A New Chapter

Alla inlägg den 11 juli 2012

Av anewchapter - 11 juli 2012 21:54

Borde verkligen få igång gamla datan så man kan ligga och kolla film via den :P blir obekvämt att sitta på en stol och kolla :( har ju packat ner 99% av alla mina filmer :/


Jaja, inte mycket har hänt. Jag har haft två visningar och det gick bra. det var nummer 2 och nr 5 :) nr 2 kan flytta in redan i agusti och nr 5 kan flytta in 1 sep :) Så får se om jag får fler som ringer och kommer och kollar ^^


Har fått lite mer kökssaker packade... dock kommer en nog vara lite krånglig att bära så proslinet hamnade på ena sidan och det andra på andra sidan haha :P


Har även pratat med min kära moster Mia :) hon ville bara ringa och kolla läget. Hon har inte längre face så kan inte följa mej. Så får skicka ett mess imorgon och meddela om hur det går här :) Lite snällt av henne att ringa ändå och kolla :) Hon är den första förutom mamma som gjort det :) WHOHO ;) Lär väl ändå inte bli nerringd


Sen var jag inne i stan en snabbis. Tog bussen in med hundarna, gick en vända med dem innan jag gick till hemmakväll :) Köpte popcorn med ostsmak som bli kvällens sista mål hehe :P Mamma sa att jag inte fick åka ensam till stan och det gjorde jag inte heller ^^ duktig jag är ;) (skrattar) 

Saknar de k-dagarna man är van vid... var skitlite folk ute och stämningen var inte alls som det brukade :( Dock var det gott om polis och ordningsmän ute och inte så mycket fylla som det brukar, så det får väl ett + i kanten :) Ev blir det en runda in på lördag med beroende på hur länge vi grillar eller vad som händer.


jaja, nu ska jag sätta på en film via datan och mumsa pöpiscörnis ;) Sen blir det sängen för idag :)


Imorgon hämtas babyskyddet och ett nytt kommer på fredag :) Så bebis får stanna inne ett par dagar till ;) ne bebis är så välkommen när den vill :) men får se till att jag inte missar kiviks hihi ;)


xoxo

Av anewchapter - 11 juli 2012 15:03

Var och lämnade ett brev innan, sen passade jag på att ta ut hundarna medan det ännu var uppehåll :)

Då träffade jag på en gammal klasskamrat från 9an :D Det var grymt kul då jag inte sett henne på 1-2 år!


Pratade om lite allt möjligt och sen lite om bebis såklart :)

Hon tyckte det var konstigt att pappan och jag inte var ett par, så jag frågade hur det var i hennes kultur

(hon är kines) och hon berättade lite :)

Det är rätt intressant med religion. Alla är olika och har sina riktlinjer på sina speciella sätt. Det är kul att

man kan prata med det om vissa utan att de tar illa upp eller dömmer en för en val som man gjort :)


På ett sätt är jag glad över att ha en tro, dvs kristendomen, så man själv kan ha lite riktlinjer

Fast jag tror nog att jag brytit det lite :P Tror dem föredrar att man ska vara gifta innan man skaffar

barn... men samtdigit är det för mej en tro som utvecklas hela tiden. Som följer med i samhällets utveckling

och man blir inte utkastad för att man bryter mot någon regel.

Sen har man ju även "syndernas förlåtelse" om vi ska vara lite komiska, så mina "synder" har blivit förlåtna hihi


Jag tror med att det är viktigt att man har en tro... inte för att jag utövar min tro förutom vid dop, konfrimation,

bröllop, begravning eller liknande händelse, men nu när jag ska bli mamma så har jag dock insett hur glad jag är

över att mina föräldrar lät döpa mej för 25 år sen :)

Mitt barn kommer med att döpas i samma tro som jag har. Och jag hoppas att Gud kommer beskydda mitt barn

mot allt det onda som finns i vår värld, men även finnas där i svåra stunder


Nu lät jag nästan religös :/ men det är bra att man kan skriva av sig om saker som dyker upp, man inser hur

viktigt vissa saker är först när man är där själv. 


Tack mamma och pappa för att ni döpte mej :)

Av anewchapter - 11 juli 2012 15:00


Ingen bebis här på långa vägar för er som undrar... än så länge känner jag inte av någon molvärk men kan ju säga att ryggen inte är i bästa skick :( Känns som om jag kommer gå över två veckor och bli igångsatt :/ Vilket inte alls låter speciellt lockande :P


Här kommer iallafall uppdaterad lista. Två dagar till nästa två (jag och min moster) som gissat på när bebis kommer :) fortsät gärna gissa, jag uppdaterar allt eftersom :)

 

Elenore A        Pojk               3 juli              51 cm             3700 g

Kixxet             Pojk               6 juli              47 cm             3200 g

Andreas C       Pojk               6 juli              45 cm             3500 g

Emelie Goes    Pojk               9 juli              55 cm             4000 g

Maria L           Pojk               13 juli             51 cm             3500 g

Jag                 Hen                13 juli             53 cm             3400 g

Linnis              Tjej                13 juli             50 cm             3500 g

Marie S            Tjej                14 juli             49 cm             3600 g

Rolf (scc)        Pojk               14 juli             51 cm             3600 g

Sofie S            Pojk               14 juli             44 cm             3200 g

Emma A          Flicka              15 juli            49 cm              3300 g

Linda mřrch L  Tjej                16 juli            ?? cm               3860 g

SUNE               Tjej                16 juli             45 cm             3000 g

Bosse (scc)      Tjej                16 juli             47 cm             4000 g

Lisa J              Tjej                16 juli             3240 g            50 cm

Chrille S          Pojk               17 juli             48 cm             4200 g

Janne (scc)      Pojk               18 juli             51 cm             3250 g

Angela            Pojk               18 juli             52 cm             3658 g

Emelie Å         Hen                18 juli             52 cm             3500 g

Mikaela B        Tjej                18 juli             49 cm             3145 g

Cecelia L         Tjej                19 juli             51 cm             3300 g       

Carola            Tjej                19 juli             50 cm             3160 g 

Henrietta         Pojk               20 juli             50 cm             2500 g

Therese          Pojk               20 juli             50 cm             3500 g

Sandra B         Tjej                23 juli                                   2900 g

Klara              Pojk               24 juli             53 cm             3412 g

Carro Bålsta    Pojk               25 juli             54 cm             3800 g

Per                 Pojk               27 juli             49,5 cm          3050 g


Lilleman         Tjej

Ann S              Hen

Emma R          Pojke

Lena S            Flicka

Alexandra L    Tjej                19 juli

Av anewchapter - 11 juli 2012 09:44

och fullt upp som alltid :)


Har varit en bra dag än så länge :P De på din barnvagn ska fixa ett nytt skydd, får dock se om det nya hinner skickas till mej. hon skulle återkomma i eftermiddag :)


Sen har netto 3 kartonger till mej. Ena killen sa att det var synd att jag skulle flytta, för han tycker mina hundar är så fina :D:D Kändes kanon att höra :D:D 


Snart ska lilleman komma och då ska vi hämta kartongerna :) Ska försöka få lite packat idag med och om vädret håller i sig åker jag nog in en runda till stan ikväll om jag hittar någon som vill joina mej


Mamma och pappa åker idag med, känns lite läskigt om det sätts igång :P Men samtidigt vill man ha bebis här och nu ;)  har man tur kanske de hittar en söt tröja eller body till bebis däruppe :)


Nej, nu ska jag sluta bloggicha och bli facionista ;)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad frĺga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards