A New Chapter

Alla inlägg den 16 juli 2012

Av anewchapter - 16 juli 2012 19:30

Tja, då har man gått 240 dagar... Dagen idag kallas bf och innebär att jag har beräknad födsel :)


Eftersom jag inte längre kan se på familjeliv längre kommer här lite info om vecka 41+42:

Förstagångsföderskor föder i genomsnitt 4 dagar efter datum för beräknad förlossning. Var beredd på och ställ in dig på att det går hela 42 veckor innan någon överhuvudtaget talar om "övertid". Slappna av och vila mycket! Medan du går på "övertid" kommer din barnmorska eller läkare att noggrant övervaka att du och fostret mår bra. Täta kontroller.

I vecka 42 ska du på övertidskontroll hos förlossningsläkare på sjukhuset. Läs om undersökningarna som görs. Mot bakgrund av denna undersökning avgörs om din förlossning ska sättas igång eller om du måste ha tålamod lite till


Jag vägde 88 kg på inskrivningen och vägde idag 97,2 kg vilket innebär att jag gått upp 9.2 kg vilket är en lagom vikt :) Enligt beräkning skulle jag gå upp 6.8 kg sen stod det att man kunde räkna +4 kg extra vikt inför amningen.. så totalt 10.8 skulle jag "gått" upp så saknas 1,4 kg haha *värdelöst veteande*


Har inte haft några känningar alls, hade lite molvärk under gårdagen men annars inget speciellt.


Här kommer magbilder från idag :)

   


Så här kan man iallafall se att jag haft en liten mage under min graviditet :) Kommer att komma någon mer beroende på om jag kommer gå över tiden och sen är det tänkt att jag ska ta bild när jag är på förlossningen med som en sista bild innan bebis är ute :)


Tja, nu ska jag och ann (ja hon kom till slut ^^) chilla efter en lång dag på kivik :)


Imorgon ska jag prova min nya bh som jag köpte. En tubmodell men jag rådfrågade BH tanten som är där var år eftersom jag typ bara har 3-4 bhar som jag kan ha nu. Så hon visade mej dem här och även utanpå min tröja och bh var skillnaden underbar! Så ska testa och se om det varit ett bra köp :D:D


xoxo

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards