A New Chapter

Alla inlägg den 1 maj 2012

Av anewchapter - 1 maj 2012 21:30

Idag blev det en tur till mamma och pappa igen :) solen sken och varit lite blåst, men inte så farligt. Så jag har tillbringat dagen med att rengöra bilen invändigt. Ev skulle jag tvättat den med men solen var för stark för detta :/ Blir en annan dg istället.

Så jag är trött men ändå nöjd :) bilen blev finfin!!!


 

Förutom att vi grillade idag igen så bjöds det även på kaffe ^^ Även Cola tog sig en kopp :P

Och vi tvingades även ta bort två fästingar på henne :( stackars mattes tjej


Sen kände jag mej lite mobbad på kvällen så dukade upp lite gott och kollade på tv via balkongen :D Hade jättemysigt! Fast vore mysigar eom man haft sällskap  




för er som undrar så gick gårdgen kanon :) Hämtade upp andreas vid systemet där det blev 2 alkoholfria bosca och sen köpte han 3 cider till sig själv :) och eftersom han inte ville komma tomhänt köpte han även en cola XD Sen köpte han även ett pkt hamburgare på netto :P


Då de fick ved lite oväntat blev kvällen lite fördröjd.. jag hade hoppats på att börja grilla strax efter man kommit.. jag var ju svinhungrig haha :D mamma och pappa verkade iallafall gilla anderas och tvärtom :) han busade även lite med vovvarna så det var skoj! De gillar honom verkligen och det är kanon


Sen åkte vi hem till mej för ett par timmar i lugn och ro. Eftersom han inte skulle sova över ville man ju umgås lite privat med... okey det lät dumt :D Det blev en mysig kväll med tvtittande innan jag körde honom till stationen vid tolv. Han vill att jag kommer och hälsar på honom vilket jag gärna gör :D




Av anewchapter - 1 maj 2012 14:00

nu sitter jag och väntar på att andreas ska höra av sig :) han skulle komma vid tre så bara vänta hela dagen


har varit ute med vovvarna och sen har jag även städat lite till... man vill ju ha fint när man får finbesök :D


senare blir det av till mamma och pappa för grillning så ni hör nog inte av mej mer idag :D


kram på er och ha en bra valborg!

Av anewchapter - 1 maj 2012 11:00

Vanliga siffror

Du är i vecka 30.
Du har gått 29 fulla veckor och  0 full dag (v29+0).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 8:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Mån 16 jul 2012
Du har 75 dagar kvar till beräknad förlossning.
 
Jag väger idag: 91.4 kg
Blodtrycket är normalt
Barnets hjärtljud ligger på ca 150 slag/min

Om Vecka 30

Kroppen: Det är vanligt att brösten läcker råmjölk "kolostrum" redan nu. Det brukar inte vara fråga om några stora mängder, men det kan det vara bra att införskaffa en skön amningsbehå utan byglar som du kan ha om natten.
Om förvärkarna upplevs som smärtsamma är det en signal om att allt inte står rätt till. Detta inträffar vanligtvis efter en lång arbetsdag eller då du är jäktad. Ta det lite lugnare och förkorta gärna dina arbetsdagar. Om du får kraftiga sammandragningar brukar man kontrollera livmoderhalsen för att se att den inte är försvagad och öppnar sig i förtid. Om så är fallet kan sjukskrivning vara aktuellt för att man ska kunna vila. Ibland rekommenderas en kortare tids sjukhusvistelse och/eller läkemedel som stoppar sammandragningarna.
De flesta föräldrar kommer nu att börja eller har redan påbörjat en föräldrakurs eller förlossningsförberedande kurs.

Barnet: Barnet växer mycket och ökar nu från drygt ett kilo till tre och ett halvt kilo på bara tio veckor. Barnet vaggas till sömns av mammans rörelser och vaknar ofta när hon lägger sig. Den dygnsrytm som barnet har i slutet av graviditeten kan även hålla i sig efter födseln, men det är inte säkert. Barnet hör många ljud inifrån mammans kropp, bland annat ljud från mammans hjärta och mage. Ljud från magen kan i vissa fall uppgå till så mycket som 80 decibel vilket kan jämföras med en kraftigt trafikerad gata.


Tankar

Det är sjukt att det bara är 10 veckor kvar nu. Det är nästan lite skrämmande om jag ska vara ärlig. Jag känner mej redo även om lägenheten är för liten. Skolan går bra, det mesta är inhandlat, mitt "förhållanade" med Hannes går bra och vi ska till f-kassan när han är hemma och kolla det sista praktiska inför ankomsten.

Foglossningen kommer allt oftare, men jag kan oftast gå. Har jag ont behöver jag bara röra mej en stund för att det ska försvinna.

Bebisen rör sig nästan mindre än vanligt, men jag känner h*n dagligen (när jag vaknar, eftermiddag, sen kväll, när jag ska lägga mej och ibland på natt om jag vaknar) På senaste kontroll låg bebis med huvudet neråt (fick känna :D), ryggen åt vänster och sparkar mycket på höger sida. Att jag börjar få mage känns med bra, även om det inte syns ännu. På bilden ligger jag och drar in magen allt jag kan och detta blev kvar :)


Vi kan ju jämföra den med vecka 19 :) Så lite har ju hänt sen då iallafalla :D    

 


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards