A New Chapter

Direktlänk till inlägg 2 april 2012

Mvc och shopping

Av anewchapter - 2 april 2012 20:45

Dagen har absolut väckt en massa tankar hos mej. Mest om Hannes om jag ska vara ärlig, fast jag är inte så orolig och fundersam som igår. Jag klargjorde för honom igår och idag att jag inte har några som helst förväntningar på honom, för då slipper jag bli sviken. Dock tror jag att det är viktigt att vi försöker ha en god kontakt med varndra, kanske inte överdriven, en en bra kontakt.


Annars så kommer ju barnet bara hamna i kläm i framtiden. Hannes har ju umgängesrätt och om jag börjar strula kan ju familjerätten bli inblandad. Vilket oftast slutar med att barnet blir lidande.


Vi har ju även pratat lite idag om allt möjligt. Han har berättat för sin mamma. Hon tog det väl... ja som förväntat får man väl säga. Tydligen har hon misstänkt det då hon frågade om han skulle bli pappa när de satt sig ner.

Det jag inte gillade var dock att han sa att han fått veta det för ett par veckor sen, vilket i mina ögon gör mej till en bov. Så jag sa att om hon frågar mej om varför jag väntade med att berätta så skulle jag berätta sanningen. Hannes fick veta det ca 24 h efter mej (känns som en evighet sen!!).

Hon sa lite mer som vi inte behöver ta här. Men jag tror att om hon får lite tid kommer hon säkert bli glad över sitt kommande barnbarn. Hannes är ju hennes enda barn :)


Tänker försöka ha en god kontakt med honom framöver, mest för barnets skull. Han verkar vilja involvera sig mer (vill med på föräldraträffarna exempelvis) och har läst lite i boken han fått. Han vill vara med på förlossningen med, men jag är fortfarande kluven. Sa att han får vara där, kanske inte inne med mej utan kanske får sitta utanför och vänta. Han ska även försöka ordna semester hela juli så han inte missar det. Men jag tar ändå inte honom för givet, han har svikit mej för mycket. Däremot så är jag glad att han verkat acceptera att han ska bli pappa och vill det bästa för sitt barn. Det är viktigt att de har en god relation med varandra.


Vet att många inte kan förstå varför jag inte bara ber honom fara åt skogen en gång för alla. Men dem flesta av dem har en partner och är två om det hela. Det är så mycket annat man måste tänka på om man ska vara ensamstående, inte för min skull, utan för barnets. Men om de varit i min sits så hade de kanske skulle förstå mej bättre, man kan iallafall hoppas på det. Däremot måste jag göra det som är bäst för mej och vårt barn.


Det gick även bra hos mvc. dock trodde hon att jag skulle skriva in mej helt på nytt men så var det inte :) Så hon kollade mest bara upp mina uppgifter. Fick lite skäll ang mina matvanor :P Ska försöka äta mer protein iallafall... Är
svårt men jag äter bättre nu än innan iallafall :)


Sen frågade hannes lite och jag frågade lite med. Fick även tider till mammagrupper och glukosbelastningen :)

Efter mötet åkte vi till stan för att fika, sen köpte jag en mammatröja till mej, ett par jeans till bebis och en mysdräkt med musse pigg. Gulliga eller hur :D 

 

Dock visade det sig att jag redan hade ett par av jeansen ovan (från åhlens och ljusblåa). Ska kolla stl i dem och om det är samma stl så åker jag in och byter stl på dessa istället :) Jeans är ju sånt de kan ha flera dagar så länge det inte blir nerkräkt eller blöjan läcker :)


Sen var det hem och plugga medan hannes satt i köket och hade telefonmöte och ringde sådär 1000 andra samtal haha. Efter han gått satte jag mej och pluggade en stunde till innan det blev lite mat och film resten av kvällen


Tja, det är väl det som hänt här idag :)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anewchapter - 10 april 2016 14:49

tänkte prova en ny blogg :) börja om från början liksom ha det gött Kod för att importera min blogg till Nouw: 7771970524 ...

Av anewchapter - 9 april 2016 22:08

idag har David fyllt 25 ordnade våfflor till frukost och sedan städade vi halva dagen. David ville att vi skulle ta det lugnt men sa jag ville få allt gjort åkte in och kollade i butiker innan vi gick till Coop. sedan hade jaxxon bajsat så var ...

Av anewchapter - 7 april 2016 15:06


idag har jag och jaxxon varit på en föreläsning om kemikalier på vilande öppna. var rätt intressant och man lär tänka lite på vad man köper :) blev en runda på stan. nya byxor, tjocktröja å linnebody till lillen medan nowalii fick en vattenflaska ...

Av anewchapter - 4 april 2016 20:59

och det går så fort samtidigt som det går långsamt. vissa dagar går kanon andra är hemska. idag har varit en mellanbrun dag varit på vilande idag. sedan hem för lunch sen gick vi en kortas till lekplatsen. hade tänkt låta nowalii leka av sig men h...

Av anewchapter - 1 april 2016 22:14

nu håller jag på att fixa med min nya mobil :) blev trots allt en samsung galaxy 7 mamma har samma fast egen. var så lite skillnad att jag tyckte det blev en onödig kostnad jaja varit en bra dag iallafall varit på öppna med syrran och sen en r...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards