A New Chapter

Alla inlägg den 11 februari 2012

Av anewchapter - 11 februari 2012 21:30

Hannes dök upp senare än vad jag trott, men det gjorde inte så mycket.

Han hade köpt med sig lite godis :P gott gott!!


Vi slog på tv och satte oss för att prata lite. Det var ett rätt kort samtal faktiskt.

Han vet själv inte mycket mer i dagsläget än vad jag gör. De ska ha möte på torsdag

och efter det vet vi mer. Om han stannar och tar tjänsten i Göteborg eller fortsätter att

jobba på sitt företag, fast i tyskland istället. Men på torsdag/ alt fredag åker han tillbaka

till Tyskland och stannar i ytterligare 3 veckor för jobb.


Sen pratade vi mest lite allmänt. Jag sa att han fick kolla upp sin födelsedata (vikt, längd och sånt)

och lite annat som röde bebis. Lte senare fick han även möjlighet att känna lite av bebismagen.


Jag vet fortfarande inte var jag har honom, men jag tror (om jag ska lita på magkänslan) att han

kommer göra sitt bästa för sitt barn

Oavsett var jag och han bor så kommer han nog försöka finnas där för barnet och det gör mej glad


Som yngsta barnet med tre halvsyskon och vänner med skilda föräldrar så vet jag hur viktigt det

är att barn och fader/moder har en bra relation, oavsett om man pratar varje dag eller en gång

i halvåret så ska man veta "att om jag behöver bara ringa mina föräldrar, dem kommer hjälpa mej"


Älskar mitt knyte i magen hur än det hela kommer att sluta <3

Men chansen för att det ska bli Hannes och jag är mycket, mycket, mycket liten

Av anewchapter - 11 februari 2012 14:15

Idag har jag tillbringat större delen av dagen med att fixa hemma :) Dock har jag mått illa och varit yr så det har gått rätt långsamt här hemma. Men så är det när man är gravid, man tar ett steg i taget, vilar och fortsätter :P


Hundarna har varit rätt lugna, Cola har dock varit lite störig eftersom hon inte ville skita, så när jag tog med henne ut för att slänga sopor fick hon följa med. Man kan gå en timme utan att hon gör något, sen vill hon ut direkt efter man kommit hem igen haha


Annars har det varit chill idag


Hannes ska komma förbi ikväll efter träningen, han ringde innan och hörde om det gick bra. Så ska passa på att prata om hur han har tänkt sig allt framöver, mest för att jag vill veta så man slipper att undra :)


jaja, ska sluta blogga nu, avsltuar med en härlig låt


Tillägnar den åt alla mina underbara vänner som alltid finns där

Nu har funnits där och lyssnat på alla mina hemska problem, ni har tröstat mej när jag varit ledsen och gett mej råd och tips. Ni har fått mej att må bättre <3

Ni et vilka ni är <3


Av anewchapter - 11 februari 2012 12:00


Detta är min viktkurva fram till vecka 18 :)

Jag började på 88 kg men idag väger jag 84.9 kg! Det är 0.1 kg mer än förra veckan :P

Sakta men säkert <3


Denna veckan sker även ultraljudet :) Jag ska dit på fredag med Angela och har jag tur får jag veta om det är en hon eller han inne i magen :D


Så här står det på famileliv om vecka 18


Kroppen:
Vid den här tiden gör man den första ultraljudsundersökningen. Ofta är det först nu som du på riktigt kan ta till dig att ett barn faktiskt är på väg. Ultraljud görs för att bättre veta när barnet kommer att födas. Barnmorskan visar hjärnhalvorna, magsäcken och det lilla hjärtat som slår snabba slag. Huvudet och lårets storlek mäts, med hjälp av dessa mätningar kan man på ett mer exakt sätt beräkna födelsedatumet. Man tittar även på läget på moderkakan.

Du vet nu, så exakt som man kan komma, när du är beräknad att föda. Det blir ändå bara en riktpunkt, du kan föda inom tre veckor före och två veckor efter detta datum utan att det räknas som onormalt. I regel är detta en period när du mår bra och trivs med din graviditet.

Fostret: Huvudet är cirka fyra centimeter i diameter, medan fötterna är cirka två centimeter långa. Fostret sväljer fostervattnet och kan till och med skilja mellan mammans intag av söt respektive besk föda. Om det är sött sväljer fostret mer vatten och om det är bittert så grimaserar det istället. Fostervattnet är naturligt sött och kroppen ser till att det innehåller rätt mängd av aminosyra, fettsyra, mjölksyra, citronsyra, salt, glukos, fruktos och sist men inte minst proteiner.

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards