A New Chapter

Alla inlägg under februari 2012

Av anewchapter - 6 februari 2012 12:19

TILL MINA VÄNNER OCH SLÄKTINGAR! LÄS LÄNGST NER


Uppdatering av babykläder+ saker


           50          56          62          68          74

Bodys   6            5             6            2           4

Mössa   6            2             -            1           -

Byxor    4           5             2            -          -

Tröja     -            1             -            1          -

Filtar     1            -             -             -          -

Sockar    3           1             -            -           -

Pyamas   -            1             1            4         -

Sovpåse  -            2             -            -           -


JAG HAR ÄVEN:

- Babygym

- Babysitter

- Sån där overall i form av en nallebjörn 


Och nu till nära och kära. I samband med Melissas dop började jag och mamma prata om saker

man kan köpa till min bebis sen. Men jag är otroligt kräsen.


VILL ABSOLUT INTE HA

- HELLO KITTY

- MUMINTROLLEN

- TUMMEN

- PINGU


GRÄNSFALL

- LABAN


GODKÄNT

- Disney

- Barbapappa (helst flerfärgade saker)


Svårt att säga exakta saker, men jag gillar enkelhet om man säger så.

Inte för mycket saker på en och samma gång. Kom bara på en sak haha

Är ni osäkra så ring mej eller CAROLA och fråga :)


Får jag saker som jag inte gillar så kommer jag inte använda detta, och

det känns onödigt att folk slänger ut mycket pengar på saker som inte

kommer att användas

 

Kläder:

Köp gärna lite större kläder då jag redan kommer ha mycket smått :)

vill inte ha för mycket på samma plagg, enkelhet gillar jag ;)


Av anewchapter - 6 februari 2012 12:02

Nu får man la ta tummen ur arslet och börja plugga lite :)

 

Hundarna har fått dra lite nu på förmiddagen så de kommer nog bara sova ett par timmar nu :)

 

Ska se om jag fått något svar från läraren ang uppgiten, annars ska jag skriva ett meddelande

i vår "frågelåda" där alla kan svara

 

Annars är det bra med mej och bebis. men är rätt slö... skulle upp 7 till tvätten men inte fan

ringde klockan!! vaknade som tur vid runt 9 så hann iallafall tvätta tvätten som blev avbruten

 och torka lite tvätt :)

vaktmästaren har ringt men har inga pengar att ringa upp honom för, så hoppas han ringer tillbaka

under dagen

Av anewchapter - 5 februari 2012 11:51

Tror ni inte att jag vaknar av när dem börjar skotta här ute? Så sötrigt när man drömmde så härligt!

Tittade ut och log innan jag la mej i sängen igen. Allt är vitt, kanske därför Evoca varit så konstig på morgonen

(dvs ovanligt aktiv. troligtvis har hon gått runt i kök och vardagsrum och försökt förstå vad det vita är :P)


Bjuder på ett par bilder när Evoca möter sin första riktiga snö :)

Den första 3 är utanför huset, de andra är ifrån rastgården :)

               


älskar mina tokvargar :D ska försöka se om vi ska dra med vovvarna ikväll :D

Av anewchapter - 4 februari 2012 21:58

Skrock och myter om könet har alltid funnits. hittade en lista på nätet och har fyllt i det som passar in

på mej just nu. Jag kommer fylla på den efterhand och vissa saker kan jag inte fylla

i vare sig jag vill eller ej :) Sen är det fritt fram att gissa könet ännu

mera :D Kommentera bara så fyller jag i er i listan :)



Du kommer att få en pojke om...

• din bebis hjärta slår med mindre än 140 slag/minut

• du bär magen "framåt"

• du bär bebisen långt ner

• du blir vackrare under graviditeten

• du inte var illamående de första tre månaderna

• högra bröstet är större än det vänstra

• dina pupiller utvidgas när du tittar på dig själv i spegeln minst en minut

• du vill äta salt och proteinrik mat, som ost och kött

dina fötter lättare blir kalla

• du gör en pendel av din vigselring och en bit tråd, hänger den över magen och den svänger i cirklar

• du får torr hy

du lägger din ålder då du blev befruktad till numret på månaden du blev befruktad och svaret är ett jämnt

   nummer

• du fått tjockare och blankare hår under graviditeten

• håret på benen växer fortare under graviditeten

• du lättare får huvudvärk

• du sover med huvudet mot norr

• du spontant visar händerna med handflatan nedåt ifall någon ber att få se dem

• du sover på vänster sida

• din urin är klargul

• du var den mest aggressiva parten under sexakten då du blev befruktad

• du luktar starkt från hela kroppen då du ätit vitlök

• om ditt förra barns första ord vad "pappa"


Du kommer att få en flicka om...
• din bebis hjärta slår fortare än 140 slag/minut
• du är rund runtom, inte bara framåt
• du bär bebisen högt
• du inte alls blev vackrare under graviditeten
• du var illamående de första tre månaderna
• vänstra bröstet är större än det högra
• dina pupiller inte utvidgas när du tittar på dig själv i spegeln minst en minut
• du vill äta sötsaker som juice, frukt och godis
• du gör en pendel av din vigselring och en bit tråd och den svänger från sida till sida när du håller den över magen
• din hy är mjukare än vanligt
• du är mer känslosam än vanligt
• du spontant visar dina händer med handflatan uppåt om någon ber att få se dem
• du var den mindre aggressiva sexpartnern när du blev befrukta
• du inte luktar starkt efter att ha ätit vitlök
• du lägger din ålder vid befruktningen till numret på den månad du blev befruktad och svaret är ett udda tal
• ditt hår blivit tunnare och mer glanslöst under graviditeten
• du sover på höger sida
• du sover med huvudet mot söder
• din urin är mindre klargul
• ditt förra barns första ord var "mamma"

Av anewchapter - 4 februari 2012 13:45

Har inte mått det minsta bra alls idag :(

haft huvudvärk och varit varm, mått illa och varit totalt okoncentrerad :/ inte det minsta kul

Vill inte heller bli sjuk!


så idag har jag inte gjort så mycket alls... mest suttit vid tv och rättat en novell lite

alvedonen har hjälpt lite men inte allt för mycket :(


kan inte någon komma och ta hand om mej?

Av anewchapter - 3 februari 2012 12:26

Jag fullkomlit hatar det!


Ivanliga livet är jag mer nattuggla, men nu när man har skola att sköta och verkligen behöver sin

sömn så är det jättejobbigt att inte kunna somna på nätterna :( Att ligga vaken till 1-2-3 är numera

min vardag :( När jag vaknar dagen efter är jag övertrött och orkar knappt med något


Idag är jag totalt ofokuserad :/ Ska dock försöka lyssna på en föreläsning senare


Jag vet inte heller vad jag ska göra flr att vända tillbaka dygnet!

Att vakna på natten för att gå på toa kan jag leva med, men att inte kunna somna är ännu värre...

Hela dagarna blir typ förstörda då :/


Tycker mina hundar kan börja väcka mej på morgonen istället för att ligga tills jag vaknar haha

Av anewchapter - 2 februari 2012 22:30

Idag har det varit full upp här :P

 

Börjar som vanligt att ta ut hundarna. Efter detta så hinner jag inte göra mycket mer innan hon messar med babykläderna :) Hade passar på att fixa pengar när jag köpte mjölk på netto. Så jag smet ner och fixade kläderna :)

 

Kläderna är i bra skick. Någon röd och rosa pyamas men det gör mej inte så mycket. kan man ju ha hemma :P

 

Sen fick jag lite lugn och ro och då passade jag på att äta och kolla på tv innan det var dags för mej att gå vidare. Skulle bort mot nosaby hållet, tar väl minst en halvtimme att gå i min takt.

Mamma plockar upp mej en stund efter jag kommit dit och sen åker vi hem till dem :) Tar väl runt en halvtimme timme innan Lina dyker upp :) Hon har även med sig min nya babysitter :D

 

Visst är den fin?

  

 

Hon skulle även titta om hon hittade babygymmet. Sittern och gymmet är så gott som oanvänt eftersom deras dotter är mer famn typen :)

 

sen när hon åkt så åkte vi med :) mamma och pappa körde mej hem så jag kunde hämta mina badkläder och sen fick jag lift till badhuset :) var där lite väl tidigt men jag hann ta en fika innan madde dök upp :)

 

var på badet till kanske åtta skulle jag tro. gjorde madde sällskap till hennes killes resturang innan jag tog mej en sallad på BK :) det behövdes och det var fett gott!!

 

Dessvärre fick jag gå hem :( bara runt 2,5 km i typ -9-10 grader!!

tvingade ut mej på en snabbis med vovvarna och nu ska jag krypa ner under täcket och få upp värmen!

 

TACK ANGELA FÖR HJÄLPEN MED VOVVARNA IDAG!

Av anewchapter - 1 februari 2012 18:50

ska snart lägga mej i sängen och kolla på film...


har inget annat/bättre för mej och det är så sött på facebook


Johanna kom bara förbi snabbt innan, hon mådde lite dålig :(


kan iallafall meddela att jag gått upp 0,4 kg sen sist :) det är iallafall bra

sen verkar det som om det blir lite bad innan varmvattnet+ mindre fika

ska bli kul. kommer en ny imorgon, vi blir 3 st (jag och madde med)

Sen har vi en som ligger på sjukan och ... föder? vet inte hur man säger

är så spännande eftersom det är första bebisen i gruppen


tja liten uppdatering iallafall


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards