A New Chapter

Alla inlägg den 29 februari 2012

Av anewchapter - 29 februari 2012 20:45

känner för att ha lite ROSA på bloggen just nu... om jag har tur skiner kanske solen imorgon då!

Har pluggat lite, fick svar av en klasskamrat men saknar en bok... om den inte finns på bibblan på hkr är det inte lönt att leta upp den

 

undra lite hur dem tänker... varför ska man lägga ut 200-400 kr för en bok som man har i en vecka :/ internet baseradekurser ska ju vara på internet, annars ska det inte heta internetbaserad...

gud vad jag klagar eller hur? nej, det känns bara så orättvist då det inte inte stod klart occh tydligt när man sökte till kursen, likadant att viss kurslitteratur var på engelska! den mesta är via nätet så den kan man översätta, svårare med böckerna... sånt ska med framgå

 

 

ja, jag är gravid och då får jag lov att klaga på exakt vad jag vill! Så det så!

Av anewchapter - 29 februari 2012 16:59

Kollat igenom bloggen men hittar inte listan på allt jaghar och inte har :/ så jag för göra en ny och uppdatera :)

Denna lista är mest för min skull så man har en bättre översikt på vad jag har och behöver


VILL ABSOLUT INTE HA

- HELLO KITTY

- MUMINTROLLEN

- TUMMEN

- PINGU

- ALFONS

GRÄNSFALL

- LABAN (gärna glada/ljusa färger)

GODKÄNT

- DISNEY

- BAMSE

- BARBAPAPPA


              50          56          62          68         74

Bodys       7            6           8            
3           3

Mössa       2             3            -            1           -

Byxor        6            5            2            -           -

Tröja         -            -            -            1           -

Filtar         2            -            -             -           -

Sockar        6           1            -            -           -

Pyamas       -           1            1           4           -

Sovpåse       -           2            -            -           -

Dregellapp   1           -           -           -           -

(gud vad det är svårt att få allt rakt!)



Vad har jag mer?

Skötbord

Skötbordsskydd

Vagn

Babyskydd

Säng

Själsängskydd

Fårskinn

Sängkläder säng

Sängkläder vagn

Kläder

Babysitter

Babygym


Behöver köpa hem

Nappar

Amningskudde (ev ska johanna sy en åt mej

Bärsele (på gång)

Nappflaskor

Mammakläder (tröjor+bhar)

Ev mer sängkläder

Gosedjur till bb (de har en liggande husky på åhlens för 150 :P)

Plastad frotte (både säng och vagn)

Leksaker att hänga i vagn+babygym

Av anewchapter - 29 februari 2012 14:59

Är lite arg just nu!

Imorgon ska vi lämna in ett reflektionsprotokoll, men hur f*n ska man kunna skriva ett om man inte har följande information:

1. Vilken litteratur är det man ska läsa och reflektera över?

2. Vad är det läraren är ute efter?

3. Att de går ut med deadline det som med allt annat?! (det står "ingen tidsgräns" på

    huvudsidan)

4. Att lärarna svarar på mejlen man skickar då det inte finns ett forum/en frågelåda som på de

    andra kurserna


Som tur var har en annan tjej skickat in sitt, så jag har skrivit i vår "grupp" (som med är struligt som fan) och frågat henne om hon vet mera, vilket vi får hoppas!


___

Kan tillägga att fikan var lyckad. Vi var 6 vuxna och en dotter. Det var 3 som inte kunde komma men de hade meddelat om detta iallafall :)

Efter fikan gick jag och madde G+ madde N i stan en stund innan vi åkte hem :)


Är lite irriterad på att jag inte vet könet på min lill*. Båda Madde vet ju vad dem ska få så de kan ju kolla på mer pojkspecifika kläder :P Det kan inte jag haha


Hittade inget speciellt förutom en underbar mysfilt på kappalh för 99, men det blev inget köp. Hoppas att den kommer in i andra färger då denna var gräddkolefärgad typ :P


Ska ev bort till madde senare och umgås lite. Hundarna har fått en promenad och jag har rester från gårdagen om jag blir hungrig :)


kram så länge

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards