A New Chapter

Alla inlägg under februari 2012

Av anewchapter - 11 februari 2012 14:15

Idag har jag tillbringat större delen av dagen med att fixa hemma :) Dock har jag mått illa och varit yr så det har gått rätt långsamt här hemma. Men så är det när man är gravid, man tar ett steg i taget, vilar och fortsätter :P


Hundarna har varit rätt lugna, Cola har dock varit lite störig eftersom hon inte ville skita, så när jag tog med henne ut för att slänga sopor fick hon följa med. Man kan gå en timme utan att hon gör något, sen vill hon ut direkt efter man kommit hem igen haha


Annars har det varit chill idag


Hannes ska komma förbi ikväll efter träningen, han ringde innan och hörde om det gick bra. Så ska passa på att prata om hur han har tänkt sig allt framöver, mest för att jag vill veta så man slipper att undra :)


jaja, ska sluta blogga nu, avsltuar med en härlig låt


Tillägnar den åt alla mina underbara vänner som alltid finns där

Nu har funnits där och lyssnat på alla mina hemska problem, ni har tröstat mej när jag varit ledsen och gett mej råd och tips. Ni har fått mej att må bättre <3

Ni et vilka ni är <3


Av anewchapter - 11 februari 2012 12:00


Detta är min viktkurva fram till vecka 18 :)

Jag började på 88 kg men idag väger jag 84.9 kg! Det är 0.1 kg mer än förra veckan :P

Sakta men säkert <3


Denna veckan sker även ultraljudet :) Jag ska dit på fredag med Angela och har jag tur får jag veta om det är en hon eller han inne i magen :D


Så här står det på famileliv om vecka 18


Kroppen:
Vid den här tiden gör man den första ultraljudsundersökningen. Ofta är det först nu som du på riktigt kan ta till dig att ett barn faktiskt är på väg. Ultraljud görs för att bättre veta när barnet kommer att födas. Barnmorskan visar hjärnhalvorna, magsäcken och det lilla hjärtat som slår snabba slag. Huvudet och lårets storlek mäts, med hjälp av dessa mätningar kan man på ett mer exakt sätt beräkna födelsedatumet. Man tittar även på läget på moderkakan.

Du vet nu, så exakt som man kan komma, när du är beräknad att föda. Det blir ändå bara en riktpunkt, du kan föda inom tre veckor före och två veckor efter detta datum utan att det räknas som onormalt. I regel är detta en period när du mår bra och trivs med din graviditet.

Fostret: Huvudet är cirka fyra centimeter i diameter, medan fötterna är cirka två centimeter långa. Fostret sväljer fostervattnet och kan till och med skilja mellan mammans intag av söt respektive besk föda. Om det är sött sväljer fostret mer vatten och om det är bittert så grimaserar det istället. Fostervattnet är naturligt sött och kroppen ser till att det innehåller rätt mängd av aminosyra, fettsyra, mjölksyra, citronsyra, salt, glukos, fruktos och sist men inte minst proteiner.

 
Av anewchapter - 10 februari 2012 12:03

Fredag idag, det innebär att jag är i vecka 16+6

16 innebär att man har gått 16 hela veckor+ 6 dagar, så jag är i vecka 17 för er som vill ha mer klarspråk :)


Så imorgon blir det att hoppa upp på vågen och ta kort på magen igen :) Tror jag gått ner 0.2 kg efter att ha gått upp 0.4 kg XD Men får se vad vågen säger imorgon bitti


Iallafall, natten har varit ett helvete. Har varit upp 3 gånger för att kissa och ytterligare 3 gånger för att dricka :/ Varit så varmt i lägenheten. Men jag måste ha full patte på elementen annars är det iskallt på dagarna. Funderar på att öppna balkongdörren lite inatt


Fick iallafall ett sms om att mina böcker har kommit. Beställde.. 4 st böcker i veckan :) 2 twilight, 1 mammabok och 1 hemlig bok som jag inte berättar än. Det är nämligen en present och eftersom jag inte vet om personen läser min blogg eller ej så skriver jag inget ^^


Annars händer inte så mycket idag. Ska plugga lite idag och imorgon och sen tänkte jag städa lite på söndag och ska även försöka hinna borsta Cola i helgen med eftersom hon har en fällperiod igen :(

Nackdelen med husky... de fäller som tusan och inte blir det bättre av vårt knasiga klimat haha :D


Nej, nu ska jag sätta fart, först lite lypsyl på mina stackars torra läppar :(


XOXO

Av anewchapter - 10 februari 2012 12:00

När kommer Knytet?

Mamma Me -          Bebis   augusti    53 cm       3400 g

Mormor Carola-      Flicka   19 juli    50 cm       3160 g

Lilleman -              Flicka

Cecilia L -              Flicka   19 juli     51 cm      3300g

Per G-                    Pojke   27 juli,   49,5 cm    3050 g

Angela B-               Pojke   18 juli,    52 cm      3658 g

Andreas S-             Flicka   16 juli,    45 cm      3000 g

Klara                     Flicka    27 juli    48 cm      4600g


Röster

Flicka: IIIII I

Pojke: II

Kommentera om ni vill gissa vad det ska bli

Behöver vikt, längd, beräknad förlossningsdag och könet

Av anewchapter - 9 februari 2012 14:39

Har tagit mej till datan och pluggat ett tag :)

Lyssnat igenom alla föreläsningar på HH kursen innan jag kollade in forumet och skrev ett par svar

man måste vara aktiv där för att kunna få betyg och jag är usel på forum

( dålig på att uttrycka mej XD)

 

Vid 16.30 ska jag till Madde så kör Henke in oss :) Bad bad bad :D:D

Hm, får inte glömma låset idag!

Av anewchapter - 9 februari 2012 11:44

Torsdag idag vilket innebär att det är baddags med gänget igen :) Ev blir vi 4 idag och då är det rekord haha

 

ska fixa lite med bloggen och sen blir det plugg. tänkte lägga mej i sängen och lyssna lite på föreläsning och sen se om någon hade skrivit i forumet något :)

 

sen måste jag få tag på madde å se om hon skulle åka in med mej eller henke...

Ska även ta upp nya soffbordet och få ut det gamla på säljsajten

tja så ser dagen ut för mej :)

 

Av anewchapter - 8 februari 2012 22:15

För det första, jag vet inte om det var en dejt eller inte. Jag tyckte mest att det lät så roligt haha :D Låter dumt om man sa "jag ska på ikea och handla med en kille" XD


Men det var iallafall kul som tusan :D

Vi körde i god tid och kom en timme innan. Så jag hann så och prata lite med Klara :D så grymt kul att man hann träffa henne innan hon stack till... tja.. typ 150 mil bort XD Men hon var längre än jag trott men hon hade ju  klackar på skorna :) Och var BLODARE än jag trott med haha Så det hade jag hetl missat :P

Men det var iallafall kul, trist bara att man inte hinner träffas mer :( Hon kommer i maj igen och då ska vi försöka träffas igen :) Efter det lär hon nog sticka till Norge :)

 

Innan Andreas kom så hann vi (jag och madde då) ta en minifika. Vi blev helt runierade, eller jag för jag bjöd henne :P Det blv kaffe och kanelbulle. Det kostade HELA 5 KR STYCK!!! Det var knappt vi kunde gå in på ikea sen ;)

 

Sen kom Andreas och han var lika söt och snygg som man kom ihåg   Måste faktisk säga att hans ögon är helt underbara :P De är blåa men väldigt ljusa :D Så vackra ^^

Blev en presentation lite snabbt innan jag och Andreas gick åt ett håll och Madde åt ett. Vi skulle höra av oss till Madde/ tvärtom när vi ville äta så skulle vi göra varann sällskap :)

 

Så vi gick och pratade, kollade rundor och allt. Sen gick vi vidare och tja ni vet ju hur ikea ser ut :D

Vi mötte på Madde två gånger :) Andra gången så bestämde vi oss för att gå och betala och sen äta för att sedan gå en mindre runda igen :) (hade glömt ta mitt soffbord och ville kolla lite till på babysakerna)

Tog en stor köttbulemeny och jag orkade allt :P hade även liten sallad till XD men mat är för gott ibland och maten behövdes ju :) hade ändå gått rätt mycket och frukosten var ju borta sen länge :P

Medan vi åt pratade vi om allt möjligt :) Allt från bebisarna till mat till inköpen :)

 

Andra rundan gick rätt snabbt. Madde visade mej det bäddsetet jag funderar på att köpa (ett randigt där man även får en snutte för 99 kr) och sen tog jag en närmare titt på sänghimmeln som dem med hade :)

Var dock nära på att gå förbi soffbordet igen haha :P  Det svåra var att välja färg så jag tänkte ta det sen istället, eftersom det är en "ta själv lager" så hade man tid på sig att fundera ^^

Tog även ett paket glas till. De verkade lite tjockare och är mellanstora. Så kan ta fram dem vid ex fest för att inte mina colaglad ska paja igen XD

 

Sen saknade jag typ 20 kr på kontot haha :P och pappa var på mammas jobb för att hämta henne så Madde lånade mej pengarna  till imorgon :) Var lite otur att jag inte ringde innan man skönt att det löste sig ^^ TACK SÅ MYCKET Madde :D

 

Eftersom man inte är här så ofta så frågade vi Andreas om han vill med in på Väla en runda innan vi åkte hem. De har ju byggt om helt och hållet (började med det vintern 2010 och håller på än) Så jag har inte varit där sen januari- 11. Det var helt sjukt hur annorlunda det såg ut!

Jag som hittade såå bra innan :( Nu är allt annorlunda och typ som en cirkel :/ men det är ju fint och så... men kaos... det är en bit som är helt orörd, och det är där som resturangtorget var innan. Den gången är typ som vanligt.

Dock får det bli en heldag där med om man ska hinna med allt :P Men det iallall kul att se hur det såg ut

 

Sen blev det en massa prat vid bilen tills Madde frös halv ihjäl :( Hon fick bilnyckeln så hon kunde sätta sig. Sen råkade jag och Andreas stå och prata ännu mer och rätt länge :D Fast det var det värt trots att man frös halv ihjäl :D Till slut började han med frysa och så sa vi hej då :) Han var minst lika trevlig som sist vi träffades, om inte trevligare :D:D (minns inte så mycket då vi träffades jan-09) och han ska få en stor stjäna eftersom han var så gullig och hjälpte mej med bordet :D

Dock så kommer vi träffas igen så det ska bli skit kul :)

 

Det var tänkt att vi skulle hem men på något sätt hamnade vi på andra sidan väla... de har två babybutiker som vi sprang inom och kollade i innan vi åkte hem :) Var lugnt på hemvägen men mycket lastbilar ute men annrs gick det kanon

 

Strax efter jag kommit hem så messar Andreas och frågar om hemresan gick bra :) Sen fick jag ett lite gulligt sms som jag inte avsöjar här :P sen blev det att  vi messade lite med varann under resten av kvällne :)

Här är mina inköpisar :D

 

Glasen jag köpte 29kr/ 6 st

  

Är lite känslig mot mina doftljus så köpte dessa fina 29kr/9 st så jag kan ha mysigt ibland :)

 

Två leksaksbollar till vovvara så nu åker groillan och den andra 5 kr/st

  

Silen 19 kr, te sil 9 kr, grytunderläggen 19 kr (som evoca alltid tar sönder för mej!!!)

  

Efterlängrad badrumsmatta :D dock dubbelt så stor :P 12 kr

  

Bebis kudde 39 kr

   

Fårskinnsfäll 89 kr (dock ej äkta men så mysig ändå)

Av anewchapter - 6 februari 2012 22:13

En av våra kristianstadsmammor la upp denna bild :D

 

Enligt denna ska jag få en pojke XD får se om det stämmer om 11 dagar :)

  

 

Kollade lite om det skulle stämma med mina systerbarn, men det var

sådär med det... Jag skulle varit en pojke enligt detta hahaha

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards