A New Chapter

Alla inlägg den 19 mars 2012

Av anewchapter - 19 mars 2012 17:05

om ca 3-4 månader kommer mitt liv ändras för alltid. Det är faktiskt lite skrämmande. Man funderar om man verkligen har gjort rätt val, kommer man klara allt som det innebär? Massor av frågor som vivlar runt i huvudet...


Det är läskigt faktiskt, det blir mer och mer verkligare för var dag som går. Jag känner mitt <3 dagligen nu. Hur h*n busar runt i magen. Man tänker på de andra mammorna, de med partner. Man undrar hur det hade varit att vara två om detta... Kommer man få uppleva glädjen med en annan?


Mina hormoner är ur styr och får mej att fundera och tveka, bli osäcker och allt annat. Ledsen för man är ensam, orolig att allt går åt skogen.


Samtidigt vet jag att kommer att ordna sig på något sätt.


Så för att välkomna det nya livet som snart ska komma har jag rensat min garderob lite :) Bästa sysslan eller hur? Faktiskt inte. Man får lägga undan många plagg. Jag vet ju inte heller hur stor jag kommer bli. Har mest satt undan mer tajta och lite kortare tröjor/linnen. Sånt man vet att man inte kommer kunna ha om en månad eller två. Och tagit undan jeans och sommarkläder för att få mer plats.


En och en halv flyttkartong fyllde jag :D Nu ska man bara få in det i förrådet med :/

Första plan är väskhyllan, dock ligger där några tröjor som jag ska se om syrran vill ha annars slängs dem :)

Andra plan är det jag har kvar uppe av tröjorna :) Det var innan 2 plan smockfyllt med tshirts så det är en rejäl rensning :D dock skönt nu när man kan se vad det är man har!

Tredje plan har jag mina bikibis och "festlinnen/finlinnen" vet dock ej hur länge jag kan ha dem haha!

Sista plan ligger ett paket newbornblöjor jag fick av angela haha

Översta hyllan är det som är kvar av mina klännigar och kjolar+någon tunnika

Sen kommer min fina handdukssamling haha

Sen ett tomt plan haha

Sen byxplanet som blev rensat haha

Sist pyamas so mjag med måste rensa men har glömt XD

Här har vi fina kaos garderoben.. släng in allt du har typ

Dock har jag ju mina fina hänggarderov med underkläder. Måste gå igenom mina sockar då jag behöver nya :/ Och såklart lite jackor av olika former som jag måste rensa med :P

Därunder har jag hundarnas handdukar och lite väskor av annan sort

De två sista är inget speciellt. Där färgen och hyllan står hade jag sommarkläder. Ska felanmäla till abk så jag fyr ett par nya trähyllor de i plast är hemska!

Längst ner har jag min elvis och playboy handduk och sånna saker som man hänger gardiner i :)

 


Nu får jag nog sluta och ta ut de där byrackorna man kallar husdjur ;)

Av anewchapter - 19 mars 2012 13:30

Har lyckats plugga lite idag, måste lyssna på nåogon föreläsning sen och skriva i forumet :)

 

Sen har kkursen har en annan tjej valt att jobba med mej :) Så det känns lite mindre stressande nu :) har skrivit lite där med och vi får hoppas att dem andra tjejerna med sätter fart... är det bara jag som gillar vara ute i god tid?

 

Har reserverat en bok till sista kursen, så den kommer hit till österäng :) det är gör, när jag hämta den ska jag se om jag lyckas boka de andra två som jag behöver med.

 

Lilleman mumsar på mina chips och jag är rätt pigg. Men ändå känns det som om man vill gå i ide ett par veckor :P Vinden har hållit mej vaken hela morgonen :(

 

Har även passat på att diska men som vanligt när lillen vatt här innebär det att man måste städa! hallen är fylld av hundarnas leksaker. Jag måste gå igenom vad som är helt och inte och slänga allt gammalt :P Ska rensa bort lite märgben med.


Annars är allt chill, halsen är helt okey och näsan börjat bli normal igen! Lätt att jag ska köpa hem otrivin (som gravid kan man ju lättare få täppt näsa) så bra att ha hemma. Måste även kolla om jag bokat tvättid. Nu när Evoca slutat blöda är det en del som behöver tvättas :P

 

Jag ska se om jag hittar min breda tejp med. Min ena tvättkorg har gått sönder så om man tejpar så kan man iallafall bära den. Varför gör dem inte tvättkorgar i bättre matrial? Detta är typ 5te jag har sen jag flyttade, eller så är det jag som packar dem med för mycket :P

Sen måste jag skriva inköpslista med. Behöver tvättmedel igen :/ Det går åt mer än vad man tror ju haha :D

 

Usch, nu blev man nästan deppig av allt man måste göra!! Så nu säger jag hej hej!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards