A New Chapter

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2012

Ny sele

Av anewchapter - 15 oktober 2012 21:49

 



Japp, ny blir det ny bärsele :) Jag ogillar inte den jag har, men jag får ont i ryggen av den... tror jag iallafall :/ Så jag tänkte testa med en ny där man får mer stöttning i ryggslutet där jag brukar få ont


Men jag har inte råd men att lägga flera tusen på en sele. Så jag kollade på tradera och hittade denna och en annan modell. Sen frågade jag två kompisar vad dem trodde skulle ge bäst stöd. Båda hade såklart midjebälte (kallar jag det)


Den andra gick bort snabbt eftersom Ida la märke till att bebisen inte satt som en groda. Om dem inte sitter groda så är det inte bra för deras höfter och man vill ju det bästa för sitt barn <3

Sen sa hon att denna påminnde massor om ErgoBabys bärselar så jag gick in och gogglade.


Och vad kan man säga... det är knappt inget som skiljer var jag kan hitta. Fler färger och mönster på ergobabys selar (denna jag beställt fanns i rött som på bilden eller blått). Som jag skrivit på bilden verkar vissa av deras selar även ha en extra rem, men jag är inte helt 100 på detta. 


Eftersom den fanns på köp nu för 135 kr+ frakt (totalt 194 kr) så tänkte jag ge den en chans. Den selen jag har nu kostade 199 kr XD Lite komikst! Man ska vara rädd om sin kropp och om jag då ska gå och ha ont i ryggen jämt så kommer det inte bli bättre av att man har hundar som drar i koppel. Jag kan ju alltid sälja vidare den selen som jag har nu om den andra är bättre :)


Så man kan ju lätt säga att man verkligen längtar tills man får hem den!! Såklart tog jag en röd sele så man kunde matcha vagnen lite granna :D


pöss

 
 
Jenny

Jenny

16 oktober 2012 19:50

Jag köpte en ErgoBaby men bytte den sedan till en Babybjörn Miracle eftersom den tryckte på både mina axlar och höfter och gjorde extremt ont :( Isabelle stortjöt när hon satt i den och verkade inte heller gilla den... Vi är dock jättenöjda med Babybjörnen men skulle vilja ha en sele man kan ha på ryggen nu när hon börjar bli tyngre... Vad hette den du köpte?

http://www.lonewolves.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anewchapter - 10 april 2016 14:49

tänkte prova en ny blogg :) börja om från början liksom ha det gött Kod för att importera min blogg till Nouw: 7771970524 ...

Av anewchapter - 9 april 2016 22:08

idag har David fyllt 25 ordnade våfflor till frukost och sedan städade vi halva dagen. David ville att vi skulle ta det lugnt men sa jag ville få allt gjort åkte in och kollade i butiker innan vi gick till Coop. sedan hade jaxxon bajsat så var ...

Av anewchapter - 7 april 2016 15:06


idag har jag och jaxxon varit på en föreläsning om kemikalier på vilande öppna. var rätt intressant och man lär tänka lite på vad man köper :) blev en runda på stan. nya byxor, tjocktröja å linnebody till lillen medan nowalii fick en vattenflaska ...

Av anewchapter - 4 april 2016 20:59

och det går så fort samtidigt som det går långsamt. vissa dagar går kanon andra är hemska. idag har varit en mellanbrun dag varit på vilande idag. sedan hem för lunch sen gick vi en kortas till lekplatsen. hade tänkt låta nowalii leka av sig men h...

Av anewchapter - 1 april 2016 22:14

nu håller jag på att fixa med min nya mobil :) blev trots allt en samsung galaxy 7 mamma har samma fast egen. var så lite skillnad att jag tyckte det blev en onödig kostnad jaja varit en bra dag iallafall varit på öppna med syrran och sen en r...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards