A New Chapter

Alla inlägg den 10 maj 2012

Av anewchapter - 10 maj 2012 19:46

Tja, mobilen väckte mej 10 så bara upp och hoppa, ut med vovvarna och tog dem till rastgården så dem fick springa lite grann eftersom jag skulle bli borta ett par timmar. var lat och tog bussen in, väskan med fika vägde ju ändå lite så skönt ändå. Messande med valis under tiden. Smet inom sub och köpte en macka eftersom jag inte skulle äta förrens vid 18 tiden igen


Vi blev många mammor, 10 st + 5-6 bebisar :) rekord i antal och det var trevligt! Skönt att sitta ute men i slutet blev det sämre väder och regnet kom. Beslöt oss för att gå lite i stan men det missade jag helt. Blev att mamma plockade upp mej vid måsen.


Föräldraträffen var helt okey. Bra information faktiskt. Man undrar lite hur det kommer att bli. kommer jag kunna amma eller blir det ersättning? Jag vill iallafall amma så mycket och länge som jag kan :) Så jag försöker ändå tänka positivt på det hela :)


Sen gick vi ett par minuter innan de andra eftersom vi skulle kolla på lgh. Tyvärr var det ingen hit. Jag frågade mammorna i gruppen. Eftersom den inte blivit renoverad på 15 år så beskrev jag den typ såhär "tänk er att det är en pundare som bott där, ungefär så ser det ut" hahah XD kanske inte bästa beskrivningen men den passar bra. Golvet var trasigt på flera ställen, tapeten trasig lite överallt, XXX antal hål i väggarna,köket var otroligt litet så det hade blivit nytt köksbord, badrummet var ok men inte det vackraste (mitt är finare hehe)... tja, inte finaste kan man säga...

Så blir att jag kommer tacka nej till den. Lite trist då jag verkligen hoppades att den skulle vara bra.


Ligger trea på en i hbg så får se hur det blir med den.. har även satt upp mej på 2 på tornet och kollat normen för ensamståene. 6700 kr får en lgh kosta för mej och ett barn.


Sen en snabbis på netto där mamma köpte köttfärssås till mej... så ni kan gissa vad jag har ätit haha


var ute med vovvarna trots mindre sammandragningar :( hade inget val... henrietta kunde inte komma bort och angela har fullt upp inför morgondagen. men nu har det lugnat sig och bebis leker rundor <3


behöver jag säga att jag är totalt slut? ska ut med vovvarna igen vid 22-23 tiden med angela. ska även kolla upp lite inför morgondagen då jag ska ha moltas ett par timmar. usch, kommer bli så ensamt :´(


xoxo

Av anewchapter - 10 maj 2012 05:00

Vad har jag?

Skötbord

Skötbordsskydd

Vagn  (Babyskydd, liggdel, sittdel, skötväska, myggnät, regnskydd, solskydd och vindskydd ingår)

Säng+madrass

Själsängskydd x2

Fårskinn

Kläder

Babysitter

Babygym

Babybok (typ mitt första år men vill ha en ny men inte hittat någon jag gillat)

Amningskudde

Gosedjur

Nappflaska små x3

Nappflaska stor x1

Napp x3

AngelCare blöjhink

Termometer till bad

Termometer för feber

Badcape

Mysfilt

Skedar för första måltiderna x4

Madrassskydd

Regskylt som man kan göra själv

Nalledräkt

Filtar till skötbord

Rullande skötbord med balja

Bäddset till säng (ett antal)

Bäddset till vagn x2

Behöver köpa hem

Nappar

Sån babyn ligger på i badet

Bärsele (på gång)

Nappflaskor

Plastad frotte (både säng och vagn)

Leksaker

Mobil till sängen eller skötbordet

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards