A New Chapter

Alla inlägg den 28 december 2011

Av anewchapter - 28 december 2011 17:51

jag gillar inte försäkringskassan!


speciellt inte när man tvingas sitta i kö i 52 minuter och sedan är ens ärende uppklarat efter en minut!!


så frusterande att de inte kan ha mer folk på plats när det är många som ringer!


vi får hoppas att dem bättrar sig till nästa år... jaja, drömma kan man alltid!

Av anewchapter - 28 december 2011 17:00

 


Var med mamma och pappa på ericshjälpen innan. stod på spåkulan att jag skulle rota för jag skulle inte bli besviken.

istället blir jag grymt illamående :( orkar inte bry mej, kollar slött på de få babykläder dem har och lite på böckerna.

Vi åker inom röda korset men de hade stängt


hinner precis innanför dörren innan jag får kasta mej in på toa :( som tur var mådde man lite bättre efteråt :/

ringde mamma, sen blev det en tur till netto där salta chips och origangina (eller hur det stavas) inköptes


nu mår jag lite bättre iallafall :)har orkat gå ut med cola och hämtat in hundmaten ^^ så nu har jag två mätta och belåtna hundar


sitter även i telekö till f-kassan. jag ska tydligen få mer i bostadsbidrag, men eftersom jag ska studera så måste jag ju göra en ny ansökan (måste även skicka in nya hyran eftersom jag fått höjning). när det är avklarat ska jag se om jag kan betala in mina räkningar. som inte är så många för en gångs skull :)


Imorron ska jag ju träffa johanna så jag hoppas att jag kommer få finfint :D tror inte vi träffades förra veckan... eller gjorde vi det? gud vad jag har dåligt minne...


sen ska jag krypa ner i sängen och tycka synd om mej själv, kanske kolla på en bra film eller två?

Av anewchapter - 28 december 2011 13:38

Glömde  ju att meddela att jag kommit in på högskolan :D:D


både här i kristianstad och i örebro! känns så fett nice!!!


jag börjar 16 januari om allt går som det ska :) måste prata med mina coacher eftersom jag har 37.5 p, tror att det kan bli lite för mycket att plugga på en termin. en termin är 30 p


men är skitglad att jag kom in! varit så nervös ju!


ska ordna ett "krismöte" nästa vecka så jag kan meddela csn om ändringar.


ville bara meddela det ^^ mamma blev skiträdd igår när jag ringde och berättade det XD jag har tydligen förmågan att överddramatisera saker ibland haha



happy happy me

Av anewchapter - 28 december 2011 12:38

Hmm


jag vaknade och mådde illa direkt... troligtvis sitter det kvar sen igår för det vill inte försvinna. fick bara i mej 1½ pannkaka :( hundarna fick resten.

sen tog jag ut hundarna på en längre runda (dvs runt mitten området haha) innan jag tog plånkan och åkte till maxi. Eftersom hundmaten varit slut i 1½ dag har de fått leva på bozitas burkmat... inte för att dem klagar då det är som oxfile för oss :P


Blev icas den här gången. Cola gillar den med oxkött så jag fortsätter med den tills hon tröttnar. Evoca äter ju allt som serveras och lite till. Sen hade dem billiga clementiner så nu får jag allt börja äta upp alla jag köper.

Eftersom jag mådde skit och var nära på att kräkas på riktigt köpte jag mej 2 frallor+ juice i kassa 14. det var precis att jag kunde äta men illamåendet ville ändå inte försvinna :(


Sen blev det furuboda. dit skulle jag mest för vi måste dit en dag denna vecka+ jag måste skriva ut så jag kan skicka in mina papper till csn. upptäckte att jag hade 37.5 p, vilket innebär att om jag vill så kan jag välja bort en kurs. men jag sökte för alla eftersom mina cocher inte var där idag.

Vill kunna fråga dem som är bäst. sen måste jag ju isåfall kunna välja bort en kurs och hur gör man det?


Åkte inom netto för att köpa mer toapapper :) de hade billigt nu ^^ Blev även lite basvaror

hem och diskade lite och nu ska jag chatta lite med Klara :)


senare ska jag ge mej på min roater.... om jag lyckas...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards