A New Chapter

Alla inlägg den 12 mars 2012

Av anewchapter - 12 mars 2012 21:50

Nu när jag väl hittar ett namn som jag gillar och har smakat på så upptäcker jag att en i mammagruppen redan valt det till sitt barn!


Det är så störigt, tog mej ändå rätt lång tid att hitta och välja ut. Det är ovanligt, ingen släkting heter det vad jag vet :P


Men tror jag nog behåller det ändå, jag och den mamman är ju inte jättebundis (ok det lät dumt haha)... Så jag kan ju ha det ändå


Fast det är bara för ena könet, så får jag andra könet är det ju lugnt :P


------

vad har mer hänt?


Ullaredsresan är helt klar. Christina har bekräftat att vi kan sova hos dem och Glenn ska ha GPS vid behov. Dock hade vi valt fel dag, men det var inte så farligt haha! Mikan ringde om det innan för att kolla om jag sagt rätt dag :)

Får väl ringa och förvarna morfar veckan innan för att se att dme är hemma :) Det är rätt längesen jag träffade honom... Tror det är 5-6 år sen :/ Gud nu får man nästan dåligt samvete ju :(


Har gjort bakad potatis i mikron för första gången. Blev skitbra! Tog ca 8 min på var sida så var den mjuk och go :) Slängde ihop en lätt röra med chreamfresh, lime och kryddor så var det bara att äta :)


Nu ska jag kolla film, chatta med klara innan jag ska hoppa ner i sängen :)

Av anewchapter - 12 mars 2012 18:49

I går slutade det ju med att jag var barnvakt åt lilleman :) Det var första gången som jag hade honom över natten och det gick rätt bra... iallafall för honom :D Jag däremot kunde knappt somna eftersom lilleman snarkade och eftersom min näsa höll på så fick jag inte mycket sömn, när jag väl somnade så blev jag väckt strax efter av lillen som ville ha vatten :P Sen gick han och la sig i sängen med vovvarna igen, så sött <3

 

Men jag har överlevt idag med :) Han väckte mej vid 7 och sen fick han titta på film medan jag låg och halvsov i sängen :P Vi gick till mikan vid 10-11 tiden. Lillen bråkade hela vägen till henne... lite kul för när man sa "ja, men då går moster själv" så sprang han ikapp och tog handen haha

 

Vilket i sig slutade med att vi åkte till eko och sen mamma och pappa. Hittade en jättefin ljustallrik på eko. ska försöka ordna bild på den :) Var nedsatt så därför jag köpte den :)

Sen blev det massa prat hos mamma och pappa innan vi åkte hem igen :)

 

Har även hämtar kattmaten :) Var kul för jag fick även träffa en av våra andra mammor :D Hon är i v 26 så hon är 3 veckor innan mej :D Vi är två av dem som kommer vara ensamstående. Så vi satt och pratade en stund hos henne :D Hon var jättetrevlig!!

 

inte mycket mer händer idag... är totalt slut.. ska se om jag kan äta lite innan jag lägeger mej :P  Ska ju äta för två haha

 

sitter och småmessar med Andreas :D Alltid lika kul och jag ser verkligen fram emot när vi ska ses igen!

 

Nej, nu blir det film!

Av anewchapter - 12 mars 2012 18:44

Vi tar lite annan färg idag för att hylla den fina dag vi haft. 12 GRADER!!! Det är inte fy skam, det som är fy skam är att jag har hållit mej inne eftersom jag vill bli frisk :)


Har kollar på tv, suttit vid datan, kollat på skolan och sagt vad jag vill göra på g-arbetet och varit ute med hundarna. Nu sist var jag med Sune och Moltas i rastgården :)

Är lite stolt över Moltas för han gjorde bara ett försök med att sätta på Evoca :) Låter dumt, men hon löper ju... Sen fick Moltas träffa Akilles med :) Det var lite kul :D:D


huvudvärken har jag iallafall sluppit idag :D Känns skönt :) Dock har det varit värre med aptiten :( Men jag överlever

Har ätit lite iallafall, som en billys pan pizza :D Gottigt värre! * Tack sune för du betalde den då plånboken var hemma XD*


Tja, det var allt för nu!


Tjanis bananis

Av anewchapter - 12 mars 2012 11:02

jag hatar att sova med täppt näsa!! I vanliga fall så går det bra för då är det inte så snorigt och man kan andas iallafall, inatt har jag fått sova med öppen mun och har spräckt lite av innersidan :( men det håller på att läka som tur är

jag har ingen ork alls, jag är totalt slut men halsen är lite bättre... ömmar lite på sidorna men hade det varit halsfluss hade man ju känt av det mer i halsen..

 

hade tänkt plugga, men känns som om jag ska somna... känner huvudvärken är på gång så bäst man tar en alvedon innan den slår igenom

 

ska försöka plugga senare iallafall

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards