A New Chapter

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2012

1 Månad <3

Av anewchapter - 27 augusti 2012 20:45

För en månad sen så hade jag blivit inlagd och låg och väntade på beslut om det skulle bli kjejsarsnitt eller inte. Det känns lite sjukt. Tiden har gått så fort. Vad har man egentligen gjort?

Ammat, bytt blöja, myst och lite annat såklart... men det känns som om tiden bara försvunnit :/


Men det känns underbart att vara mamma :) Var lite blandade känslor i början men när man kommit hem och flyttat började de gå upp allt mer. Hon är det bästa som hänt mej (delad förstaplats med vovvarna såklart ;) hihi) och fyller min nya vardag med en massa lycka <3


Har fortfrande svårt för att hinna med att äta, men det börjar gå framåt. Brukar äta lagad mat rätt sent, runt 20-22 tiden och bara lättare saker på dagen. Men det är bättre då än inte alls. 

Nowalii däremot äter en massa haha :D


Sömnen fungerar bra. hon vaknar 1-2 ggr/natt och vill äta eller ha ny blöja. Byter jag blöja får hon även tutten om hon vill ha innan man somnar om.

Jag sover rätt bra men känner att jag behövt vila vissa dagar. Eftersom Hannes är pappaledig kan jag inte få ro med att vila när han är här (tror det beror på att jag inte längre kan lita på honom) så ska försöka vila lite mer efter nästa vecka.


Just det! Kommer ni ihåg napp diskussionen?

Många tyckte att jag skulle ge napp men jag kände mej inte redo. Jag ville inte ge nappen bara "för att" utan ville lära känna henne mer då hon inte har ett skrik för ex mat utan ett för allt :P

Så den igår så testade jag napp första gången. Kommer inte använda den ofta. När vi var på väg hem väla började hon gallskrika och ville ha mat, men jag ville hem eftersom klockan var rätt mycket (vi var hemma efter 20). Så då tänkte jag ha napp för såna tillfället. Den gången körde ju hannes men nästa gång är jag kanske iväg på utflykt och har inte möjlighet att stanna på en motorväg. Då kan nappen vara en nödlösning tills man kan stanna och amma

Så hur gick det?

Det gick kanon. Spottade ut den en massa i början men sen fann hon ro och somnade :) Såklart fick hon den efter ren blöja och amning :) Hon sov hela natten men jag var lite nojjig efterssom hon hade andningsuppehåll och i vanliga fall sparkar hon en massa när hon sover. Men med nappen låg hon helt stilla och sov sött :) Så ska ha en napp med mej i skötväskan för ev nödfall :)



Annars har det varit en lugn dag. Blev lite irriterad på Hannes, men det gick över snabbt och blev bättre sen när han erkände att jag hade haft rätt ;) Sen var vi och blev fotade för k-bladet så titta efter oss i veckan :) Tror det är på onsdag men är inte säker då det berodde helt på antalet personer som skulle fotas.


Sen var vi och åt på stan innan vi var en snabbis på stan. Sen blev lillan hungrig och ville ha mat och började skrika. Då blir man stressad, speciellt när hannes säger "kan vi gå inom stadium, det är ju på vägen" och jag säger "ok men bara snabbt för jag måste amma" och sen tar han 100 år på sig XDXD... nästa gång kommer jag nog gå hem i förväg då jag själv blir stressad av att vänta på att han ska bli klar.


Efter han åkt så fick jag ett par minuters lugn och ro innan jag bestämde mej för att göra fot och handavtryck :P Det blev rätt bra, men händerna var jättesvåra efterssom hon inte ville sträcka ut dem :( Men tanken är att jag ska göra ett för varje månad för skojs skull :)

Och eftersom jag är ny på mammarollen såg det ut såhär när jag var klar

 

Och jag är jag så jag la ut den på mammasidan för att jävlas lite med mina kära vänner :P Dock tog det inte lång tid förrens två frågade om jag gjort avtryck så fick ju säga att jag gjort det :) 

Set lite hemskt ut men nästa gång ska jag ta papper framme så jag lättare kan torka av mej mellan varven :P Tog ju ett par försök innan jag lyckades helt :)

(OBS! GJORDE AVTRYCKEN NÄSTAN EXAKT DÅ HON FÖDDES. BÖRJADE RUNT 19.30 OCH KOM IFRÅN DUSCHEN 19.50)


Efter jag var klar tog vi en dusch och sen blev det en massa mys i soffan tills det var dags att sova :)


Så har varit en rätt bra dag ändå :)


nu väntar en ny månad med en massa nya framsteg :D


PS! FÖR ER SOM HAR DÅLIG KOLL SÅ ÄR DET BARA 1 MÅNAD KVAR TILLS JAG BLIR 25!! NEDRÄKNINGEN KAN BÖRJA!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anewchapter - 10 april 2016 14:49

tänkte prova en ny blogg :) börja om från början liksom ha det gött Kod för att importera min blogg till Nouw: 7771970524 ...

Av anewchapter - 9 april 2016 22:08

idag har David fyllt 25 ordnade våfflor till frukost och sedan städade vi halva dagen. David ville att vi skulle ta det lugnt men sa jag ville få allt gjort åkte in och kollade i butiker innan vi gick till Coop. sedan hade jaxxon bajsat så var ...

Av anewchapter - 7 april 2016 15:06


idag har jag och jaxxon varit på en föreläsning om kemikalier på vilande öppna. var rätt intressant och man lär tänka lite på vad man köper :) blev en runda på stan. nya byxor, tjocktröja å linnebody till lillen medan nowalii fick en vattenflaska ...

Av anewchapter - 4 april 2016 20:59

och det går så fort samtidigt som det går långsamt. vissa dagar går kanon andra är hemska. idag har varit en mellanbrun dag varit på vilande idag. sedan hem för lunch sen gick vi en kortas till lekplatsen. hade tänkt låta nowalii leka av sig men h...

Av anewchapter - 1 april 2016 22:14

nu håller jag på att fixa med min nya mobil :) blev trots allt en samsung galaxy 7 mamma har samma fast egen. var så lite skillnad att jag tyckte det blev en onödig kostnad jaja varit en bra dag iallafall varit på öppna med syrran och sen en r...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25 26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards