 19 juni 2012 19:25

Det är nu vecka 37 vilket innebär att jag har 27 dagar kvar tills jag har bf :) 


Jag mår bra men blir trött jättefort och foglossningen kommer och går som den vill :/ Lagom kul


Här kommer infon som sedvanligt :)


Kroppen: Livmodern sjunker nu något och ger mer plats åt magen och lungorna. I gengäld kan trycket på urinblåsan bli starkare och man måste kanske kissa oftare. Barnmorskan mäter tillväxten och lyssnar på barnets hjärtljud. Normalkurvan för symfys-fundusmåttet ligger vid denna tidpunkt mellan 31-37.
Hos förstföderskor brukar huvudet snart fixera sig i bäckeningången. Ligger barnet med stjärten neråt kommer man att vilja göra ett försök att vända barnet. Hos omföderskor är det vanligt att huvudet förblir mer rörligt innan det slutligen fixeras.
Gå gärna igenom förlossningsbrevet du har skrivit med din barnmorska och gör en avstämning.


Barnet: Barnet fortsätter att lägga på sig hull, vikten kan variera mer nu, i början av den sista graviditetsmånaden är det vanligt att barnet väger omkring 2750 gram och huvudet är cirka nio centimeter i diameter. De resterande veckorna fram till födseln ökar vikten vanligtvis till 3000-3500 gram och barnets längd brukar hamna på mellan 47-50 centimeter. Av någon anledning brukar pojkar väga mer än flickor och det andra barnet likaså.


Sist låg sf på 33 cm :)

Som alltid glömde jag att väga mej haha


Känner som skrivet ovan mer och mer tryck, men det går att uthärda :) Går inte på toa så ofta, beror på hur mycket jag dricker XD 

Sovandet går upp och ner men behöver vila på dagarna... även om jag är kass på det XD

Bebis rör sig med buffrande rörelser och är fixerad


Tja, thats all for me :)


Ska försöka ta en bild på magen tills ikväll

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards