A New Chapter

Alla inlägg under februari 2012

Av anewchapter - 13 februari 2012 18:23

Så här duktig kan jag vara ibland :D Detta soffbordet passar mycket bättre än det gamla då

det gamla kunde stå i soffan! Japp så stort var det :)


Hundarna verkar med tycka om det :D


Perfekt att bjuda hem päronen på fika i dagarna :P

 
Av anewchapter - 13 februari 2012 17:22

Har nu skickat iväg ett par gradivitetsboxar :) Här är de jag har beställt

Baby To Be

Paketet innehåller:

  • Philips Avent 2st nattnappar
  • Sebamed Necessär fylld med Baby Cream, Baby Skin Care Oil, Baby bubble bath
    och badleksak
  • Föräldrar&Barn Tidning
  • Bambino Mjuk sked
  • V6 Fluor tuggumipåse
  • MorEpa Vitamintillskott för gravid och ammande

Pampers Baby Box

Paketet innehåller bl.a:

  • Pampers New Baby Blöjor
  • Pampers Sensitive tvättservetter
  • Village Magasin och DVD
  • Haklapp från Fisher Price
  • Angelcare Blöjhink från International Refills Company Ltd
  • Amningsinlägg från Pigeon
  • Tidning Vänta Barn från Vi Föräldrar
  • Information från Go'boken
  • Lactacyd Intimate Care 50 ml + Female Kit
  • Information från If

Libero

Paketet innehåller bl.a:

  • Ett litet paket med blöjor, Libero Newborn och Libero Mini
  • Libero engångs skötbordsunderlägg
  • Necessär med prover från Natusan
  • Tygblomma från Lamaze
  • En scarf
  • Diverse informationsfoldrar

FÅS PÅ BB!!!


Så klart finns det flera, men jag tycker att dessa ger bäst saker :)

Av anewchapter - 13 februari 2012 13:10

sitter just nu och lyssnar på radioprgram. har ett par att lyssna på så det är rätt chill och lungt :)

fick även e nuppgift gjord och en till kvar innan jag kan skicka in. Men för att kunna göra detta måste jag

få svar med mejlet då jag förväxlade två uppgifter som samma sak


fick inte tag på BM :/ de hade teletid 10.30-12 så får testa imorgon igen :)


senare kommer en man och hämtar soffbordet :D ska bli kul eftersom jag då kan få upp mitt nya ^^


tja, detta är vad som händer just nu :)


Sen blir det kanske att skriva lite på forumet bara för att :) Om jag kommer på något att skriva där. Inte mycket nytt som hade kommit in, men men thats life.

 

Av anewchapter - 13 februari 2012 11:04

Så vad händer den här veckan?

Jag försöker få tag på min bm så jag kan kolla om jag fått uiv igen, men det är upptaget så tänkte prova efter lunch

Sen blir det plugg då vi börjar ett nytt avsnitt på HH kursen och nästa vecka ska K kursen vara klar (asså första momenten) Så ska försöka bli klar med detta :)

 

Imorgon...

Tja, jag vill helst radeera den här dagen :(

 

Onsdag

Idag eller på tisdag ska jag tvätta, måste kolla upp när det var för jag fick hjärnsläpp :P

 

Torsdag

Idag kommer Johanna

Ev bad men jag är inte säker på detta ännu

Idag har Hannes även mötet med jobbet+ ev åker till Tyskland

Fredag

Idag ska jag och Angela på RUL :D Bästa på hela hela veckan :D

Får veta, om jag har tur, om det blir en hon eller han <3

 

Helgen lutar mot plugg beroende på hur mycket jag hunnit i veckan

Av anewchapter - 12 februari 2012 20:00

varför är kärlek så komplicerat? Varför ska det alltid sluta med att någon blir sårad? Varör ska det alltid sluta med tårar? Varför kan det inte vara lika enkelt som på film där det alltid slutar lyckligt?


Av alla mina förhållanden i livet så kan man idag se tillbaka på de saker som man kunde gjort annorlunda, idag fattar man inte vad man såg i den där killen, man kanske sörjer någon fortfarnde, andra vill man bara glömma bort helt och hållet


Det viktigaste är nog att man måste våga ta steget för att vinna. Ja, om man vill något så måste man fasktist ta steg ett ibland, alla vet ju hur långsamma killar kan vara haha (retas lite) Och vi vet även hur bra de är på att tolka våra tecken ;)

Men det är jobbigt med, man vet aldrig vad killen svarar. Kanske har man misstolknat tecken (vem har inte gjort det?!)

Trots risken så måste man någon gång våga ta steget och våga


Idag är jag fortfarande rädd för att våga satsa helt och hållet. Jag är livrädd för att bli så sårad igen. Det låter kanske inte så farligt, men jag vill inte hamna i helvetet en gång till. Det räckte med en gång :/


Jag har inte gett upp hoppet om att hitta någon som kan älska mej för den som jag är, kan älska mina totalt crazy dogs och kanske även kan älska mitt barn. Men var finns han?

Jag trivs som singel, men jg saknar någon vid min sida, jag saknar nåon som kommer hem och frågar hur dgen varit, hur man mår och som överraskar en med något galet


Kanske finns han mitt framför mina ögon, kanske finns han långt långt borta? Det vet jag inte. Oavsett om det tar ett år, en vecka, eller fem år, så kommer jag en dag att hitta honom eller han mej. Eller så springer man in i varnadra på affären...


Men till dess har jag en familj som älskar mej, vänner som alltid finns där för mej och två hundar som delar alla mina stunder med mej <3 Det är faktiskt inte fy skam


Jag älskar er alla <3<3

 

Av anewchapter - 12 februari 2012 19:16


Sitter och avnjuter denna just nu :)


Är fortfarande trött till 100! Kommer troligtvis däcka tidigt idag... om jag har tur

Håller på att tvätta just nu men bara ena maskinen fungerar :/ jag har massor med tvätt

efter en rejäl städning :P


Jaja, ville bara uppdatera lite lätt


<3 y all

Av anewchapter - 12 februari 2012 05:15

Jag vill börja med att gratta

PICCA PI och SKANZ

som om ca 4 veckor blir föräldrar!

Japp, det är sant, de gick ut med det på face igår!


johanna ringde mej typ 00.20 första gången och var helt chockad och kollade om jag visste något :P Såklart smet man in på face och kollade direkt :D


Ja, alla blev chockade... speciellt med tanke på den korta tid som verkligen är kvar :P


Men jag är glad för deras skull, än om lite chockad :) Ändå lite skoj att hon med får iår eftersom vi då är 3 st från samma projekt som får iår :) 


Så bara för att vara snäll så länkar jag till en av Skanz vids som jag hittade på nätet :) Han är ju med i ett band så denna bebis kommer verkligen få växa upp till hårdrockskulturen :P

Skanz är den coola killen i linne (grönt möster) som lirar gitarr... eller är det bas? Ni ser hur bra koll jag har :D Såg att Emelie (picca pi) var med i slutet men svårt att säga vem hon är


GRATTIS IGEN FRÅN MEJ, BEBIS OCH VOVVARNA!!!

Av anewchapter - 11 februari 2012 21:30

Hannes dök upp senare än vad jag trott, men det gjorde inte så mycket.

Han hade köpt med sig lite godis :P gott gott!!


Vi slog på tv och satte oss för att prata lite. Det var ett rätt kort samtal faktiskt.

Han vet själv inte mycket mer i dagsläget än vad jag gör. De ska ha möte på torsdag

och efter det vet vi mer. Om han stannar och tar tjänsten i Göteborg eller fortsätter att

jobba på sitt företag, fast i tyskland istället. Men på torsdag/ alt fredag åker han tillbaka

till Tyskland och stannar i ytterligare 3 veckor för jobb.


Sen pratade vi mest lite allmänt. Jag sa att han fick kolla upp sin födelsedata (vikt, längd och sånt)

och lite annat som röde bebis. Lte senare fick han även möjlighet att känna lite av bebismagen.


Jag vet fortfarande inte var jag har honom, men jag tror (om jag ska lita på magkänslan) att han

kommer göra sitt bästa för sitt barn

Oavsett var jag och han bor så kommer han nog försöka finnas där för barnet och det gör mej glad


Som yngsta barnet med tre halvsyskon och vänner med skilda föräldrar så vet jag hur viktigt det

är att barn och fader/moder har en bra relation, oavsett om man pratar varje dag eller en gång

i halvåret så ska man veta "att om jag behöver bara ringa mina föräldrar, dem kommer hjälpa mej"


Älskar mitt knyte i magen hur än det hela kommer att sluta <3

Men chansen för att det ska bli Hannes och jag är mycket, mycket, mycket liten

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards