A New Chapter

Alla inlägg under december 2011

Av anewchapter - 4 december 2011 22:18

Den här helgen blev knappast som jag hade trott faktiskt :/ Vet inte om det är bra eller dåligt XD


Fredag: Hannes blir framåt 22 tiden dålig. Det slutar med diarre och kräkningar under natten. Jag blev direkt rädd eftersom ja vet att sånt kan skada barnet. Tror jag fick sova 3-4 h inatt..


Lördag: Hannes mår bättre. Jag köper hem lite mat+ medicinåt honom. Sen sover han typ bort hela dagen. Kände sig bättre men svag. Skulle åkt till helsingborg med ett par vänner men det blev inställt. Lite trist för jag vet att han sett fram emot det :( och mina planer försvann ju med


Söndag: Hannes mår bättre men jag mår skit. Som tur är är det bara illamående då jag inte ätit ordentligt. glöggaftonen hos Angela var kul som tusan. Stannade kvar ett tag med de sista och sen gick vi till rastgården



är nu lite lätt illamående men har cola. har ätit lite lagad mat + mackor och nu är det rätt ok. kollar på tv sen jag kom hem typ


kramis

Av anewchapter - 2 december 2011 11:37

insåg igår att man utgår ifrån första mens när man räknat allt. lite förvirrande när alla säger olika saker :/

enligt blimamma.se så är jag i 7+0 vilket innebör vecka 8 :P det är rätt förvirrande :(


här är mina siffror

  • Första dagen for din senaste mens var 14-Oct-2011
  • Ditt förlossningsdatum är beräknat till: 20-Jul-2012 (s tecken)
  • Du är gravid i vecka 7+0 (läs mer).
  • Bebisen är c:a 11 mm. *
  • Du har klarat av 17% av graviditeten.
  • Du har 230 dagar till förlossningen.
  • Din första trimester varar från 14-Oct-2011 till 11-Jan-2012
  • Din andra trimester varar från 12-Jan-2012 till 11-Apr-2012
  • Din tredje trimester varar från 12-Apr-2012 till 20-Jul-2012

så här säger man om vecka 7+0 iallafall, om det nu är detta jag ska gå efter :/

 

Under vecka 7 växer din bebis med en otrolig hastighet. I början av veckan är bebisen 7-8 mm och i slutet har den nästan fördubblats i storlek och ökat till 9-15 mm! Fostret väger ungefär 1 gram.

Din bebis armar och ben är längre nu och har bildat leder. Händer och fötter kommer att bildas, och fingar och tår har redan börjat anläggas. Hjärtat är oproportionerligt stort och ser ut att sitta delvis utanför bebisens kropp, och har nu bildat en höger och en vänsterkammare. Hjärnan fortsätter att växa och luftrörskanalerna till lungorna är synliga. Ögonen börjar utveckla pigment, näsan mognar och början till ett ansikte kan urskiljas. Blindtarmen och mjälten är redan på plats tillsammans med de första anlagen till magsäcken.

Du

De flesta kvinnor vet i det här stadiet att de är gravida. Även om din kropp inte har förändrats så mycket ännu så kan du vara säker på att det kommer. Du kan ha gått upp något kilo i vikt, men det är inte ovanligt att förbli på samma vikt eller till och med gå ned något. Internt så tjocknar slemhinnorna i livmoderhalsen och en slempropp bildas som skyddar fostret mot omvärlden under graviditeten. Denna kommer att lösas upp och försvinna när det senare är dags för förlossning.

Även gravida kvinnor blir sjuka ibland, men det är viktigt att du inte tar någon medicin utan att konsultera din läkare först. Vissa läkemedel kan påverka fostrets utveckling negativt, eller rent av vara livshotande. Ta god hand om dig genom att äta näringsriktig mat, dricka mycket vatten, motionera lätt och se till att du vilar mycket.

Av anewchapter - 1 december 2011 20:15

idag har jag haft så gott som fullt upp hela dagen :

 

låg och drog mej till typ elva innan jag gick upp då föreläsningen idag var inställd. tog ut hundaran åt frukost innan jag begav mej till stan vid tolv.

 

träffade på angela och vi har även åkt till djurbutikerna och öb :P vi tog även en fika i stan då jag var så hungrig

 

har köpt present till mamma, Mikan och Evoca : köpte en till Cola med men den klyckades dem få tag på så jag måste hitta något nytt till Cola :( rätt irriterande eftersom jag har ont om pengar :/

 

även köpt min första babyklädsel. funderade länge på om jag skulle göra det eller inte men sen kunde jag inte låta bli. det är en vit body och mössa med texten "best present ever" så den passar ju perfekt till julklapp <3

 

köpte lite lite mat på maxi idag med och jag har även fått hem min motionscykel! Den modelle n(liknande) jag har kostar ca 1600 på rusta :D så jag tjänade verkligen på att köpa den för 250 XD

 

på kvällen mådde jag dåligt och har inte kunnat äta :( så varit grymt slö och hungrig

 

tja det var väl allt för just nu

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards