A New Chapter

Direktlänk till inlägg 11 juli 2012

Tankar

Av anewchapter - 11 juli 2012 15:03

Var och lämnade ett brev innan, sen passade jag på att ta ut hundarna medan det ännu var uppehåll :)

Då träffade jag på en gammal klasskamrat från 9an :D Det var grymt kul då jag inte sett henne på 1-2 år!


Pratade om lite allt möjligt och sen lite om bebis såklart :)

Hon tyckte det var konstigt att pappan och jag inte var ett par, så jag frågade hur det var i hennes kultur

(hon är kines) och hon berättade lite :)

Det är rätt intressant med religion. Alla är olika och har sina riktlinjer på sina speciella sätt. Det är kul att

man kan prata med det om vissa utan att de tar illa upp eller dömmer en för en val som man gjort :)


På ett sätt är jag glad över att ha en tro, dvs kristendomen, så man själv kan ha lite riktlinjer

Fast jag tror nog att jag brytit det lite :P Tror dem föredrar att man ska vara gifta innan man skaffar

barn... men samtdigit är det för mej en tro som utvecklas hela tiden. Som följer med i samhällets utveckling

och man blir inte utkastad för att man bryter mot någon regel.

Sen har man ju även "syndernas förlåtelse" om vi ska vara lite komiska, så mina "synder" har blivit förlåtna hihi


Jag tror med att det är viktigt att man har en tro... inte för att jag utövar min tro förutom vid dop, konfrimation,

bröllop, begravning eller liknande händelse, men nu när jag ska bli mamma så har jag dock insett hur glad jag är

över att mina föräldrar lät döpa mej för 25 år sen :)

Mitt barn kommer med att döpas i samma tro som jag har. Och jag hoppas att Gud kommer beskydda mitt barn

mot allt det onda som finns i vår värld, men även finnas där i svåra stunder


Nu lät jag nästan religös :/ men det är bra att man kan skriva av sig om saker som dyker upp, man inser hur

viktigt vissa saker är först när man är där själv. 


Tack mamma och pappa för att ni döpte mej :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anewchapter - 10 april 2016 14:49

tänkte prova en ny blogg :) börja om från början liksom ha det gött Kod för att importera min blogg till Nouw: 7771970524 ...

Av anewchapter - 9 april 2016 22:08

idag har David fyllt 25 ordnade våfflor till frukost och sedan städade vi halva dagen. David ville att vi skulle ta det lugnt men sa jag ville få allt gjort åkte in och kollade i butiker innan vi gick till Coop. sedan hade jaxxon bajsat så var ...

Av anewchapter - 7 april 2016 15:06


idag har jag och jaxxon varit på en föreläsning om kemikalier på vilande öppna. var rätt intressant och man lär tänka lite på vad man köper :) blev en runda på stan. nya byxor, tjocktröja å linnebody till lillen medan nowalii fick en vattenflaska ...

Av anewchapter - 4 april 2016 20:59

och det går så fort samtidigt som det går långsamt. vissa dagar går kanon andra är hemska. idag har varit en mellanbrun dag varit på vilande idag. sedan hem för lunch sen gick vi en kortas till lekplatsen. hade tänkt låta nowalii leka av sig men h...

Av anewchapter - 1 april 2016 22:14

nu håller jag på att fixa med min nya mobil :) blev trots allt en samsung galaxy 7 mamma har samma fast egen. var så lite skillnad att jag tyckte det blev en onödig kostnad jaja varit en bra dag iallafall varit på öppna med syrran och sen en r...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards