A New Chapter

Direktlänk till inlägg 12 januari 2012

att ta nästa steg

Av anewchapter - 12 januari 2012 12:30

Det är dags för mej att gå min egen väg nu, oavsett om jag vill det inte måste jag tänka på min och mitt barns hälsa nu framöver


Jag kan inte gå och må dåligt över Hannes mera. att få förhoppningar, för att bara ett par dagar bli sviken igen. Det har pågått i 7 månader redan och nu orkar jag inte mera :´(



Jag har ju känslor för honom, det vore är inte ens lönt att ljuga om det, är kanske tom kär i honom, för det är svårt att ta detta steget och intala sig att det är det rätta för oss alla tre. Iallafall i dagsläget. Men det är inte alls lätt för mej.


Jag är fortfarande ledsen över nattens bråk. Kanske överreagerade vi båda två? Kanske så var man arg och ledsen över att han snart inte kommer kunna komma hit så ofta som han gjort på sistone. Kanske är jag rädd för att det ska bli helt tomt efter honom :(


Jag var riktigt ledsen imorse, när jag ringde Johanna kunde hon inte höra vad jag sa. efter jag pratat med henne mådde jag bättre. iallafall lite. Efterråt tog jag en varm härlig dusch för att piggna till.


Livet är ingen dans på rosor, men det har det väl aldrig varit för mej heller :( för en gångs skulle så vill jag kunna.

känna lycka... jag har världens bästa gåva i mej, ett barn som växer...


Just nu kan jag inte känna glädjen att vara gravid när Hannes är här. Det är jättejobbigt att inte veta hur man ska berätta saker eller förklara saker, även om jag vill. Jag är glad att han har involverat sig en del redan. Att han var med på hälsopratet och ultraljudet betyder mycket. Ibland har han tom känt på magen. (han kunde inte följa med på inskrivningen då han var tvungen att åka till jobbet, men annars skulle han varit med där med)

Men man vill att han ska involvera sig mer, men jag kan förstå att det är svårt för honom med.



För mej är det viktigast att han efteråt då och då kommer och träffar barnet, eller har kontakt på annat sätt. Jag vet ju inte vad som händer framöver med hans karriär.



Så man kan väl säga att jag väljer att gå åt mitt håll för att slippa bli lidande i framtiden. Jag är inte redo att vänta på att han ska bli redo, om man säger så så tror jag ni förstår. Jag vill kunna skapa en bra och trygghet för mitt och hans barn.


Däremot tror jag att det kommer ta ett bra tag innan jag kommer över honom, men det är något man får ta. Får trösta mej med att jag ar två hundar som älskar mej iallafall <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anewchapter - 10 april 2016 14:49

tänkte prova en ny blogg :) börja om från början liksom ha det gött Kod för att importera min blogg till Nouw: 7771970524 ...

Av anewchapter - 9 april 2016 22:08

idag har David fyllt 25 ordnade våfflor till frukost och sedan städade vi halva dagen. David ville att vi skulle ta det lugnt men sa jag ville få allt gjort åkte in och kollade i butiker innan vi gick till Coop. sedan hade jaxxon bajsat så var ...

Av anewchapter - 7 april 2016 15:06


idag har jag och jaxxon varit på en föreläsning om kemikalier på vilande öppna. var rätt intressant och man lär tänka lite på vad man köper :) blev en runda på stan. nya byxor, tjocktröja å linnebody till lillen medan nowalii fick en vattenflaska ...

Av anewchapter - 4 april 2016 20:59

och det går så fort samtidigt som det går långsamt. vissa dagar går kanon andra är hemska. idag har varit en mellanbrun dag varit på vilande idag. sedan hem för lunch sen gick vi en kortas till lekplatsen. hade tänkt låta nowalii leka av sig men h...

Av anewchapter - 1 april 2016 22:14

nu håller jag på att fixa med min nya mobil :) blev trots allt en samsung galaxy 7 mamma har samma fast egen. var så lite skillnad att jag tyckte det blev en onödig kostnad jaja varit en bra dag iallafall varit på öppna med syrran och sen en r...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards