A New Chapter

Alla inlägg den 3 juli 2012

Av anewchapter - 3 juli 2012 17:44

Maten, amr pannkakor, ligger nu i magen :) Mätt å belåten till max!


Ska hoppa ner och vila ett tag efter en lång dag :)


Fick mej ett par timmars sömn iallafall :) Rebecka messade vid halv nio så halvsov till 10 innan jag orkade asa mej upp och äta frukost


Var kanon att ha henne på besök! Ska lägga upp bilder på hundarna när jag fört över dem :) 

Cola och Shadow är otroligt lika i sitt sätt  :) De har varit nästan likadana under uppväxten!! Ex att de var lite haft galna, gillade tuggumi och löv haha :D Ingen av dem är heller intresserade av att apportera XD


De är rätt lika med, har nästan samma päls men lite annorlunda :) Shadow är lite högre än Cola (är hane ju) men ser man dem på håll är det svårt att avgöra :) Hans ögon var ännu ljudare än jag trott och han har lite annat form i huvudet (räcker finger alt snopp å kulor) medan cola har ett hjärta!


Det var inte heller några som helst problem med dem :) Cola fick en tillsägning när hon försökte sätta på honom haha men det är inte mer än rätt! Man ska inte våldta dem som är mindre/yngre ;)


Vi pratade även lite om kullen. Cola är valp 2-3-4 då Demon är valp 1 och Shadow är valp 5. Ska se med Dennis om han vet vilken valp Saphira var :)


Hon åkte vid tvåtiden och jag åkte med bussen efter. Visste det skulle vara fika så ringde Lisa och kollade om de var kvar :) Vilket dem var :) Blev en stund sittandes i soffan medan barnen lekte för fullt :) Rätt skönt att bara ta det lugnt och njuta ibland även om man inte är hemma :)


Sen hem igen och mycket mer har inte hänt. Ska vila och sen ut med vovvarna :)


Kan ju även meddela att bebis fick en present av Rebecka med :D:D Ska fixa över bild sen :D Blev jätteglad :D:D Det var något som jag inte alls hade förväntat mej heller så var skitskoj!! Bebis kommer bli så fin!!

TUSEN TACK REBECKA!!! Både för present och besöket :D:D


uppdaterar mer sen


kram

Av anewchapter - 3 juli 2012 02:45

Klockan är ju halv tre nu och jag är så grymt trött! Är hemma nu :)

 

Det blev en tur till förlossningen ändå. Ringde in och fick tag på dem. Så de ville jag skulle komma in och kolla mej. Så blev att köra in vid 21.30

 

Blev uppkopplad på ctg och fick tv igångsatt :) Sen var det bara att vänta. 40 min senare kommer usk in igen och känner på min puls. Tydligen hade jag en puls på 226 haha :P Sa att jag kände mej yr och fick sen veta att det var ok att ligga på sidan...

hur ska man veta att man får det haha :D Direkt efter blev det mer normala slag XD OCh jag kan säga att det var otroligt skönt att lägga sig på sidan!

 

Blev sedan ifrånkopplad då bebis var en pigg kabrat :) Frågade om det skulle ta lång tid, mamma hade ju sagt att det inte alls var för mycket att göra därinne. Fick då veta att de skulle operera och sen kunde de ta mej.

 

Vid 000.30 ringde jag på klockan och en sköterska kom in. Så jag frågade mest om dem glömt mej. Fick då veta att det blivit två akuta kjejsarsnitt. Ett var klart och ett väntade. Så hon visste inte hur lång tid det skulle ta. 

 

Så blev att kolla på tv ett tag :) Sen la jg mej å vilade runt 01 tiden. Mest bara för att jag skulle få besök idag och ville ha lite ork haha :D

 

Samma sköterska som senast (två olika) kom väl vid halv och sa att jag kunde gå in i ett annat rum för UL och livmodertappskontroll. Så det var bra hoppa ur kläderna (asjobbigt) och lägga sig till rätta.

 

Bebisen mådde bra och allt såg bra ut. Försökte se om jag kunde se en liten snopp men det var svårt. Barnet är ju rätt stort och då man som jag inte är utbildad var det svårt att kunna se något :( Men det var rätt coolt att se igen :) Kunde se magsäcken och det minimala hjärtat <3 Det slog jättefint :D Tror även jag lyckades se lite av ansiktet, men är inte säkert... första tanken där var att det såg ut som en alien haha :D

Men bebisen var inte för liten eller för stor :) Frågade på massor av saker denna gången :) Flödet navelsträngen var med kanon och hjärtat mm var bra

 

Det hon inte var nöjd över var fostervattnet :/ Jag ligger på gränsen att ha för lite :( Så jag ska på återkontroll på fredag för att dubbelkolla (om det är för lite kan det bli tal om igångsättning tydligen så får se vad dem säger)

 

Det jobbigaste var nog undersökningen av livmodertappen. Inte att hon undersökte mej, utan att ligga där typ... svårt att förklara. Mina ben låg och skakade under hela undersökningen :/ Så pinsamt!!! Försökte även ta djupa andetag så gott jag kunde men det var inte speciellt skönt så var inte heller lätt XD

 

Tappen var normal och hade inte börjat lossna. Däremot kunde hon se en del flytning så troligtvis har jag bara fått en lösare flytning eller hur man säger. Så det var ändå skönt att höra på ett sätt :)

 

Sen fick jag in i rummet igen och vänta på en tid. Efter ett tag kom sköterska 1 in och gav mej en tid. Hon satte sig ner och frågade hur det gått. Kändes kanon :) 

 

Sen var det bara att åka hem igen. Så nu sitter jag här och skriver mitt i natten :P

 

På ett sätt hade man ju önskat att det var på gång, man vill ju ha sin bebis samma dag som man plussar :D och även om tiden gått fort/långsamt så vill man den ska försvinna så man kan ha Knytet hos sig <3

 

11.00 ska jag möte upp Rebecka och Shadow på stationen... YEEJ!! får se hur mycket sömn jag får haha

 

Just det, grattis till mej! Vecka 39/ 38+0 kunde väl inte börjat bättre ;)

 

Nu ska jag messa Valis som säkert är superorolig för mej XD Messade henne innan jag åkte in så hon är nog fortfarande uppe och väntar på att jag ska höra av mej!

 

Natt i natt alla galna nattläsare :)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards