A New Chapter

Direktlänk till inlägg 26 februari 2012

En underbar dag till

Av anewchapter - 26 februari 2012 16:15

Då är man hemma hos mamma och pappa en stund :)


Tänkte berätta lite om gårdagen :)


Jag stack så jag var hos Johanna runt 16 tiden. Orkade inte vara hemma till 18 eftersom det bara blev hon och jag.

Strax efter jag kommit får jag melon och lite juice att mumsa på. Frågar om hon vill ha hjälp men det vill hon inte.


vi åt inne i köket och Johanna hade gjort ett kanonarbete med all mat!

Förätten blev melon inrullad i skinka, serverades med jordgubbschampang

Andra förrätten blev en fisksoppa med vitlöksbaguetter

Huvudrätten blev ungsteka grönsaker+potatis och picnicbog, sås, grönsaker och champange

Efterätten var kladdkaka med glass


Vi hann precis äta upp huvusrätten innan vi skulle ut så hennes brors hundar fick träffa tikar :) Var först lite skeptisk, mest för att den ena var rätt stor, men det gick kanon och Cola sa till när det blev för mycket eller gick undan :)


Dessvärre missade vi första låten i melodifestivalen, men det gjorde inte så mycket :)


Blev en mysig kväll med godis och champange :D Och jag behövde inte göra något! Jag frågade flera gånger om hon ville ha hjälp men det ville hon inte, mycket mer än så kan man inte göra

Blev att man däckade i soffan till filmen "okänd fader"


Vakande av hundarna på morgonen men ville dra mej lite till. Innan jag hann göra nåot så försvann Johanna ut med hundarna. Det hade hon inte behövt men visst var det skönt att hon gjorde det :)

På mobilen väntade ett godnatt sms ifrån andreas :D

Fick sedan frukosten serverad en stund efter hon kommit in. Så jag har verkligen blivit bortskämd av henne :D Vilket uppskattas enormt då det är skönt att få lite lyx ibland när man inte ha rnågon kille som kan göra det :)


Efter vi kollat på galdiatorerna så åkte vi till hennes bror där hundarna fick leka 1-1½ h med deras :D Något som alla hundarna verkligen gillade. En sak jag reagerade på var att deras hundar var rätt slöa... men det är ju inte jakt nu så kan vara därför :)

Sen fick mina tjejer möta vilt för första gången :D De fick lukta på nydödade gäss och sen hjorthuvud :) Man kan ju säga att det var mycket intressant för dem båda :)


sen åkte jag till päronen och nu ska jag snart åka och köpa själskyddet :)


kram så länge

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anewchapter - 10 april 2016 14:49

tänkte prova en ny blogg :) börja om från början liksom ha det gött Kod för att importera min blogg till Nouw: 7771970524 ...

Av anewchapter - 9 april 2016 22:08

idag har David fyllt 25 ordnade våfflor till frukost och sedan städade vi halva dagen. David ville att vi skulle ta det lugnt men sa jag ville få allt gjort åkte in och kollade i butiker innan vi gick till Coop. sedan hade jaxxon bajsat så var ...

Av anewchapter - 7 april 2016 15:06


idag har jag och jaxxon varit på en föreläsning om kemikalier på vilande öppna. var rätt intressant och man lär tänka lite på vad man köper :) blev en runda på stan. nya byxor, tjocktröja å linnebody till lillen medan nowalii fick en vattenflaska ...

Av anewchapter - 4 april 2016 20:59

och det går så fort samtidigt som det går långsamt. vissa dagar går kanon andra är hemska. idag har varit en mellanbrun dag varit på vilande idag. sedan hem för lunch sen gick vi en kortas till lekplatsen. hade tänkt låta nowalii leka av sig men h...

Av anewchapter - 1 april 2016 22:14

nu håller jag på att fixa med min nya mobil :) blev trots allt en samsung galaxy 7 mamma har samma fast egen. var så lite skillnad att jag tyckte det blev en onödig kostnad jaja varit en bra dag iallafall varit på öppna med syrran och sen en r...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards