A New Chapter

Alla inlägg under december 2011

Av anewchapter - 27 december 2011 20:45

nu ligger jag i sängen och slökollar på film. jag mår ritkigt jävla skit :(


jag råkade se en sak som gjorde att jag kräktes lite :( sen dess har jag mått illa. Inga mer äckliga saker att se på de kommande månaderna haha! Det är så jobbigt!! Varför måste man må illa när man är gravid? vad har det för funktion :S


annars är det chill här. Hundarna ligger och sover lugn


Hannes kom minuten innan mej. Men han stack efter ett tag igen, skulle träna. Brukar vara borta i 1-1½ h när han tränar.


Nu sitter han i soffan och äter upp de sista plättarna ifrån gårdagen. Doften får mej att må ännu mer illa. Inte hjälper det heller att Evoca ligger nedanför mej och fiser ritkiga hemska fisar!!!


kommer nog däcka inom kort... brukar göra det nu förtiden... oftast innan 23 X)



Av anewchapter - 27 december 2011 15:15

Whoho!

Dagen började med en två timmars lång härlig väntan hos läkaren. det är så störigt att man ska behöva betala när man vet vad felet är haha! Har fått urinvägsinfektion :( i vanliga fall så brukar jag få bort den själv med mycket citron och tranbärsjuice, men inte den här gången. Så tänkte det var bäst att åka till farbror Dr eftersom man har bebis i magen. Så nu ska jag äta piller i 5 dagar... får se hur det går :/ är kass på att hålla reda på när jag ska ta tabletter :(


Sen blev det direkt till stan med mamma. Mat i magen först av allt och det blev subway. Så satans gott! tog varsin hel :D jag tonfisk (ovanligt för mej... or not) och mamma en blt :) dock orkarade jag inte äta upp allt :(

Det känns konstigt faktiskt, att man inte kan äta så mycket innan man är proppmätt :/ men man vänjer sig nog med tiden. Det är iallafall skönt att aptiten kommit tillbaka ju mer som illamåendet försvunnit :D


Sen gick vi i stan ett par timmar. Kollade i de flesta affärer. kollade på babykläder och jag visade henne det där söta setet på lindex, det jag hittade i göteborg ni vet :)

På åhlens hittade mamma en tröja+ body med bilar på. Det som var kul var att det var en Cadillac 59 på dem :D Vilekt är min favoritbil ^^ Sen hittade jag en matchande dregellapp medan mamma hittade ett par jeans (eller vad man ska säga) så man kan göra mycket fynd på rean!


På cubus hittade hon amningsbehåar. De var nedsatta så det blev 2 st (en svart/en vit). De är ju inte kända för att vara billiga i vanliga fall! Sen fick jag och syrran varsin tröja :) Jag en gul och hon en orange :) visst har jag en snäll mamma?


På h&m fick jag prova mammabyxor för att vi skulle kunna skicka bud till min kusin i tvååker :) dvs så hon kan åka till ullared åt mej XD


tja, nu måste jag sluta för en viss syster behöver barnvakt en mindre stund. och vovvarna måste ut XD


kramis


Av anewchapter - 26 december 2011 17:13

Då var det bestämt vilken vang jag sak ha :) hittade den igår, men ville veta vad Hannes tyckte om den.

Ok, lite lögn där :) Hannes har inte mycket att säga om vagnen, men jag ville få hjälp med att välja färg.

Det var svart/röd, svart/vit och mörkgrå/grön. Visade även de andra, men de gillade han inte så vi kör på

circles. Den svartvita var jag osäker på, tyckte det blev så färglöst, Hannes höll med, och han gillade inte

den grå. Så det blev denna fina röd/svart/vita vagn :)


 


Varför jag valde Tako 3 in 1 ( modell: JumperX circles)

- Det är en kombivagn (man får babyskydd, sittdel och liggdel)

- Den är inte så stor när man fällt ihop den

- Framhjulen är 360 graders, MEN kan ändå låsas

- Däcken är breda

- Handtaget är ställbart

- Den finns i olika mönster och färger

- Den är lagom dyr/billig

- Man får med regnskydd och skötväska

- Fått massor med bra omdömmen på en annan sida


Så här står det om själva vagnen:

lättkörda och väldigt stabila barnvagn Jumper X Circles. Svängbara framhjul , går givetvis att låsa. Lufthjul för bästa komfort. Barnvagnen är mycket bra dämpad med två fjädrar bak. Sittdelen/liggdelen är vändbara framåt eller bakåt. Ställbart handtag i skinn. Med några enkla klick byggs liggdelen om till sittdel när det är dags för barnet att sitta. Barnvagnen Jumper X Circles fälls ihop snabbt och enkelt.


Går man sedan in på en vagn finns det ännu mer information:

Jumper är en lättkörd komplett 3 i 1 vagn. Liggdel, sittdel och babyskydd medföljer. Hjulen svänger 360 och är därför mycket smidig och lätt att köra, naturligtvis låsbara. Vänd sittdelen, liggdelen eller babyskyddet i vilken riktning ni vill, det spelar ingen roll om man är lång eller kort, Jumpern har 10 olika lägen att ställa in handtaget.


Barnvagnen fälls ihop snabbt och enkelt. Jumpern är godkänd enl. Europeiska barnvagnsstandaren EN 1888: 2003

Liggdel: Längd 75cm Bredd 35cm Höjd 20cm. Ställbar ryggdel, för kunna ha barnet sittande. Ventilations öppning med med nät. Innertyget är avtagbart. Vikt 5kg


Sittdel: Längd 50cm Bredd 32cm Höjd 50cm Steglöst ställbar rygg med liggläge. Justerbart fotstöd. 5-punkts säkerhetssele. Avtagbar säkerhetsbygel. Fotpåse. Vikt 6kg


Babyskydd: Längd 50cm Bredd 29cm Godkänd enligt europeiska standarden ECE R44/03 För barn upp till 13 kg (grupp 0 plus) Tre-punkts bilbälten med bekväm justering. Tryckknapp för att justera bärhandtaget. Montering med bältet i bilen, enkelt att dra åt. Meföljer solskydd, vindskydd och Myggnät. Väger endast 3,2kg


• Chassi 10 kg • Ihopfälld 87 × 60 × 43 (med hjul på)

• Uppfälld höjd liggdel 74cm sittdel 54cm

• För barn i åldern 0-36 månader och vikt max 15kg

• Medföljer: skötväska och regnskydd


http://pyretosnackan.se/recensioner.asp?lang=sv

länken med recentionerna


Även läst lite på familjeliv. Folk som köpt den är nöjda. Så det känns kanon för min del :)

Av anewchapter - 26 december 2011 16:00



Idag har jag och hannes varit i stan :) Han ville hitta på något denna dag eftersom han var ledig :)


Det var faktiskt rätt kul. Jag drog mest med honom till alla babyavdelningar för att kolla på rean haha XD undra vad han tyckte om det egentligen XD Han överlevde iallafall och det var kul att fjanta sig lite... leta upp ett skitfullt plagg och bara "den här måste man ju bara ha!"


Vi tog även en fika på TePot. Ett mysigt ställe faktiskt, men otroligt litet :/ det kom folk hela hela tiden och de hade typ gjort om en lägenhet till ett cafe. Fanns kanske max 50 sitplatser. Men maten var iallafall god :)


Innan han skulle möta upp en polare (var på tillfälligt besök i stan) hann vi med Naturgodis :) jag köpte hem lite löste och Hannes köpte godis :) lite godsaker får man väl unna sig :)

Sen en snabbis på hemmakväll där vi hyrde 3 filmer innan vi skiljdes åt. Jag ville gå lite till och gick till Chlas Olhsson och hittade en cd/dvd väska för 19 kr :) behöver en ny :D:D

Sen till Cubus igen men hittade inget skoj, bara en röd body med en mc+ mcförare. köper ev hem den sen eftersom hannes är förtjust i mc XD


tja... nu händer inte mycket mer här...

hundarna är rastade så får väl ta tag i disken och ta ut lite sopor innan man kan chilla :)


kramis


ps, här är en bild på bodyn jag köpte på cubus... såklart med hund på XD

 



Av anewchapter - 24 december 2011 11:45

God jul på er alla!!


Nu är jag på g att bege mej av till mina föräldrar för att fira jul. Jag är faktiskt lite nervös inför ikväll... men jag tror att det kommer att gå bra :P Gud tänk om det går rent åt skogen?!!

Ne, det tror ja inte :P mamma och pappa vill säkert ha en miniraggare ^^ ni vet RAGGARKUNGENS BARNBARN

fniss jag är tokig ^^


Hundarna ligger i sängen och vilar med sina rosetter runt halsen :D Så fina dem är <3

Fast matte ser med rätt bra ut idag!


Jaja, kommer nog inte blogga mer förrens imorron, men man vet ju aldrig.


Ha en riktig god jul på er så hör jag av med om hur det gick!!


PS! idag går jag in i vecka 11 :D:D (10+0)

Av anewchapter - 22 december 2011 18:51

Nu undrar ni nog vad jag menar... Jag pratar om min kära mamma... det kan hända att under tiden hon var hos mej idag upptäckte att jag är gravid...


Tanken var att jag skulle ta bort min kalender som jag har hängades vid skrivbordet men jag glömde det. hon var i vardagsrummet en bra stund XD 


jag har inget emot det, men man blir ju lite besviken eftersom man vill att det ska vara en överraskning... sen vet man inte om hon har pratar med pappa om det heller!


om du inte har läst det så strunta i detta inlägg mamma <3


annars SLUTA VARA SÅ SATANS NYFIKEN DIN GAMMLA K***ING  ;)


oavsett så älskar jag dej :)


ps! tack pappa för att du hjälpte mej med att sätta upp hallampan :D

Av anewchapter - 22 december 2011 10:33

inatt har jag sovit uselt som man bara kan :/ antingen berodde det på att jag drack te rätt sent eller så var det för att jag inte kunde sluta tänka på julafton. snart dags att berätta för min familj... undrar hur dem ska reagera...


dagen ser ut som igår, fortsätta med det sista av städningen

- diska gårdagens disk

- damsuga

- torka golven

- hänga in tvätten som är torr

- damtorka

- torka av fönstrena (Evoca är expert på att stta nosen mot alla mina fönster!)


Vid lunch kommer mamma och pappa. Pappa ska hjälpa mej att sätta upp hallampan. Det behövs ju nu när det är lite mörkt om kvällarna :)


Nu ska jag sätta fart!

Av anewchapter - 21 december 2011 20:30

Är det inte typiskt? Att när man är ledig så vaknar man runt åtta tiden? dock var jag lite lat och låg och drog mej till tio. sen blev det att jag stakc ut och cyklade runt golfbanan med hundarna så de skulle vara lite lugnare medan jag städade.

På hemvägen mötte vi Moltas och Andreas :) Mina tjejer försökte springa efter Moltas in i hans hus haha... tokhundar!


Annars har dagen inneburit att städa. Började med köket, sen hallen lite lätt, sen toa och sist vardagsrummet.


Slutade vid fyratiden eftersom det började en film på 4an då. Snow 2 hette den, var rätt skoj :P Lite annorlunda julfilm men jag gillade den ändå :) fortsatte lite smått tills Hannes kom.


Vi gick och fixade käk på netto, åt och sen bara chillade resten av kvällen. båda var rätt slitna efter varsena långa dagar :) 


natti natt

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards